Perakende sektörünün cirosu 120 milyar doları aşacak!
TÜRKİYE ekonomisinin lokomotif sektörlerinden biri olan perakende, bu yıl yüzde 9 büyümeyi hedefliyor. (TAMPF) Başkanı Vahap Küçük, bu yıl organize perakende cirosunun 120 milyar doları aşacağını söyledi.
TÜRKİYE ekonomisinin lokomotif sektörlerinden biri olan perakende, bu yıl yüzde 9 büyümeyi hedefliyor. Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Vahap Küçük, bu yıl organize perakende cirosunun 120 milyar doları aşacağını söyledi. Büyümede yeni devreye girecek olan alışveriş merkezlerinin de etksinin olacağını belirten Küçük, "Bu yıl 20 alışveriş merkezi tüketicilere kapılarını açacak" diye konuştu.
VERİMLİLİK ÖNE ÇIKACAK
Bu yıl ülke ekonomisi ve perakende sektörünü etkileyebilecek unsurlar arasında komşu ve bölge ülkelerde yaşanan siyasal gerilimin ilk sırada yer aldığını vurgulayan Küçük şöyle devam etti: "Gerek Rusya ve Ukrayna'da, gerekse Irak ve Suriye gibi komşularımızdaki gerilim ve çatışmalar ticaretimizde ciddi anlamda belirleyici olmaya devam edecek. İçeride ise genel seçimler elbette önemli bir gündem maddesi olacak. Pazar çeşitlendirmesi, verimlilik ve özellikle de sürdürülebilirlik dikkate alınması gereken önemli noktalar. Organize perakendenin sağlam temeller üzerinde büyümesini sürdürerek toplam perakendedeki payının ve ülke ekonomisine katkısının artmaya devam edeceğine inanıyoruz."
Yurtdışında büyüyeceğiz
BİRLEŞMİŞ Markalar Demeği (BMD) Başkanı Hüseyin Doğan, Türkiye'nin markalı ekonomiye dönüşünde önemli bir faktör olan yurtdışı mağazalaşma faaliyetlerinin bu yıl atılım yapmasını beklediklerini söyledi. 141 Türk markasının 99 ülkede 4 bin 200 mağazası olduğuna dikkat çeken Doğan, dünyadaki Türklere ait mağazaların 3 bininin BMD üyesi firmalara ait olduğunu belirtti. Doğan, "2015'te BMD üyesi markaların yurtdışı mağaza sayısının 3 bin 750'ye ulaşacağını öngörüyoruz. Bu noktada hükümetimizin yürüttüğü çalışmaları da dikkatle takip ediyoruz" dedi.
Rusya'yı iyi izlemeliyiz
PERAKENDE sektörünün en büyük pazarlarından biri olan Rusya'daki gelişmeler ülkede iş yapan bütün patronların radarına girdi. Orka Holding in Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu da, "Rusya'daki gelişmeleri dikkatle izlememiz gerekli. Rusya bizim ana pazarlarımızdan biri. Ancak yeni pazarlara da yönelmeliyiz" dedi. Orka olarak bu yıl hem yurtdışı ve hem de yurtiçi mağazalarının sayısını artıracakları bilgisini veren Orakçıoğlu, "2014'te üretim ve altyapıya yapmış olduğumuz yatırımlar sayesinde 2015'e son derece umutlu bakıyoruz" diye konuştu.
Gıda hızlı büyüyecek
CARREFOURSA Genel Müdürü Mehmet Nane, Türkiye'de gelişim ve fırsatların doğru değerlendirilmesinin ekonomik büyümeyi de beraberinde getireceğini söyledi. Perakendenin de bu ekonomik tablo içinde çok önemli bir konuma sahip olduğunu belirten Nane, "Sektör son 5 yıldır, ülke ekonomisine oranla 2 kat büyüme gösterdi" dedi.
Bu yıl gıda perakendesinin de hız kesmeden büyüyeceğini vurgulayan Nane, "CarrefourSA olarak hedefimiz büyük. Bu yıl 200 market açacağız. 2016 sonunda 5 milyar TL toplam satış ile bin markete ulaşmayı planlıyoruz" dedi.
Sabah