Regnum Hotels'in hedefi butik tarzda otel yatırımları!
Regnum Hotels, 2020'de kişiye özel hizmetlerine ağırlık verecek. Bu çerçevede plan yola butik tarzda otel yatırımlarıyla devam etmek...
Jennifer Lopez, Dua Lipa, Tom Jones gibi dünyaca ünlü yıldızları sahnesinde ağırlayarak büyük sükse yaratan Öztürk Holding bünyesindeki Regnum Hotels’in Yönetim Kurulu Üyesi Deniz Üstertuna, 2019’u “tünelin ucunda ışık görünen bir yıl” olarak tanımlıyor. Özellikle deniz, güneş, kum turizminin atağa kalktığını; kruvaziyer, kültür ve kongre turizmi alanlarında da başarılı bir yıl geçirdiklerini ifade ediyor. Üstertuna gelirlerin de sezonun ikinci yarısında oluşan taleple beraber arttığını ve bu sayede hedeflerine ulaştıklarını söylüyor. “Doluluk oranlarımız 2018 ile paralel bir seyir izledi. Ancak gelir anlamında daha verimli bir yıl geçirdik. 2019’da pazar bazında uygulanan farkları ortadan kaldırıp fiyat ayarlaması yapınca ortalama oda fiyatlarımızı yükseltmiş olduk. Altını çok iyi doldurmak şartıyla bizim gibi tesislerin ortalama satış fiyatlarının çok daha yüksek olabileceğini öngörüyoruz” diyor.
Türkiye’deki tesislerin durumu ve hizmet kalitesi
Akdeniz’deki birçok rakip ülkeden önde. Buna karşılık fiyat seviyesi çok uygun. Üstertuna bu özellikleriyle Türkiye’nin turizm alanında iddia sahibi ve tercih edilen bir destinasyon olduğuna işaret ederek “Güney sahillerinde uygulanan geniş ‘her şey dahil’ sistemini öğrenmek ve bu pazardan pay almak isteyen global markalar önümüzdeki dönemde lokal satın almalar yapabilir” diyor.
Kişiselleştirme çok kısa sürede tüm sektörler için başarının anahtarı haline geldi. Turizm sektörü için de durum farklı değil. Kişiselleştirilmiş hizmet verebilmenin tüm turizmcilerin ideali olduğunu belirten Üstertuna, “Kişiye özel dokunuşlar yapmak insanların hoşlarına giden, fark edilme ihtiyaçlarını karşılayan bir durum” diyor ve ekliyor: “Kişinin tercihlerine göre özelleştirilmiş, yüksek kalitede personelle verilecek hizmet rekabette fark yaratan unsur olmaya devam edecek.” Bunun yolu teknolojiyi verimli ve aktif kullanmaktan geçiyor. Otelcilerin misafirlerini tanımaları ve onlara hazırlık yapmaları konusunda teknoloji kısa sürede en önemli araç haline geldi. “Yapay zeka uygulamaları artık tercihlerinizi siz farkına bile varmadan analiz ediyor” diyor Üstertuna, “Bu konuda öncü olan şirketler misafirlerine ulaşma konusunda birkaç adım önde olacak.”
Bu trende paralel olarak Regnum Carya da 2020’de kişiye özel hizmetlerine ağırlık verecek. Üstertuna bu çerçevede butik tarzda otel yatırımlarıyla yola devam etmeyi planladıklarını söylüyor. Ayrıca hızlanan yaşam temposunun getirdiği arayış ve sağlıklı yaşlanma isteğinin de konaklama sektöründe değişimlere yol açacağını ifade ederek “Grup olarak ‘mental wellness’ olarak tarif edilen zihinsel zindelik konseptini öne çıkaracağız” diyor.