Simon Marshall: Her 16 saatte bir mağaza açıyoruz!
Perakende Günleri dün başladı. Zirvenin önemli konuklarından Suudi Alkohir Group’un CEO’su Marshall “Her 16 saatte bir mağaza açıyoruz. İki Türk marka ile görüşüyoruz. Zara ve Mango, çıkarmanız zor değil” dedi.
Sponsorları arasında Star, 24 ve Turkcell’in de bulunduğu Perakende Günleri dün başladı. Bugün de devam edecek zirvede yerli ve yabancı şirketler bir araya gelerek yeni yatırımlar için kendilerini tanıtma fırsatı buldu. Soysal Danışmanlık tarafından düzenlenen Perakende Günleri’nin en önemli konuklarından biri de Suudi Arabistan merkezli Alhokair Group CEO’su Simon Marshall’dı. 18 ülkede bin 800’den fazla mağazayla, 80’in üzerinde uluslararası markayı temsil eden dünya devi Alhokair’ın CEO’su Marshall, Türkiye’nin perakende sektöründe büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirterek, 2 Türk perakende şirketi ile birleşme konusunda müzakereler yürüttüklerini söyledi. Şirket isimlerini vermek istemeyen Marshall, Türkiye’de perakende sektörüne ciddi yatırımlar yaptıklarını belirtti. Bu yıl her 16 saate bir yeni mağaza açtıklarını ifade ederek perakende sektöründeki ihtiyaca vurgu yapan Marshall, Türkiye’de üretilen ve satılan ürün kalitesinin kendilerini etkilediğini söyledi. Türkiye’nin dizayn, hızlı üretim ve kalite konusunda dünyanın en iyi ürünlerini üretebilen bir sektöre sahip olduğunu da belirten Marshall “Ürün ve fiyat konusunda dünyanın en iyisisiniz. Türkiye’den Zara ve Mango gibi perakende devlerine yakın bir marka çıkması hiç de zor değil” dedi.
Her kıtada görünmek lazım!
Dünya çapında bir marka yaratmanın en önemli unsurunu global ölçekte mağazalar açarak her kıtada görünmek olduğunu da kaydeden Marshall “Mango’ya bakın her ülkede var. Herkes bunu görüyor. Kilit, doğru partnerler ile çalışarak dünya markası olmak” dedi.
Türk kadınları harika giyiniyor!
Türkiye’de Flormar, US Polo ve LC Waikiki ile çaslıştıklarını belirten Marshall, ismini vermek istemediği 2 yeni Türk perakende şirketi ile birlikte yeni çalışmalara imza atacaklarının sinyalini verdi. Marshall, ısrarlara rağmen markaların ismini vermedi ve “Yakın zamanda ortaya çıkar” dedi. Marshall, bu 2 markanın dünya çapında tanınmasını sağlayacaklarını söyledi. Zamanının çoğunu Riyad’da geçiren Marshall, bölgedeki moda trendlerini takip ettiğini de belirterek bölgede yaşanan olumsuzluklara rağmen Türkiye’nin bölge ülkeleri için inanılmaz iş ve yatırım fırsatları sunduğunu belirtti. Marshall “Bölge ülkelerinin Türkiye’ye ilgisi çok kişiyi kıskandırıyor” dedi. İstanbul’a birçok kez geldiğini de söyleyen Marshall, özellikle Türk kadınlarının harika giyindiğini belirtti. Moda ve tarzın İstanbul sokaklarında kendini gösterdiğini söyleyen Marshall “İstanbul aynı zamanda bizim bölgelere giriş kapımız gibi” dedi.
Star