Radisson'un en büyük yatırımı Çeşme'ye
Dünyanın en büyük otelcilik zincirlerinden olan Radisson, Türkiye'de ilk defa bir tatil oteli (resort) açıyor...
Türkiye'de halihazırda üç şehir oteli ile faaliyet gösteren Radisson'un en büyük yatırımı olan Çeşme'deki tesisi 28 Mayıs'ta açılacak. Bölgeye yabancı turist ilgisini artırmayı hedefleyen Radisson, Çeşme'yi yabancı tur operatörlerinin gözdesi haline getirmeye çalışacak. Şimdiden dünya genelindeki tüm satış ofisleri yoğun bir şekilde Çeşme'deki tesisi satmaya başlamış...
Radisson'un şimdiye kadar Türkiye'ye yaptığı en büyük yatırımı Radisson Blu Resort Çeşme'nin Lübnanlı Genel Müdürü Mohamad Yassine ile Satış ve Pazarlama Direktörü Özlem Gökşin ile konuştuk...
- Otel kime ait?
Oteli Taksim Otelcilik yaptı. Sonra da işletme anlamında bizle el sıkıştı ve bizim ihtiyaçlarımız doğrultusunda tesis yeniden elden geçti.
- Kaç yıllığına aldınız?
Onun bir süresi yok ama kısa vadeli olmadığını söyleyebiliriz. Öyle 3-5 senelik bir iş değil.
- Radisson açısından bu otelin önemi nedir?
Radisson'un İstanbul'da iki, Ankara'da bir oteli var. Çeşme'deki dördüncü tesis olacak ama en önemli özelliği Radisson'un Türkiye'ye ilk tatil oteli yatırımı olması.
- Başka ülkelerde de işlettiğiniz tatil otelleri var mı?
Var tabii ki. Radisson'un dünyada işlettiği 350'ye yakın otelin önemli bir kısmı zaten tatil köyü. Sonuçta bu iş Türkiye'ye göre yeni ama zincire göre yeni değil.
- Çeşme'yi neden tercih ettiniz?
Çeşme geçmişte çok popüler bir yerdi ve şimdi tekrar oradaki potansiyeli değerlendirmek istiyoruz. Ayrıca biz Çeşme'yi kış turizmine de açacağız. Ağırığı iç turizm olan konsepti bayağı bir dışarıya kaydırmak istiyoruz. Orada pastanın şeklini değiştireceğiz.
Elimizde Radisson'un çatı kuruluşu Rezidor'un çok yaygın satış ofisleri var ve şu anda dünyanın her tarafında Çeşme satılmaya başladı. Hatta 'Çeşme'yi satın' diye çok da büyük bir baskı hepsinin üzerinde. Biz Çeşme'yi haritaya yeniden koymak ve pazar lideri olmak istiyoruz. Şimdiden elimizde ekim ve kasıma çok iyi rezervasyonlar olduğunu söyleyebilirim.
- Otelin büyüklüğü ne kadar?
Otelimizde 312 oda var. Bunların 42 tanesi suit, iki tanesi de kral dairesi. Ama en önemli özelliklerinden birisi de SPA. SPA alanımız tam 3 bin 500 metrekare.
Biz Çeşme'yi kışın da var olan destinasyonlardan biri haline getirmek istiyoruz ve bu nedenle SPA'ya büyük önem veriyoruz. Ayrıca termal gibi de büyük bir artımız var. SPA merkezinin içinde dört tane termal havuz, 21 tane bakım odası, iki tane de buz odası var. Bence burası SPA'si ile çok öne çıkacak bir tesis olacak ve özellikle yurtdışından çok turist getireceğiz.
- Türkiye'de başka yatırımlar olacak mı?
Radisson Blu Resort Genel Müdürü Mohamad Yassine
Biz Türkiye'deki turizm potansiyeline inanıyoruz. Bu nedenle başka bölgelerde de yatırım düşünüyoruz. 2010 yılında otel zincirimize iki otel daha eklenecek. Ama tatil oteli mi şehir oteli mi henüz belli değil.
- Hangi bölge olduğu belli mi?
Henüz belli değil ama şurası kesin: Radisson Türkiye'de genişlemek ve daha fazla yatırım yapmak istiyor...
- Çeşme'yi yabancılar neden fazla tercih etmiyor?
Oradaki yatırımlarla ilgili biraz. Siz genelde butik otel yapıyorsunuz ama yabancı tur operatörünün de büyük miktarda turist getirmesi lazım... Onları 12 ay boyunca taşıması lazım... Oradaki yatırımlar buna uygun olmayınca tur operatörleri için de turist getirmek verimli olmuyor.
Bir de uluslararası oyuncular olduğu zaman tur operatörleri daha güvenle girmeye başlıyor o destinasyona.
- Çeşme'de sizden başka uluslararası zincir var mı?
İşletmeci olarak yok. Sheraton var ama orayı Sheraton işletmiyor, isim hakkı Sheraton'ın. Bizimle birlikte ilk defa bir yabancı zincir Çeşme'de otel işletecek.
- Otel ne zaman açılacak?
Aslında otel 14 Mayıs'ta hazırdı ama bir 14 gün de personel otelde kalıyor. Yemekleri yiyiyor, karar veriyor... Şu anda tüm personelimiz oteli deniyor ve test ediyor. Resmi açılışı 28 Mayıs'ta yapacağız.
- Rezervasyonlar nasıl gidiyor?
Rezervasyonlar beklediğimizden çok daha iyi gidiyor.
- Yerli/yabancı ağırlığı nedir?
Büyük çoğunluğu yerli şu anda ama yabancıda da büyük atağımız var. Kış kontratlarını imzalamaya başladık ve bu Ege bölgesi için çok yeni birşey. Dediğim gibi daha çok SPA'yı öne çıkaracak şekilde yabancı operatörlerle anlaşmalar yapıyoruz.
Bu sene yerli turist ağırlığı çok fazla olabilir ama bu denge yıllar içinde yabancıya ve farklı pazarlara doğru kayacak.
- Kriz ne kadar etkili oluyor?
Radisson Çeşme Satış ve Pazarlama Dir. Özlem Gökşin
Bence Radisson en büyük artısını böyle bir dönemde yeni bir otel açarak yaptı. Bölgeye yeni bir soluk getirdiğimiz için insanların denemek istediği yeni bir yer olacağız ve o bize çok artı bir kazanç olacak. Çünkü Çeşme'de tatil köyü sayısı çok fazla değil ve yabancı bir zincirin işlettiği başka bir otel de yok. Bir de biz oteli Antalya mantığı ile işletmeyeceğiz.
- Nasıl yani?
Herşey dahil mantığı... Bizde o yok ve yapmayacağız. Zaten hiçbir Radisson'da da herşey dahili göremezsiniz. Oda-kahvaltı veya yarım pansiyon şeklinde satacağız.
- Çeşme'ye sizden sonra yeni uluslararası zincirler gelir mi?
Bence gelir. Mesela Bodrum'da önce The Marmara vardı, sonra Kempinski ve Movenpick geldi, şimdi de Four Seasons yer bakıyor. Bir uluslararası zincir bir yeri tanıtmaya başladığı zaman diğer zincirlerin de ilgisini çekiyor.
- Otelde kaç kişi çalışıyor?
Şu anda 245 kişiyiz ama 260'lara çıkacağız.
- Fiyatlar nasıl?
Şu anda açılış fiyatları ile başladık. Kişi başı 144 euro, yarım pansiyon.
- Sezon fiyatları ne olacak?
Sezon fiyatları 300 euroya kadar çıkacak.
- 300 euro çok yüksek değil mi?
Yok, Çeşme için değil. Bunu ödeyebilecek insanlar var ve biz bunu ödeyecek insan sayısını daha fazla artırmak istiyoruz. Çeşme'nin fiyatı yüksektir. Bodrum nasıl 350-400 eurolara çıkyorsa Çeşme de buralara çıkabilir.
- Yurtdışında en önemli pazarınız kim olacak?
Almanlar ve Almanca konuşulan ülkeler, İskandinav kökenli turistler ve genel Avrupa en önemli pazarlarımız olacak.
- Rus pazarı?
Çeşme'ye çok gelen bir pazar değil. Bizim amacımız Rusların sayısını artırmak şu anda.
Eren Güler/Hürriyet