Genel

Perakende sektörü yurtdışına birlikte açılacak!

Yurt dışında Türk markalarının ağırlıklı olarak yer alacağı alışveriÅ

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal ve Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane tarafından imzaların atıldığı törende konuşan Büyükekşi, ihracatçılar, markalar, perakende zincirleri ve alışveriş merkezlerinin temsilcileri olarak çok anlamlı bir işbirliğine gittiklerini belirtti.

Büyükekşi, "Türkiye'de yakaladığımız dinamizmi, enerjiyi ve bereketi dışarıda da geliştirmek için bir araya geliyoruz" diyerek, hedefin ihracatın katma değerini artırmak olduğunu vurguladı.

Mağazalar açıldıkça siparişler ve üretimin otomatiğe bağlanacağını, "Her sezon sipariş gelecek mi?" endişesinin ortadan kalkacağını belirten Büyükekşi, "Amacımız, markalarımızın her ülkede bir mağaza açması değildir. Her ülkede en az 10 mağaza açsınlar istiyoruz. AVM yatırımcılarının Türkiye'de elde ettiği deneyimleri yurt dışına taşımalarını istiyoruz" diye konuştu.

Mehmet Büyükekşi, kurulun ilk olarak Fas'ın 3 ayrı şehrine yatırım için bir keşif ziyareti düzenleyerek yerel yöneticilerle görüşeceğini, sonrasında sırada Suriye'nin yer aldığını söyledi.

-"10 YIL İÇİNDE 20 BİN MAĞAZA"-
BMD Başkanı Yılmaz ise 10 yıl içinde yurt dışında 20 bin mağaza hedeflediklerini belirterek, "Türkiye alışveriş merkezleri ile çevre ülkeler için bir alışveriş cenneti olabilir" dedi.

AYD Başkanı Kodal da AVM'lerin başarısının, içinde barındırdığı markaların gücüyle orantılı olduğuna dikkati çekerek, Türk markalarının bireysel olarak yurt dışına açılmaya çalıştığını, bu protokol ile bu yöndeki girişimlerin stratejik bir platform ile koordine edileceğini söyledi.

AMPD Başkanı Nane de yurt dışında alışveriş merkezleri ile ilgili fuarlara Türk firmalarının artık ücretsiz olarak davet edildiğini hatırlatarak, protokolün tarihi bir anlam taşıdığını kaydetti.

-PERAKENDE YATIRIM KOORDÄ°NASYON KURULU-
Verilen bilgiye göre, TİM Yurtdışı Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu, TİM Başkanının başkanlığında, TİM'den 2, BMD, AMPD, AYD Yönetim Kurulu Başkanlarıyla birlikte 2'şer temsilci olmak üzere toplam 9 kişiden oluşacak.

Kurulun sekretarya hizmetlerini TİM sağlayacak. Temel hedef, "fırsatları değerlendirmek, yeni yollar bulmak ve küresel seviyede lobi ve tanıtım faaliyetleri yapmak" olarak özetlenirken, kurul, hedef pazarlara yönelik perakende hedefli ticaret heyetleri düzenleyecek.
AA

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

TİM yurtdışında perakendeciye yatırım ağabeyliği yapacak
Türkiye İhracatçılar Meclisi perakendecilerin yurtdışında mağaza ve AVM yatırımlarına destek için resmi ziyaretlere başlıyor

Yurtdışında Türk markalarının ağırlıklı olarak yer alacağı alışveriş merkezleri (AVM) ve mağazalar kurmak amacıyla oluşturulan 'Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu' protokolü imzalandı. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ve Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) tarafından imzaların atıldığı törende konuşan Büyükekşi, hedefin ihracatın katma değerini artırmak olduğunu vurguladı. Büyükekşi, "Amaç markalarımızın her ülkede bir mağaza açması değil. Her ülkede en az 10 mağaza açsınlar istiyoruz" dedi.

10 YILDA 20 BİN MAĞAZA HEDEFİ
İlk olarak Fas'ın 3 şehrine yatırım için bir ziyaret düzenleneceğini belirten Büyükekşi, "Fas'tan davet aldık. Gidip pazarı ve yatırım fırsatlarını araştıracağız. Suriye'ye de benzer bir ziyarette bulunacağız" dedi. BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz 10 yılda yurtdışında 20 bin mağaza hedeflediklerini belirtirken, AYD Başkanı Kodal AVM'lerin başarısının, içinde barındırdığı markaların gücüyle orantılı olduğuna dikkati çekti.

Sekreteryayı TİM yapacak
Tim Yurtdışı Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu, Büyükekşi başkanlığında, TİM'den 2, BMD, AMPD, AYD Yönetim Kurulu Başkanlarıyla birlikte 2'şer temsilci olmak üzere toplam 9 kişiden oluşacak.Kurulun sekretarya hizmetlerini TİM sağlayacak. Temel hedef, 'fırsatları değerlendirmek, yeni yollar bulmak ve küresel seviyede lobi ve tanıtım faaliyetleri yapmak' olarak özetleniyor.

BÄ°ZDEN PARA Ä°STEMÄ°YORLAR
AMPD Başkanı Mehmet Nane yurtdışında alışveriş merkezleri ile ilgili fuarlara Türk firmalarının artık para talep edilmeden davet edildiğini hatırlatarak, protokolün tarihi bir anlam taşıdığını kaydetti.
Sabah

TÄ°M aÄŸabeylik yapıyor, markalar yurtdışına açılacak  
 
İş dünyasının önde gelen firmaları, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) önderliğinde, yurtdışında Türk markalarının ağırlıklı olarak yer alacağı alışveriş merkezleri ve mağazalar kurmak amacıyla birleşti. Patronlar, mağazaların açılmasının hemen ardından siparişlerin ve üretimin otomatiğe bağlanacağı görüşünde.

Dünyada yaşanan küresel kriz, Türkiye'nin ihracat rakamlarına da yansıdı. Avrupa başta olmak üzere birçok önemli pazarda sıkıntı yaşayan Türk işadamları, Ortadoğu, Afrika ve Kuzey Afrika'ya yönelerek pazarı çeşitlendirdi. Krizin bitmesinin ardından hem Avrupa hem de bu ülkelerdeki ihracat rakamlarının artması yetkililerin yüzünü güldürdü. Yaşanan bu olayların ardından iş dünyası temsilcileri 2023 hedefi için yeni bir adım daha attı.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) ve Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AMYD) dünyanın dört bir yanında sadece Türk mallarının satılacağı mağaza ve alışveriş merkezi projelerinin hayata geçirilmesi için işbirliği anlaşmasına imza attı. Taraflar ilk etapta Fas, Suriye ve Irak olmak üzere farklı ülkelerde AVM kurulması için ilk adımı atacak.

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Türkiye'nin son dönemde ihracat ve perakende sektöründe önemli aşamalar kat ettiğini belirterek, amaçlarının bu dinamik yapıyı yurtdışına taşımak olduğunu söyledi. Yurtdışında mağazalar açıldıkça siparişler ve üretimin otomatiğe bağlanacağını açıklayan Büyükekşi, ''Bu sayede 'her sezon sipariş gelecek mi?' endişesi ortadan kalkacak. Amacımız, markalarımızın her ülkede bir mağaza açması değildir. Her ülkede en az 10 mağaza açsınlar istiyoruz. AVM yatırımcılarının Türkiye'de elde ettiği deneyimleri yurtdışına taşımalarını istiyoruz.'' ifadelerini kullandı. Büyükekşi, ihracatçı sektörlerin dönüşümünü hızlandırmayı ve bir katalizör görevi yapmayı arzuladıklarını aktardı. BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz ise 10 yıl içinde yurtdışında 20 bin yeni mağaza açmayı hedeflediklerini dile getirdi. Yılmaz, bu işbirliği ile Türkiye'nin komşu ülkelerde kuracağı alışveriş merkezleri ile bölgeyi alışveriş cenneti haline getireceklerini kaydetti. Önceki yıllarda Türk markalarının tek başlarına yurtdışına açıldığını aktaran AMYD Başkanı Hakan Kodal da bu protokol ile bu yöndeki girişimlerin stratejik bir platform ile koordine edileceğini sözlerine ekledi.

AMPD Başkanı Mehmet Nane ise Türk markalarının dünyada önemli bir konuma geldiğini belirterek, yurtdışındaki fuarlara ücretsiz olarak davet edildiklerine dikkat çekti.
Zaman/Bayram Kaya