Pakpen Yapı Fuarı'nda yalıtım malzemelerine ağırlık verecek!
PVC profil, yalıtım malzemeleri, altyapı ve bina içi tesisat boruları olmak üzere üç ürün gamında faaliyet gösteren Pakpen, ArGe çalışmalarında çevre dostu ürünlere ağırlık veriyor.
Binalarda yalıtımın yasalarca zorunlu hale geldiğine işaret eden Pakpen Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İbrahim Tuza, İstanbul Yapı Fuarı'nda bu yıl yalıtım ürünlerini öne çıkarmayı planladıklarını kaydetti. Tuza, "Fuarda, ısı yalıtım malzemeleri alanındaki markamız Pakboard, üretiminde EPS yalıtım malzemesi kullandığımız ve kompozit kapı üretimi gerçekleştirdiğimiz markamız Pakdoor ve köpürtülmüş PVC levha üretimi gerçekleştirdiğimiz markamız Pakfoam'un ürünlerini sergileyeceğiz" dedi.
Ozon tabakasına zararlı HFC gazlarını içermeyen ekstrüde polistren köpük (XPS) üretimini 2014 yılı itibarıyla gerçekleştirdiklerini ifade eden İbrahim Tuza, "XPS ürünümüzün yanı sıra gıda işletmelerinin duvar ve tavan kaplamalarında kullanılmak üzere PVC'den ürettiğimiz hijyen panellerini de geliştirdik" diye konuştu. Ar-Ge çalışmaları sonucunda; çevreye duyarlı, hijyenik ve dayanıklı birçok yeni ürünü inşaat malzemeleri sektörüne sunduklarını bildiren Tuza, şöyle devam etti: "Ar-Ge çalışmaları, yeni pazar oluşturma konusunda oldukça etkili. Yaptığımız çalışmaların sonucunda aldığımız kalite belgeleri ve sertifikalarla, yurtdışındaki konumumuzu ileriye taşıyoruz. Türkiye'de ilk defa HDPE içme suyu borularımız için Fransa'nın LNE kuruluşundan NF 114 belgesi aldık. Almaya hak kazandığımız bu belge ile ihracatta Körfez ve Avrupa Birliği ülkelerinin kapılarını açtık." Konya OSB'deki 300 bin metrekare alanda yer alan entegre tesislerinde çalışmalarını sürdürdüklerini ifade eden İbrahim Tuza, yıllık 250 bin ton plastik, 650 bin metreküp yalıtım malzemesi işleme ve günlük bin adet kompozit oda kapısı üretim kapasitesine sahip olduklarını aktardı. Tuza, yaklaşık 800 kişiyi istihdam ettiklerini ve yaklaşık bin 500 bayi ile hizmet verdiklerini söyledi.
2013 yılı verilerine göre İSO 500 listesinde 203'üncü sırada yer aldıkları bilgisini veren Tuza, geçen yıl uzun süren Ar-Ge çalışmalarının sonuçlarını aldıkları başarılı bir yıl geçirdiklerini kaydetti. Dünyada doğal kaynakların hızla tükendiğine ve çevre dostu ürünlerin öneminin arttığına dikkat çeken Tuza, "Son dönemde Ar-Ge çalışmalarımızda çevreci ürünlere odaklandık. Aldığımız kalite belge ve sertifıkalarıyla kalite iddiamızı her geçen gün artırıyoruz" ifadesinde bulundu.
HFC gazı içermeyen XPS ürününü pazara sundu
Markaları hakkında bilgi veren Tuza, Pakboard HFC Free XPS ürününü pazara sunduklarını ifade etti. Tuza, "Ozona zarar veren HFC gazı içermeyen bu ürünümüz, sürdürülebilir yaşam için büyük önem taşıyan yeşil binalarla uyumlu bir ürün. Türkiye'de her geçen gün XPS maliyetlerini düşürmek için düşük yoğunlukta üretimler yapılırken, HFC gazı içermeyen XPS ürününün 2432 kilogram/metreküp yoğunluk aralığında üretilmesinin zorluğunu aştık. Ayrıca Ar-Ge çalışmalarımızın sonucunda İZODER tarafından Pakboard XPS ve Pakboard EPS ürünümüzle Kalite Onay Sertifikası (İKOS) almaya hak kazandık" şeklinde konuştu. Pakfoam ürünlerinin ise köpürtme ajanları kullanılarak üretilen PVC levha çeşitlerinden oluştuğunu aktaran Tuza, reklam sektörü ve inşaat sektörü başta olmak üzere farklı alanlarda kullanılabildiğini söyledi.
"Üretimde verimliliğe odaklanacağız"
Pakpen'in 2003 yılında üç fabrika ile faaliyet gösterirken, 2007 yılında fabrika sayısını beşe çıkardığını söyleyen İbrahim Tuza, "Bugün itibarıyla yedi fabrika ile hizmet veriyoruz. Türkiye büyüdükçe, biz de doğru zamanda doğru yatırımları yaparak büyümemizi sürdürmeyi hedefliyoruz" diye konuştu. Yeni ürün ve üretim teknolojisine ağırlık veren çalışmalarının süreceğine dikkat çeken Tuza, "Öncelikle, şirketimizin rekabetçi piyasa koşullarında öne çıkabilmesi adına maliyet düşürme ve üretim verimliliği konularına odaklanmayı hedefliyoruz. Hali hazırda fizibilite çalışmalarına devam ettiğimiz projelerimiz mevcut.
Bunlarla ilgili bu yıl da çalışmalarımıza devam edeceğiz. Yapı sektöründe sahip olduğumuz başarılı çizgiyi ileriye taşımayı ve uluslararası pazarlarda başarı grafiğimizi sürdürmeyi amaçlıyoruz" diye konuştu.
Satışların yüzde 25'i ihracata yönelik
Satışlarının yaklaşık yüzde 25'inin dış pazara yönelik olduğunu ifade eden İbrahim Tuza, başta Avrupa ülkeleri olmak üzere yaklaşık 50 ülkeye ihracat yaptıklarını belirtti. Tuza, "Komşu ve yakın coğrafyadaki ülkelerle güçlü ilişkilere sahibiz. Gürcistan, Azerbaycan, Irak ve Afrika'da kayda değer işlere imza atıyoruz. Doğu Avrupa, Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkeleri de hedef pazarlarımız arasında yer alıyor" dedi. Tuza, ağırlıklı yer aldıkları pazarların arasında Azerbaycan, Gürcistan, Kazakistan, Rusya, Türkmenistan, Fransa, Irak, Libya, Sahra ülkeleri, Romanya, Bulgaristan ve İsveç'in yer aldığını bildirdi. Latin Amerika'da pazar paylarını artırmayı istediklerini aktaran Tuza, "Bu coğrafyanın, sektörümüz açısından önemli fırsatlar sunan bir pazar olduğunu düşünüyoruz. Söz konusu ülkelerdeki faaliyetlerimizi önümüzdeki dönemde artırmayı planlıyoruz. Avrupa Birliği ülkelerinin yanı sıra Körfez ülkeleri de pazar payını artırmak için odaklanacağımız ülkeler olacak" diye konuştu. Yeni ve inovatif ürünlerin yeni pazarlara açılma konusunda önemli bir rol üstlendiğini anlatan İbrahim Tuza, şunları kaydetti: "Bu alanda yatırımların artması ve sektörde katma değerli ürünlere imza atılması gerekiyor. Bu sayede sektörün ihracatı artacak ve ülke ekonomisine katkımız artacak. Bu arada iş dünyasının; sektör dernekleri ve üniversiteler işbirliği ile projelere imza atması bu süreci hızlandıracak. Ancak bu noktada sektöre hız katacak önemli gelişmelerden biri de, devlet teşviki olacak."
Dünya