Sektörel

Potansiyel konut alıcısı markalı konutu tercih ediyor!

GYODER araştırma ve stratejik planlama şirketi Akademetre işbirliğiyle birlilkte İstanbul’da 5 bini aşkın potansiyel konut alıcısıyla yüzyüze yaptığı görüşmelerle potansiyel konut alıcısı büyüteç altına alındı. 

Potansiyel Konut Alıcısı Büyüteç Altında - İstanbul Raporu’na göre, Türkiye’de ev satın alan kitlenin yüzde 65’i hâlihazırda ev sahibi. Evleri olan tüketiciler ikinci, üçüncü konutlarını alıyor.

Milliyet Gazetesi'nde yer alan habere göre, marka değerinin fiyata etkisinin yüzde 5’ten yüzde 26’ya çıktığı araştırma sonuçlarına göre, genel konut projesine 100 lira veren tüketicinin markalı konut projesine 126 lira ödeyebildiği belirtiliyor. 

Potansiyel konut alıcılarının yaklaşık dörtte biri, oturdukları evin yatak odasının daha büyük olmasını istediğini, yüzde 22’si banyo, yüzde 18.8’i de daha büyük mutfak talep ettiğine belirtiliyor. 

Deprem akla gelmiyor
Raporda potansiyel konut alıcısının temel beklentilerinin en tepesinde, doğa dostu, çevre dostu projeler yer alıyor. Ancak konut alıcısı deprem gerçeğini unutmuş görünüyor. Deprem, önceki yıllara göre alıcının ‘ilk aklına gelen’ unsur değil.
 
Apartmana rağbet fazla villa müşterisi azınlıkta
Potansiyel konut alıcısı yaş ortalaması ise 35.5. Potansiyel kitleyi 35 yaşında evli erkekler meydana geliyor. Konut alıcılarının yüzde 65’inin siteden bağımsız bir ortamda yani site dışındaki alanlarda konutları var. Yüzde 91.7’si de bir apartman dairesinde konut sahibi.