29 / 12 / 2024

Paralel boğaz seferleri başladı!

Paralel boğaz seferleri başladı!

İstanbul"da Boğaz trafiğinin hafifletilmesi amacıyla Kabataş-Sarıyer ve Beykoz-Üsküdar arasında kıyıya paralel transit hat uygulaması başladı. Hatlar karayoluyla kıyaslandığında İstanbullulara gidiş geliş bir saat kazandırıyor...



 Kabataş-Sarıyer ve Beykoz-Üsküdar arasında kıyıya paralel transit hat uygulaması başladı

İstanbul"da Boğaz trafiğinin hafifletilmesi amacıyla Kabataş-Sarıyer ve Beykoz-Üsküdar arasında kıyıya paralel transit hat uygulaması başladı. Hatlar karayoluyla kıyaslandığında İstanbullulara gidiş geliş bir saat kazandırıyor...

İSTANBUL"DAKİ şehiriçi trafiğini rahatlamak ve deniz ulaşımını daha aktif kullanmak amacıyla İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından uygulamaya konulan ˜Paralel Boğaz Seferleri" dün sabah başladı. İstanbul Boğazı"nda yaklaşık 30 kilometrelik hat boyunca her iki yakadan kalkacak tekneler trafiğin en yoğun olduğu saatlerde yolcu taşıyacak. Boğaz"ın her iki kıyısında kara trafiğine alternatif oluşturacak paralel hatlar, hafta içi her gün iki sefer şeklinde gidiş-dönüş olarak yapılacak.

VATAN test etti

VATAN muhabirleri dün yeni hatları test etti. Avrupa yakasında Kabataş"tan 9.15"te kalkan yolcu motoru Beşiktaş ve İstinye"ye uğradıktan sonra saat 10.20"de Sarıyer"e ulaştı. Yani iki nokta arasında 65 dakika sürüyor. Aynı saatlerde İETT otobüsünü tercih eden İstanbullular ise iki nokta arasını ortalama 100 dakikada alıyor. Yani deniz yolunu tercih edenler 35 dakika kazanıyor. Sarıyer"den ise ilk tekne saat 10.30"da kalkıyor. 11.35"te Kabataş"a yanaşıyor. Kabataş"tan gün içinde ikinci sefer ise saat 14.15"te. Bu tekne de 15.20"de Sarıyer"e varıyor. Dönüş için ise Sarıyer"den 15.30"da kalkan tekne 16.35"de yolcularını Kabataş"a getiriyor.

Fiyat 1 lira 75 kuruş

Anadolu yakasında ise Beykoz-Kanlıca-Üsküdar hattında ilk sefer Beykoz"dan 07.30"da kalkıyor. Tekne, 07.50"de Kanlıca"ya, 08.20"de ise Üsküdar"a ulaşıyor. Toplam yolculuk süresi 50 dakika sürüyor. Aynı hattı aynı saatlerde İETT otobüsüyle giden İstanbullular ise yaklaşık 80 dakika trafikte kalmak zorunda kalıyor. Yani gidiş geliş toplam bir saat kazandırıyor.

Aynı hat üzerinde geri dönen tekne saat 8.30"da Üsküdar"dan kalkarak 9.20˜de Beykoz"a varıyor. 18.30"da Üsküdar"dan kalkan tekne de 19.20"de Beykoz İskelesi"ne ulaşıyor. Motorlarlarda akbil fiyatı geçerli yani 1 lira 75 kuruş. Gidiş ve dönüş toplam dört sefer yapılırken sefer saatleri yolcuların talebine göre artırılabilecek.

ÜSKÜDAR-BEYKOZ

Otobüs ile 1 saat 20 dk

Motor ile 50 dk

Üsküdar"dan Beykoz"a motorla 50 dakida ulaşan muhabirimiz dönüşte otobüsle aynı noktaya 80 dakikada geldi.

KABATAşž-SARIYER

Motor ile 1 saat 5 dk

Otobüs ile 1 saat 40 dk

Kabataş"tan Sarıyer"e motorla 65 dakikada giden diğer muhabirimiz ise otobüsle yaklaşık 100 dakikada döndü.
Vatan/Bülent AYDOĞDU -Burcu PURTUL

Basında yer alan diğer haberler:

 

Kıyıya paralel yolculara uzak

İstanbul şžehir Hatları İşletmesi tarafından başlatılan Üsküdar-Beykoz seferine ilgi az oldu. İlk seferini 7 yolcuyla yapan motor Beykoz İskelesi"ne 55 dakikada vardı

İstanbul şžehir Hatları İşletmesi"nin œboğaza paralel vapur hattını devreye soktuğu ilk seferlere vatandaşlar rağbet göstermedi. Yedi yolcu ile yaptığımız motor seferinde muhteşem manzaraya rağmen konfor yeterli değildi. Yolcuların hem fikir olduğu konu ise, motorun Beykoz"dan bir saat erken hareket etmesi ve Paşabahçe İskelesi"ne uğraması gerektiğiydi. Az sayıdaki yolcuyla yol alan Üsküdar-Beykoz hattında çalışan motor œakıntı sebebiyle boğazın Rumeli kıyısından yol aldı. Muhabirimiz Tahsin Aksu"nun yolcusu olduğu Üsküdar İskelesi"nden hareket eden motor 55 dakikada Beykoz İskelesi"ne varırken, Gürkan Akgüneş"in bulunduğu araç ise 40 dakikada vardı.

Dün sağanak yağış altında Üsküdar Meydanı"na geldiğimizde vatandaşlar bir an önce evlerine gitme telaşı yaşıyordu.

Ne tabela ne afiş

œTabela ya da afiş olmaması sebebiyle Üsküdar-Beykoz hattı motorununun kalktığı iskeleyi uzun süre aradık. Boğaz hattı iskelesindeki bir görevli vapurun bu iskeleden kalkacağını söyleyince rahatladık. œYeni hatta rağbet nasıl diye sorunca görevli, œYok denecek kadar az. Sabah üç dört kişiyle sefer yapıldı dedi.  

Seferin başlamasına bir kaç dakika kala iskelenin kapıları açıldı, bir kaç yolcu boş salona girdi. Bindiğimiz motorda sadece yedi yolcuyla hareket ettik. çay kahve servisinin bulunmadığı 250 yolcu kapasiteli motorda ısıtıcılar da çalışmıyordu.

Karşı kıyıya geçti!

Hareket sırasında œkıyıya paralel gideceğimizi sanırken kendimizi aniden Ortaköy açıklarında bulduk. Görevliler, akıntı sebebiyle motorun karşı kıyıdan yol aldığını söyledi. Yolculardan Bahadır Küçük, işyerinin Altunizade"de olduğunu belirterek, œEvim Paşabahçe"de. Otobüsle evime gitmem yaklaşık bir saat sürüyor. Ancak bu hattı kullanırsam Beykoz İskelesi"ne indikten sonra tekrar otobüse binmek zorunda kalacağım. Denemek için bindim ama Paşabahçe"deki iskeleye uğramazsa bir daha kullanmam zor diyor.  

Yeterince tanıtım yapılmadığını vurgulayan Sultanahmet"te bir otelde çalışan Yusuf Okumuş ise ilk izlenimini şöyle anlattı: œİnsanlar hattı bilmiyor. O yöne gitmek için saatlerce otobüs kuyruğunda bekleyenler bile var. Paşabahçe"ye uğrasa bu motor dolar. 07.30"daki ilk sefer bir saat daha erken olursa çok rağbet olur  

Otomobille 40 dakika

Saatler 19.10"u gösterdiğinde motor Kanlıca iskelesine yanaştı ve iki yolcu indi. Ancak binen yolcu olmadı. Tekrar hareket eden motor 19.25 sıralarında Beykoz İskelesi"ne yanaşıyor. Kıyıya paralel araçla yaptığımız yolculuk sonunda Beykoz"a motordan 15 dakika önce vardık. Üsküdar İskelesi önünde œdur kalk ilerleyen trafiği aştıktan sonra sahil yolunu takip ederek ortalama 60 kilometre hızla Beykoz"a ulaştık. Yaklaşık 40 dakika süren yolculuk boyunca trafik sadece Beylerbeyi"ndeki trafikte kısa süreli bir sıkışıklık yaşandı. Bunu da aştıktan sonra sadece ışıklarda durarak Beykoz İskelesi"ne motordan 15 dakika önce vardık.

Araç 15 dakika erken geldi

Tahsin Aksu"nun seyahat ettiği motor Üsküdar İskelesi"nden 18.30"da hareket ettikten 55 dakika sonra 19.25"te Beykoz İskelesi"ne vardı. Gürkan Akgüneş"in içindeki araç ise Üsküdar İskelesi"nden 18.32"de hareket edip 40 dakikalık yolculuktan  sonra 19.12"de Beykoz İskelesi"ne vardı.
Milliyet/TAHSİN AKSU-GÜRKAN AKGÜNEşž

1 saat kazandırdı

Kabataş-Sarıyer ve Beykoz-Üsküdar arasında kıyıya paralel transit hat uygulaması başladı

İstanbul"da Boğaz trafiğinin hafifletilmesi amacıyla Kabataş-Sarıyer ve Beykoz-Üsküdar arasında kıyıya paralel transit hat uygulaması başladı. Hatlar karayoluyla kıyaslandığında İstanbullulara gidiş geliş bir saat kazandırıyor...

İSTANBUL"DAKİ şehiriçi trafiğini rahatlamak ve deniz ulaşımını daha aktif kullanmak amacıyla İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından uygulamaya konulan ˜Paralel Boğaz Seferleri" dün sabah başladı. İstanbul Boğazı"nda yaklaşık 30 kilometrelik hat boyunca her iki yakadan kalkacak tekneler trafiğin en yoğun olduğu saatlerde yolcu taşıyacak. Boğaz"ın her iki kıyısında kara trafiğine alternatif oluşturacak paralel hatlar, hafta içi her gün iki sefer şeklinde gidiş-dönüş olarak yapılacak.  

VATAN test etti

VATAN muhabirleri dün yeni hatları test etti. Avrupa yakasında Kabataş"tan 9.15"te kalkan yolcu motoru Beşiktaş ve İstinye"ye uğradıktan sonra saat 10.20"de Sarıyer"e ulaştı. Yani iki nokta arasında 65 dakika sürüyor. Aynı saatlerde İETT otobüsünü tercih eden İstanbullular ise iki nokta arasını ortalama 100 dakikada alıyor. Yani deniz yolunu tercih edenler 35 dakika kazanıyor. Sarıyer"den ise ilk tekne saat 10.30"da kalkıyor. 11.35"te Kabataş"a yanaşıyor. Kabataş"tan gün içinde ikinci sefer ise saat 14.15"te. Bu tekne de 15.20"de Sarıyer"e varıyor. Dönüş için ise Sarıyer"den 15.30"da kalkan tekne 16.35"de yolcularını Kabataş"a getiriyor.  

Fiyat 1 lira 75 kuruş

Anadolu yakasında ise Beykoz-Kanlıca-Üsküdar hattında ilk sefer Beykoz"dan 07.30"da kalkıyor. Tekne, 07.50"de Kanlıca"ya, 08.20"de ise Üsküdar"a ulaşıyor. Toplam yolculuk süresi 50 dakika sürüyor. Aynı hattı aynı saatlerde İETT otobüsüyle giden İstanbullular ise yaklaşık 80 dakika trafikte kalmak zorunda kalıyor. Yani gidiş geliş toplam bir saat kazandırıyor.  

Aynı hat üzerinde geri dönen tekne saat 8.30"da Üsküdar"dan kalkarak 9.20˜de Beykoz"a varıyor. 18.30"da Üsküdar"dan kalkan tekne de 19.20"de Beykoz İskelesi"ne ulaşıyor. Motorlarlarda akbil fiyatı geçerli yani 1 lira 75 kuruş. Gidiş ve dönüş toplam dört sefer yapılırken sefer saatleri yolcuların talebine göre artırılabilecek.

ÜSKÜDAR-BEYKOZ

Otobüs ile 1 saat 20 dk

Motor ile 50 dk

Üsküdar"dan Beykoz"a motorla 50 dakida ulaşan muhabirimiz dönüşte otobüsle aynı noktaya 80 dakikada geldi.

KABATAşž-SARIYER

Motor ile 1 saat 5 dk

Otobüs ile 1 saat 40 dk

Kabataş"tan Sarıyer"e motorla 65 dakikada giden diğer muhabirimiz ise otobüsle yaklaşık 100 dakikada döndü.  
Vatan/Bülent AYDOĞDU -Burcu PURTUL

 

 

 


Geri Dön