Sektörel

Panasonic kurumsal çözümlere odaklandı!

Ahmet Telatar Tüketicilerin değişen ihtiyaçları nedeniyle küresel bir değişim geçirdiklerini belirten Panasonic Türkiye Genel Müdürü Ahmet Telatar, Türkiye' de kurumsal çözümlere ağırlık vermeyi planladıklarını söyledi...

Ahmet Telatar Tüketicilerin değişen ihtiyaçları nedeniyle küresel bir değişim geçirdiklerini belirten Panasonic Türkiye Genel Müdürü Ahmet Telatar, Türkiye'de kurumsal çözümlere ağırlık vermeyi planladıklarını söyledi. 


Dünyanın önde gelen elektronik şirketlerinden Panasonic, Türkiye'de hedef büyütmeye devam ediyor. Türkiye'nin en büyük güneş santralinin kurulma aşamasında yerini alan marka, ürettiği güneş panelleri ile eneıji çözümleriyle maliyeti düşürmeyi hedefliyor. Çatı üstü güneş santralinde 500 kilovatsaat ile Türkiye'nin en büyük panelini üreten şirket, bu alanda yatırımlarına devam etmeyi planlıyor. 

Endüstriyel iş yönetimi Türkiye'ye taşındı Avrupa'da Cameramanager.com, Aupeo gibi şirketlerin satın alınmasının yanı sıra kısa bir süre önce Türkiye'de Viko'nun satın alınma kararını açıklayan Panasonic, Türkiye'de yatırımlara devam karan aldı. Bu yü Panasonic'in endüstriyel ürünleri ile ilgili operasyonları yürüten Dubai Ofisi kapanarak Türkiye'ye taşmdığmı hatırlatan Panasonic Türkiye Genel Müdürü Ahmet Telatar, "Dolayısıyla Ortadoğu'nun endüstriyel iş organizasyonu ve ürün portföyünü Türkiye'den yönetmeye başladık." dedi. Telatar, LED aydınlatma ürünleriyle de özellikle otellere düşük maliyetli ve çevreci aydınlatma çözümleri sunacaklarını belirtti. Otuz yıldır Türkiye'de faaliyet gösteren Panasonic operasyonları arasında LED ve güneş enerjisini öncelikli sektörler arasına yerleştirdi. Telatar, özellikle otomotiv ve inşaat sektörüne yönelik kurumsal çözümler geliştirmek istediklerini de ekledi. 

Marka, piyasada Panasonic Smart VIERA TV yani akıllı televizyonlarla faaliyet gösteriyor. Ürün, Twin HD Tüner sayesinde aynı anda iki program yayınlandığında programlardan birini izlerken diğer programı kaydedebiliyor. Program aynı zamanda uyumlu akıllı telefon ya da tablete aktarılabiliyor. 

Televizyonda LCD, LED, 4K, LED gibi pek çok alanda yatırımlarının devam ettiklerini belirten Telatar, OLED için ise henüz kararsız olduklarını söyledi. Sebebi ise bu teknolojinin tüketicinin evine girmesi için daha uzun bir zamana ihtiyaç olması. 

Bu sene ürün gamını farklılaştırarak daha çok 3D, LED ve akıllı TVTere konsantre olduklarını ifade eden Panasonic Genel Müdürü, seçici ve teknolojiye ilgi duyan tüketici için üst model TV satışlarına odaklandıklarını kaydetti. Bu alandaki Pazar payım yüzde 10'a çıkaran şirket önümüzdeki yıl için yüzde 5 ile 10 arasında büyümeyi hedefliyor. Bu alanların yanı sıra kurumsal kanalda da iddialı olan marka PBX telefon svvitch'leri, belge yazıcılar, profesyonel kameralar, projeksiyonlar, geniş ekranlar ve dayanıklı mobil PC'lerle işletmelerdeki her türlü iletişim parçasını sunmayı planlıyor. 

Tüketicilerin değişen ihtiyaçları ve piyasa koşulları nedeniyle küresel bir değişim geçirdiklerini ifade eden Telatar, "4 şirket sistemi" olarak adlandırılan sistemi hayata geçirdiklerini kaydetti. Telatar, şöyle devam etti: "Elektronik Aletler, Otomotiv ve Endüstriyel Sistemler, İşitsel Görsel bağlantı ve ağlar, Çevre Çözümleri olarak belirlenen bu 4 şirketli sistem dahilinde 49 adet özerk iş bölümü yer alıyor. Her iş bölümü kendi Ar-Ge, üretim ve satış süreçleri konusunda küresel bir sorumluluğa sa-^ hip olduğunu kaydeden Telatar, 2013 yılının ikinci yarısında Panasonic finansal sonuçları negatiften pozitife döndü. Değişimin meyvesini görmeye başladık." 


Dünya Gazetesi