30 / 04 / 2024

OYAK Port projesi için imzalar atıldı!

OYAK Port projesi için imzalar atıldı!

OYAK Denizcilik ve Liman İşletmeleri ile Japon denizcilik devi NYK, Gebze’de 110 milyon dolarlık yatırımla sadece otomotiv sektörü için bir Ro-Ro limanı inşa edecek.



Geçen yılı 29 milyar dolarlık ihracatla kapatan ve tüm zamanların rekorunu kıran otomotiv sektörüne yeni bir ihracat kapısı daha açılacak. Vatan gazetesinde yer alan habere göre, OYAK Denizcilik ve Liman İşletmeleri, dünyanın en büyük denizcilik şirketlerinden Nippon Yusen Kaisha (NYK Line) ile 110 milyon dolarlık yatırımla otomotiv odaklı Ro-Ro limanı yatırımı yapmak için harekete geçti. Kocaeli Körfezi’nde yer alan OYAK arazisinde önümüzdeki ay ilk kazma vurulacak OYAK Port için imzalar atıldı. 

İnşaat aşamasında 1.500, işletme aşamasında da 500 kişiye istihdam sağlayacak liman, 2019 yılında hizmete girecek. Oyak Port’ta ortaklık yapısı ise yüzde 55 Oyak, yüzde 45 NYK şeklinde olacak. Limanın kapasitesi ilk etapta 780 bin araç olarak planlanırken ilerleyen zamanlarda 1 milyon araca çıkarılacak. Yeni liman, tüm sektöre hizmet verecek.


 
Otomotivin İpek Yolu


 
OYAK Port’un uluslararası lojistik trafiğinin merkezi olacağını dile getiren OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş, Türkiye’nin 1.3 milyon adetlik otomotiv ihracatı ve 700 bin adetlik otomotiv ithalatı olduğunu söyleyerek, 2 milyon adetlik bu potansiyelin yeni liman yatırımları için bir etken olduğunu dile getirdi. Sektörün yüksek standartlarda bir limana ihtiyacı olduğunu gördüklerini ve dünya devleri ile temasa geçtiklerini söyleyen Savaş, “16 Ro-Ro limanı olan Nippon’un lojistik ağı bizim maliyetlerimizi düşürecek ve rekabet gücümüzü artıracak. Limanımız sektöründe ‘İpek Yolu’ olarak anılacak” diye konuştu.


 
‘Rüya Takım’ hazır

 
Türkiye’de bu yatırım için kendi içlerinde ‘Rüya Takım’ olarak adlandırdıkları bir ekip görevlendirdiklerini ve bu ekibin büyük bir iş başaracağına inandıklarını söyleyen NYK Line Otomotiv Grup Başkanı Koichi Chikaraishi, şu şekilde konuştu: “Aynı bölgede rakiplerimizin olması bizim için zorluk değil aksine bir fırsat. Diğer benzer limanlar otomotivin haricinde kargo taşımacılığı da yapıyorlar biz sadece otomotiv sektörü için bu yatırımı yapıyoruz. Türkiye’nin bu alandaki gelişimine inancımız yüksek. Fransa ve Almanya gibi ülkeler yıllık 4 milyon ünitelik araç ithal ediyor. Güney Kore ve İspanya da yine 3’er milyon adetlik ihracat gerçekleştiriyor. Türkiye de Birleşik Krallık ve Tayland ile aynı seviyede yani 1.3 milyonluk ihracat yapıyor. Bu ülkenin rekabet gücünü gösteriyor.”


Geri Dön