Perakende

Perakende Günleri 80 uluslararası marka portföyü sahip!

Perakende Günleri, 2001 yılından bu yana Türkiye’deki en büyük iş dünyası organizasyonu, uluslararası alanda da sayılı organizasyonların başında yer alıyor. Firmalar fuarda ürünlerini sektör temsilcileriyle buluşturdu.

Perakende Günleri, 2001 yılından bu yana Türkiye’deki en büyük iş dünyası organizasyonu, uluslararası alanda da sayılı organizasyonların başında yer alıyor. Yüzlerce firma fuarda ürünlerini sektör temsilcileriyle buluşturdu. İlk gün oturumlarda konuşan, Alhokair Group CEO’su Simon Marshall konuşmasında şirket olarak global pazarda 500 bin metrekareden fazla perakende alanı ve dünya çapında 12 binden fazla çalışana sahip olduklarını söyleyerek, 6 milyar doları aşan piyasa değerine, 80 uluslararası marka portföyüne ulaştıklarını belirtti.   


BÜYÜME YAVAŞLADI

Prof. Stephane Garelli, “Yarının dünyasını anlayabilmemiz için ekonomiye bakmak gerekiyor. Gayrisafi milli hasıla büyüyor. Eskiden yüzde 5’ler düzeyinde büyüyen Türkiye yüzde 2,1 büyüme gösterdi. Çin’in büyüme oranı fena değil, Japonya ise  kötü durumda. ABD yüzde 2.3’ü yakaladı” dedi. Perakende Günleri resmi iletişim sponsoru Turkcell'in sponsorluğunda gerçekleşen oturumda en önemli zorluğun oyunun kurallarını tayin etmek olduğunu belirten Garelli, “2008 yılına kadar ekonomide iniş çıkışlar olur ancak düzelirdi. Ama sonrasında dünya değişti. Aynı grafiğe tersten bakmak lazım. Büyüme yavaşladı. Dünya ekonomileri böyle devam edecek” açıklamasında bulundu.


AVM sayımız 2016'da 400


Perakende Günleri’ne ana sponsor olarak destek veren Multi Turkey’nin Yönetim Kurulu Üyesi Hulusi Belgü, “Daha kaç AVM’ye yer var?” başlıklı konuşmasında, Türkiye genelinde 337 alışveriş merkezi bulunduğunu söyledi.  Belgü, “Ülkemizdeki AVM sayısının 2016 yılında 400’ü bulacağını öngörüyoruz” dedi.


Yenişafak