İş Fırsatları

Pandemiden sonra her şey değişti! 2025’e kadar 2 trilyon doları aşacak

Sosyal ticaret, birçok farklı şekilde tanımlanabilir. Fakat son bir kaç yıldır pandeminin de etkisiyle daha çok rağbet gören sosyal ticaret hızını büyüttü ve yayımşanan trend raporunda 2022'nin online alışveriş yılı olduğu açıklandı.Önümüzdeki yıl olan 2023 için ne kadar doğru olduğunu söylemek zor, ancak son yıllarda sosyal ticaretin popülaritesinin arttığını söyleyebilirim

Sosyal ticaret genel olarak, sosyal ağlar ve benzeri platformlar aracılığıyla ürünlerin ve hizmetlerin satılması olarak tanımlanabilir. Önümüzdeki yıl olan 2023 için ne kadar doğru olduğunu söylemek zor, ancak son yıllarda sosyal ticaretin popülaritesinin arttığını söyleyebilirim. Özellikle pandemi sürecinde, birçok insan evde kalmaya ve online alışveriş yapmaya zorlandığı için, sosyal ticaretin popülaritesi daha da arttı.  Bu nedenle, sosyal ticaretin gelecekte de önemli bir rol oynayabileceği söylenebilir. Fakat ne kadar önem arz edeceğini tahmin etmek zor ve bu, birçok faktöre bağlıdır.


Küresel ticaretteki hakkını her geçen yıl artıran ve 2022’de de yukaruya yönlü ivmesini sürdüren e-ticaret için 2023 ve takip eden yılların nasıl geçeceği merak konusu oldu.  E-ticaret çözümleri sağlayıcısı Shopify aracılığı ile yayımlanan trend raporunda 2022’nin e-ticaretin büyüme hızının istikrar kazandığı bir yıl olduğu söyledi.

Zorlaşan küresel ekonomik koşullara rağmen büyümenin tam olarak kaybolmadığına dikkat çekilen raporda 2023’teki e-ticaret büyümesinin salgın öncesine göre yüzde 5 daha  fazla olacağı ve sonraki yıllarda devamlılık kazanacağı tahmin edildi. Bireylerin online işletme kurmasına yönelik ihtiyaçlarının olduğu tüm bilgileri “Başarı İskeleti” adlı bir programda toplayan  Courself.co CEO'su ve Shopify'ın  Türkiye'den seçtiği ilk e-ticaret koçu Raif Kamacı, 2023 e-ticaret trendlerini açıkladılar.

Pandemi döneminde e-ticaret büyümesinde görülen büyümenin sektördeki inovasyon ve teknolojinin benimsenmesini en az 5 yıl hızlandırdığının altını çizen Raif Kamacı, “Bu kadar hareketli bir pazarda rekabet her geçen yıl zorlaşıyor. Bu duruma rağmen her yıl yeni imkanlarla geliyor, doğru bir yöntemle pazara giren 
herkesin başarı olasılığı yüksek" dedi.

E-TİCARETTE TÜKETİCİ SADAKATİNİ KAZANMAK GİDEREK ZORLAŞIYOR

Statista tarafından derlenen verilerde sepet terk etme oranlarının perakende sektöründe %71 civarında seyrettiği görüldü. Bu oranın 10 sepetten yalnızca 3’ünün siparişe  dönüştüğünü gösterdiğini belirten Raif Kamacı, “Sağlıklı büyüyen e-ticaret camiası, sektördeki rekabeti de artırıyor ve tüketici bağlılığını kazanmak giderek zorlaşıyor. 
Satılan üründen bağımsız olarak, tüm e-ticaret profesyonellerinin kolaylık, teslimat hızı, düşük fiyatlar, güncel kampanyalar gibi müşteri deneyimin yönelik ayrıntılara  itina göstermesi gerekiyor. 

“E-TİCARETE BAŞLAMAYI DÜŞÜNENLER FIRSATLARI İYİ GÖRMELİ”

E-ticaret gibi hızlı büyüyen bir endüstride yeni imkan ve avantajların her zaman ortaya çıkabildiğini ve alt kırılımların da bu büyümeden olumlu etkilendiğini söyleyen Courself.co CEO'su ve Shopify'ın Türkiye'den seçtiği ilk e-ticaret koçu Raif Kamacı, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı: “Örneğin Z kuşağı artık markalara ulaşmak için arama motorları yerine sosyal medyayı kullanıyor. Sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen e-ticaret satışlarının önümüzdeki yıl 1 trilyon eşiğini aşacağı ve bu kırılımın 2025’e kadar 2 trilyon  dolarlık bir pazar haline geleceği öngörülüyor. 

Herkes risk altında! Bunu yapmak artık zorunlu oldu

Diğital Türk lirasında büyük adım! İlk ödeme yapıldı

Fiyatını duyan internete koştu! PTT AVM'den Samsung A7 tabletlere yılın son kampanyası... 28 Aralık fiyat listesi