24 / 11 / 2024

Perakende sektörü 2010'da yatırım atağına kalktı

Perakende sektörü 2010'da yatırım atağına kalktı

Yerel marketler, Carrefour ve Tesco'yu örnek alıyor




Hem büyüme hedeflerinin gerçekleşmesi hem de dünya ile rekabet edebilmek için dev bir markaya dönüşmeyi hedefleyen yerel marketler, Carrefour ve Tesco'yu örnek alıyor. Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Şeref Songör, Anadolu'daki yerel zincirlerle ezber bozacaklarını söylüyor. 
 
Dünyada yaşanan ekonomik krizde, bankacılık, otomotiv ve tekstil gibi sektörler küçülürken perakendeciler yüzde 5 oranında büyüme gösterdi. Kriz döneminde reklam ve yatırım planlarından taviz vermeyen perakendeciler, 2010 yılına dair planlarını da ortaya koydu. 2009'da yaklaşık 40 milyar dolar ciro elde ettiklerini belirten Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Şeref Songör, 2010 hedeflerini ise 50 milyar dolar olarak açıkladı. TPF Başkanı, hem büyüme hedeflerinin gerçekleşmesi hem de dünya ile rekabet edebilmeleri için yerel zincirlerin güç birliği yapması çağrısında bulundu. Carrefour ve Tesco'yu örnek olarak gösteren Başkan söz konusu iki şirketin pazara yerel bir marka olarak girdiğini ancak şimdi dünya devi olduklarını söyledi. Federasyon Başkanı, ayrıca yeni dönemde Anadolu'daki yerel zincirlerle ortak hareket ederek 'ezber' bozacaklarını dile getirdi. Bu kapsamda da 29-30 Nisan tarihleri arasında 'Yerel Zincirler Buluşuyor' konferansı düzenleyeceklerini kaydetti. Etkinlikte ABD Başkanı Barack Obama'nın başdanışmanı David Morey, P&G Batı Avrupa Mağaza Direktörü Tony Durham ve Wal Mart'ın eski yöneticisi Donald Bland gibi isimler konuşma yapacak. Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Şeref Songör, perakende sektörü hakkındaki son gelişmeleri Zaman'a değerlendirdi. Türkiye'de faaliyet gösteren yerel zincirlerin mevcut yasa tasarılarında göz ardı edilmemesi gerektiğini belirten TPF Başkanı Songör, aksi durumda bu şirketlerin büyük dünya markalarıyla rekabet edebilmelerinin çok zor olduğunu dile getirdi. Özellikle Türkiye'de perakende sektöründe planlı büyümeye yön verecek bir kuruma ihtiyaç olduğunun altını çizen Songör, "Bizlerin doğru bir hedef üzerinde kilitlenmemiz gerekiyor. Dünyada da küçük ölçekli birçok perakendeci var. Ancak bunlar güç birlikleri yaparak uluslararası bir dev haline geldiler. Tesco ve Carrefour yerel bir zincir olarak piyasaya girdiler ancak şimdi dünya devi oldular. Bizim de bu tarz yapıları ortaya çıkarmamız gerekiyor." şeklinde konuştu.

Büyük İndirim Mağazaları'nın (BİM) Türkiye'deki küçük marketler için iyi bir örnek oluşturduğuna da dikkat çeken TPF Başkanı, bu şirketin attığı doğru adımlarla büyük bir oluşum haline geldiğine dikkat çekti. Anadolu'nun yerel zincirleri bu çerçevede 'Fayda' isminde ortak bir çatı kurdu. Yaklaşık 79 şirketin aynı hisseyle ortak olduğu yapı sayesinde yerel zincirler, küresel rakiplerle mücadeleyi hedefliyor. 2010'un perakende sektörü için büyüme ve gelenekselden modern perakendeye dönüşüm yılı olacağını da ifade eden Songör, sektörün bu dönemde yatırım ve istihdam noktasında önemli bir atılım yapacağını belirtti. Perakendeciler Federasyonu Başkanı'na göre; geçen yıl yaklaşık 40 milyar dolarlık bir ciroya ulaşan sektör, 2010 yılında 50 milyar doları aşar. Songör, bunun sonucunda da perakende sektöründe 40-50 bin kişinin istihdam edileceğinin altını çizdi.
Bayram Kaya / Zaman


Geri Dön