Sektörel

Philips ve Unilever'den yeni ofis alanı projesi!

Philips ve Unilever'in şeffaflık, esneklik, hareketlilik ve konfordan yola çıkarak hayata geçirdiği yeni ofis alanı projesi açık alanlar dışında cafe ve terasta dahi çalışmayı mümkün kılıyor

Çalışma alanı, marka değerinin içerde ve dışarda desteklenerek iletişimini sağlayan en güçlü yolların başında geliyor. Tabi bu alanın şıklığı ve etrafa verdiği algı; açıklık (şeffaf, iletişime açık olma), işbirliği (beraber çalışma alanları ile yaratıcılığı artırma), esneklik (organizasyon ve kullanım esnekliği), hareketlilik (farklı çalışma biçimlerine uyumlu ortam), rahatlık (konforlu çalışma olanağı sunma), etkinlik & verimlilik (daha az alanda, daha fazla fonksiyonel çözümle çalışma alanının etkin kullanımı), yaratıcılığı ve çalışanlar arasındaki etkileşimi artıracak bir platform oluşturmaktan geçiyor.

Takım çalışmasına uygun mekânlar
Modern, doğal enerji kaynakları kullanımı yüksek, yatay iletişime açık, çok yönlü kullanım imkanı ve motivasyonu yüksek bir ofis kurgusu her şeyden önemli. Sistema'nın Philips için yaptığı, toplam 4 bin metrekare alan da bu özellikleri taşıyor. Sosyal kullanım ve semi-formal çalışmalar için, verimlilik ve motivasyonu maksimum oranda artıran, transparan, takım çalışmasına uygun mekanlar kurgulandı. Nurus ve Koleksiyon marka mobilyaların kullanıldığı mekanda çalışanların kişisel çalışma tercihlerine uygun çözümler sunularak motivasyonu artırması için, geçici ve kısa süreli çalışma ortamları oluşturuldu.

Kafede de çalışabilirsin binanın terasında da..
Yaklaşık 300 kişinin çalıştığı Philips'in açık ofis alanı geleneksel izole çalışma yapısından çıkartılarak, daha şeffaf ve genel döngünün içinde yer alacak şekilde konumlandırıldı. Genel mekân kurgusunda ise, kullanılan renkler, farklılaştırılan yatay ve dikey yüzeyler, transparan ve yarı transparan yüzeyler ile doğal ışık kullanımı dikkatle uyarlandı. Philips dışında Unilever de çalışma ortamını daha çekilir kılmak için ofislerini dönüştürme kararı aldı. 4 katta toplam 9 bin metrekare alana sahip olan ofisin, tasarımı ile yaratıcılığı ve fikir paylaşımını desteklemesi, enerji ve hareketi yansıtması ve daha etkileşimli bir çalışma imkanı sunması hedeflendi. 620 kişilik personelin çalışma şekli ve fonksiyonlara göre düzenlenen yerleşim planlarında, U TOO ofis esnekliği, ME TOO ise çalışma koltuklarının ergonomisi için kullanıldı.

Sessiz odalar da tasarlandı
Yapılan uygulamayla Unilever çalışanları, sadece masalarında değil, her açık ofis katında bulunan dinlenme ve oturma alanlarında, kafede veya terasta çalışabiliyor. Açık ofislerde daha yakın ve birlikte çalışma olanağı sağlanırken, ortaya çıkan ihtiyaçlara cevap vermek üzere, bir veya iki kişilik çok sayıda sessiz oda da tasarlandı.
Pınar Çelik/Sabah Emlak