Genel

Rasch, 2011 yılı duvar kağıdı trendlerini açıkladı!

 Her sene ocak ayında yenisi düzenlenen ve dünyanın en büyük ev tekstili fuarı olarak bilinen Heimtextile’e bu sene de damgasını vuran Rasch, 2011 yılında da duvar kağıdı trendlerini belirlemeye devam edeceğini gösterdi

Duvar kağıdı sektöründe 100 yılı aşkın süredir öncü marka Rasch, yeni koleksiyonlarının tanıtımını 12-15 Ocak 2011 tarihlerinde Frankfurt’ta düzenlenen Heimtextil Fuarı’nda gerçekleştirdi. Rasch Textil ile birlikte 4 ayrı stand alanını bir araya toplayarak fuarın en büyük katılım alanına sahip olan ve koleksiyonlarını adeta bir duvar kağıdı sergisi şeklinde sunan Rasch, en yoğun ilgiyi gören standlar arasında yer aldı.

Ünlü tasarımcı Barbara Becker’ın Rasch için tasarladığı Barbara Becker Part II koleksiyonu, fuarın en dikkat çeken lansmanları arasındaydı. 2010 yılının en ses getiren duvar kağıdı tasarımları arasında yer alan ve Türkiye’de de pek çok müşteri tarafından tercih edilen BB’nin devam niteliğinde olan bu koleksiyon Rasch’ın en iddialı koleksiyonları arasında yer alıyor. BB Part II, yaşam mekanlarında farklılık arayanlara güçlü, ahenkli ve tutkulu renkleri, cazibeli ve zarif desenleriyle, görkemli mekanlar yaratma fırsatı sunuyor.

Dünyada moda, takı tasarımı ve stil danışmanlığında akla gelen ilk isimlerden olan ve aynı zamanda Hanna Brand Management Yönetici Ortağı ve CEO’su Oğuzhan Özden ile yakın arkadaş olan Barbara Becker, 2011 yılında Türkiye’yi ziyaret etme sözü de verdi! Yaptığı açıklamada “Eski Türk motiflerinde de sıkça karşılaştığım, özellikle de mavi ve yeşil renklerin birleşiminden ortaya çıkan şahane seramik desenlerini görmeyi çok arzu ediyorum. Bu motifleri önümüzdeki yıllarda farklı tasarımlarımla da kullanmayı çok isterim” diyerek ülkemize olan ilgisini de belirtmiş bulundu.

Heimtextil’de büyük beğeni toplayan diğer koleksiyonların başında ise Natural Instinct ve In the Woods geliyor. Bu iki koleksiyon, Türkiye ve Dünya çapında satış rekorları kıran Out of Africa koleksiyonunun devam niteliğinde sayılmaktadır. Tamamen doğadan esinlenerek yaratılan Natural Instinct, hayvanlar aleminden ilham alıyor. Bir yılanın ya da timsahın derisinden, bir kaplanın kürkünden, büyük ve renkli balıklardan esinlenerek tasarlanan desenler duvarlarınızda, vahşi doğaya dokunabileceğiniz hissini yaratıyor. In the Woods ise, günlük yaşamın koşuşturmasından uzaklaşmak için ormanların sakinliğini, sessizliğini arayanlara, doğadan renkler; ağaç damarlarından, yapraklardan, dallardan oluşan şık desen alternatifleri ve sıcak bir atmosfer sunuyor. 

Rasch’ın Heimtextil’de tanıttığı bir diğer koleksiyon ise Vanity Fair. Bu koleksiyonun en önemli özelliği, özellikle de büyük duvarlara ihtişam katacak boyutta iri desenler içermesi. Koleksiyon, floral tasarımlardan modern çizgilere, hatta oryantal desenlere kadar pek çok seçeneği bir arada sunuyor. Zerafetini aynı zamanda renk kullanımından alan ve mat yüzeylerle parlak vurguları mükemmel bir dengeyle birleştiren tasarımlar, siyahtan laciverte, leylak renginden krem rengine kadar uzanan geniş bir renk paletine sahip.

Trendleri belirleyen marka olmayı sürdüren Rasch’ın Tasarım Direktörü Bernhard J. Holzapfel’in de belirttiği gibi, globalizmin getirdiği karışımlar ve eşleştirmeler; dikte edici, bağlayıcı stillerden uzaklaşmayı sağlıyor, herkesin kendi zevkine bağlı olan ve daha cüretkar tarzlar hayatımızın bir parçası haline geliyor. Bu gelişmeyle birlikte duvar kağıdı tasarım dünyasında en uç stiller, desenler ve farklı malzemeler, eşit derecede rol alıyor ve müşterilerin cesareti, farklı olanı deneme istekleri tasarım dilini biçimlendiriyor. Tüm bunları göz önünde bulundurarak hazırlanan ve 2011 yılına damgasını vurması beklenen yepyeni Rasch koleksiyonlarının, Türkiye Distribütörü HannaHome işbirliğiyle Şubat ve Mart aylarında Türk tüketicilerle buluşması bekleniyor.