22 / 07 / 2024

Polisan, zamanı durduran boya üretti!

Polisan, zamanı durduran boya üretti!

Polisan, Les Otoman Hotel'de yapılan bir basın toplantısı ile yeni reklam kampanyasını ve iletişim stratejisini duyurdu




Toplantıya Polisan Yönetim Kurulu Başkanı Necmettin Bitlis, CEO Erol Mizrahi, Pazarlama Direktörü Reha Tepe ve üst düzey yönetim kadrosu katıldı.

Toplantıda konuşma yapan Polisan Holding CEO'su Erol Mizrahi, 2009 yılında krizden etkilenmediklerini ve ciro bazında % 14'lük büyüme sağladıklarını belirterek, 2010'da da bu büyüme trendini sürdürecek bir ivmeyi yakaladıklarını açıkladı. Ayrıca sektörün krizden çıkma yönünde olduğunu sözlerine ekledi.

Polisan Holding olarak 300 milyon dolarlık bir büyüklüğe ulaştıklarını, 6 bine yakın ürün çeşitli ile Türkiye'de ve dünyada lider kuruluşlardan biri olduklarını belirten Mizrahi, öncelikli hedeflerinin iç pazarda yakaladıkları ivmeyi ihracat konusunda da yakalamak olduğunu söyledi.

Mizrahi;  "10 milyon dolarlık bir yatırımla Türkiye çapında bine yakın perakende noktasında Mix Center adında yeni nesil renk üretim tesisleri kurduk ve bu ağı büyütmeyi sürdürüyoruz. Burada üretilen renkler ve ürünler fabrikada renklendirilmiş ürünlerin kalite seviyesindedir." dedi.

Türkiye çapında 10 bin bayisi bulunan Polisan, bayi ağını arttırmak yerine, var olan bayileri geliştirerek, dikine büyümeyi hedefliyor.

Mizrahi; geçtiğimiz yıl "anti-aging" ana konsepti ile başlattığı iletişim stratejisine bu yıl ürünlerinin üstün teknolojik özelliklerini vurgulayan yepyeni ve çarpıcı bir iletişim kampanyasıyla yeni bir boyut kazandırdıklarını ve toplam marketing bütçesinin 40 milyon TL olduğunu söyledi.

ZAMANI DURDURAN TEKNOLOJİ
Teknolojik üstünlükleriyle yıllardır hem boyacı ustalarının hem de hanımların tartışmasız beğenisini kazanarak markalar üstü bir konum kazanan Elegans Anti-aging iç cephe ve Exelans Anti-aging dış cephe boyaları "Zamanı Durduran Teknoloji" konsepti ile beyaz ekranlara çıkıyor.

Zamanı durdurma konseptinin vurgulanmasının ana nedeni Polisan'ın ürettiği ve öncülüğünü yaptığı boyalarının silinebilme, mikrop barındırmama, yağmurla temizlenme gibi üstün teknolojik özellikleriyle yıllarca yepyeni kalabilmesi.

Televizyonun ana mecra olarak kullanıldığı ve radyo ve dijital mecra ile desteklenen bu kampanya 5 adet reklam filminden oluşuyor. Polisan'ın yeni konumlaması 39 saniyelik bir televizyon reklamı ile izleyicilere sunulurken 4 adet 15'er saniyelik kısa filmler ile Elegans ve Exelans'ın zamanı durduran ürün özellikleri ve teknolojik üstünlükleri vurgulandı.

FİLMİN SİNOPSİSİ
Bayiler, boyacı ustaları ve ev kadınları ile yapılan geniş çaplı bir araştırma sonucu geliştirilen ve Aruz İletişim tarafından çok uzun bir çalışma süreci sonunda üretilen reklam filminin konuşu şöyle:

Filmde Polisan'ın hayatımıza girmesi ile birlikte zamanın durduğu vurgulanmıştır. Sıradan bir gündür... Bir boyacı ustası hoş bir evde boya yapmaya başlamıştır. Bir anda boya, Elegans kutusundan dışarı çıkıverir ve o anda hayat durur. Boya, yaşadıkları an içinde donup kalıvermiş olan insanların arasında dolaşır. Futbol oynayan çocukların, bir ev partisi içindeki gençlerin, mutfakta iş yapan genç bir çiftin ve çocuklarının arasından geçer. Film boyanın kutuya geri dönmesi ve hayatın yeniden normale gelmesi ile son bulur.

Kısa filmlerde ise Polisan Elegans iç cephe boyasının silinebilme ve antimikrobiyal özellikleri Polisan Exelans dış cephe boyasının ise kendini yağmurla temizleyen hidron özelliği vurgulandı.

Bir kısa film ise Exelans Enerji Isı yalıtım Sistemi için çekildi. Tüm bu üstünlüklerin zamanı durduran ve eskimeyi önleyen özellikler olduğu mesajı verildi. Bu filmlerin ana görüntüleri uzun reklam filminden alındı.

TEKNOLOJİ TÜRKİYE'DE İLK DEFA ZAMANI DURDURDU
Polisan reklam filmlerinde kullanılan  "zaman dondurma efekti"  Türkiye'de ilk defa uygulandı. ED Commercials tarafından gerçekleştirilen bu prodüksiyonda filmin yönetmeni fotoğrafçı kökenli bir görüntü sihirbazı olan Fransız Emanuel Carlier. Carlier, filmde kullanılan time-slice tekniğinin de yaratıcısı.  Bu teknik daha sonra Matrix filminde de kullanıldı. Filmin görüntü yönetmenliğini ise daha önce Emanuel Carlier ile defalarca çalışmış ve Cannes 'da ödül alan Tropical Malady filminin kameramanlığını yapmış olan Jean-Louis Villard' üstlendi.

Reklam filmlerinin çekimi 4 gün sürdü.  Filmler Milo Rig adı verilen ve tamamı bilgisayar kontrolünde olan dev boyutta (yaklaşık 1 ton) çok hassas bir robot kamera ile çekildi. Çekimde rol alanlar green box adı verilen düzenekler üzerine yerleştirilerek ekstrem hareketler içinde donuvermiş etkisi verildi. Bu destek ve düzenekler daha sonra post prodüksiyonda temizlendi.

Her plan önce insanlı daha sonra insansız olarak çekildi. Post prodüksiyonunun da 30 gün sürdüğü bu dev yapımın müziği ise Cihan Barış tarafından üretildi.

Filmin seslendirilmesini Cüneyt Türel gerçekleştirirken, daha esprili bir yapı içeren radyo spotlarının seslendirmesini ise Taner Birsel ile Tilbe Saran yaptı.

Boya sektöründe, üründen, hizmete, üretimden pazarlamaya her alanda kalite anlayışıyla yeni sınırlar çizen Polisan bu yıl iletişim alanında da çıtayı yükseltti ve konuşulacak yepyeni bir kampanyaya imzasını attı.


Geri Dön