Perakende ajanları AVM'leri gezip kusurları ihbar edecek
Meçhul müşteri Perakende ajanları AVM'leri gezip kusurları ihbar edecek
EKONOMİK krizle birlikte yaşanan kepenk kapatma, el değiştirme ve verimsiz noktaları kapatma sorunlarıyla yüzleşen alışveriş merkezleri (AVM), AYD ve Soysal Danışmanlık önderliğinde bu ay itibariyle ölçümleme yapmaya başlıyor. Yılda 6 kez belirli olmayan zamanlarda AVM'ye girecek meçhul müşteri aracılığıyla yapılacak ölçümlemelerde çalışanların davranışları, ürün sergileme, temizlik, fiyatlandırma, etkinlik gibi farklı alanlarda değerlendirme yapacak meçhul müşteri sonuçları da AVM yönetimiyle paylaşacak. Bir yıl sonunda ortaya çıkan raporlardan da AVM'lerin yaptığı hatalar ve en verimli ve verimsiz AVM'ler ortaya çıkacak.
Sabah
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
AVM'lerde ajan var!
AYD ve Soysal Danışmanlık bu aydan itibaren AVM'lerde 'meçhul müşteri' uygulamasına başlıyor. Müşteri kılığındaki 'denetmenler' AVM'leri temizlik, güvenlik, fiziki şartlar, müşteri hizmetleri gibi kategorilerde inceleyerek puanlayacak. Hazırlanacak ligde AVM'ler yarışacak
Son dönemde sayıları tartışma konusu haline gelen alışveriş merkezlerinde 'ajanlar' dolaşacak! Alışveriş merkezi yatırımcıları, milyonlarca dolarlık yatırımla hayata geçirilen alışveriş merkezlerinde bir standardizasyona gidebilmek için tanımadıkları 'meçhul müşteri'ler tarafından denetlettirecek. Bu aydan itibaren 2 ayda bir alışveriş merkezine gelen 'meçhul müşteri'ler AVM'lerde temizlik, güvenlik, müşteri hizmetleri, fiziki şartlar gibi kategorilerde deneyimlerini yazacak ve bunları Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği'ne (AYD) bildirecek. Gelen denetim sonuçları elde edilen puanlara göre ise bir AVM'ler için bir lig oluşturulacak. Her AVM'ye elde ettiği puan, sıralamadaki yeri bildirilecek. İlk aşamada faaliyet halindeki AVM'lerin yüzde 50'den fazlasının bu uygulamaya dahil olmak için harekete geçtiği belirtiliyor.
AVM'lerde 'meçhul müşteri' uygulaması AYD ve Soysal Danışmanlık işbirliğiyle gerçekleştirilecek. Sektör yetkilileri, bu sayede herkesin kendine çeki-düzen verme fırsatı elde edeceğini, kriz dönemlerinde daha çok önem kazanan müşteri çekme yarışında bu uygulamanın AVM'lere kendilerini geliştirme açısından fırsat yaratacağını belirtiyor.
Pazartesi Sendromu'na sabah indirimi
Pazartesi sendorumu, perakendecilere de ilham oldu. Silk&Cashmere çalışma haftasının ilk günü olan Pazartesi'ye özel bir kampanya başlattı. Pazartesi günleri saat 11.30'a kadar tüm ürünlerde 200 TL üzeri alışverişte yüzde 20 indirim uygulanacak.
Chery için 12 bin kişi alışveriş yaptı
Bu yıl 14'üncü yaşını kutlayan Carousel, özel bir kampanyayla 14 adet Chery otomobil kazanma fırsatı veriyor. Kampanyaya bugüne kadar 12 bin kişi katıldı, toplam 70 bin katılım kuponu toplandı. Kampanyaya 15 Ocak'a kadar 100 TL'lik alışveriş yapanlar katılabiliyor.
Hale TÜZÜN/Vatan