Sektörel

Reklam harcamalarında inşaat sektörü ilk sırada!

Reklamcılar Derneği, 2016’da toplam reklam yatırımlarının yüzde 10.96 artış 7.2 milyar liraya yükseldiğini belirterek, reklam harcamalarında ilk sırayı inşaat, otomotiv ve iletişim sektörlerinin aldığını açıkladı.

Toplam reklam yatırımları 2016 yılında yüzde 10.96 artış gösterdi. 2015 yılında 6.4 milyar lira tutarındaki reklam yatırımları 2016 yılında 7.2 milyar liraya çıktı. Reklamcılar Derneği’nin Başkanı Nil Bağcıoğlu, Asbaşkan Demet İkiler ve Dernek Genel Müdürü Ayşegül Molu’nun katıldığı değerlendirme toplantısında, 2016 yılı toplam medya yatırımlarının 7 milyar 184 milyon TL’ye ulaşarak yüzde 11 büyüme kaydettiği açıklandı. Yatırımlarda bu artışı yaratan sektörlerin ise inşaat, otomotiv ve iletişim olduğu ifade edildi.


Beklenti yüzde 7


Demet İkiler, 2016’da tüm dünyada reklam yatırımlarının yaklaşık yüzde 6.5 büyüdüğünü, 2017 büyüme beklentisinin ise yüzde 6 olduğunu açıkladı. İkiler, Türkiye’deki büyüme oranının yüksekliğinin sebebinin, reklam yatırımlarının gayri safi yıllık harcamaya oranının dünya ortalamasına göre daha düşük seyretmesi, bu yüzden Türkiye’nin bu konuda büyümeye daha açık olması olduğuna değindi. Reklam yatırımının GSYH’ye oranında dünya ortalaması binde 75 iken, Türkiye’de geçtiğimiz yıl yaklaşık binde 30-35 olarak gerçekleşti.


İkiler, 2016’nın ilk çeyreğinde yüzde 15 olarak açıklanan büyüme beklentisine rağmen büyümenin yüzde 11 olarak gerçekleşmesinin, yılın ikinci yarısında döviz kurunda yaşanan artışa bağlandığını belirtti. 


Dijital çok hızlı


Reklamcılar Derneği’nin, Nielsen tarafından raporlanan mecraları kapsayan verilerine göre medya yatırımlarında en büyük pay, her yıl olduğu gibi yüzde 51.22’lik oranla televizyon kuruluşlarının oldu. Dijital alan da 1.4 milyar TL’lik yatırımla geçtiğimiz yıla göre yüzde 17’lik büyüme kaydetti. İkiler, internet reklam yatırımlarının henüz bir kurum tarafından ölçümlenmediğini, ajansların tahmin ettiğini açıkladı. Yatırımda en yüksek büyüme radyo mecrasında oldu.


 4.5G dopingi


İkiler, iletişimdeki artışı yılın ilk çeyreğinde mobil internette 4.5G teknolojisine geçiş ile ilgili reklam çalışmalarına bağladı. 


Milliyet


Haber Yurt Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı


2016 yılı toplam reklam yatırımlarının yüzde 10.96 artış gösterdiğini açıkladı. 7.184 milyon TL olarak gerçekleşen reklam yatırımları arasında en büyük payı görsel medya aldı. Yatırımlar, inşaat, otomotiv ve iletişim sektörü ile yükseldi 


Reklamcılar Derneği, üyesi olan medya ajanslarından gelen verilerle hazırladığı 2016 yılı toplam reklam yatırımlarını düzenlediği basın toplantısıyla kamuoyuyla paylaştı. Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Nil Bağcıoğlu sözcülüğünde, Asbaşkan Demet ikiler ve Genel Müdür Ayşegül Molu'nun katılımıyla gerçekleşen toplantıda, Reklamcılar Derneği'nin 105 tüzel ve 27 gerçek kişi üyesiyle sektörü temsil eden başlıca STK olduğuna dikkat çekildi. 


Reklamcılar Demeği Başkanı Bağcıoğlu, geçtiğimiz yılın reklam ve medya yatırımlarını değerlendirirken mecra yatırımlarındaki değişim, büyümeye etki eden sektörler gibi konular hakkında da bilgi verdi. Medya reklam yatırımlarının bir önceki yıla göre yüzde 10.96 büyüdüğünü söyleyen Bağcıoğlu, ekonomik açıdan zorlu bir yıl yaşanmasına rağmen bu alandaki istikrarlı büyümenin sürdüğünü söyledi. 

Yazılı medya düşüşte 2016'da, rekabetin yoğun olduğu üç sektörde reklam yatırımları yükseldi. İnşaat ve dekorasyon, otomotiv ile iletişim sektörlerinde artış gözlendi. TVTer pastadaki en büyük payı alıyor, yazılı medya düşüşte. 


2015 yılında toplam 6.474 milyon TL olan medya yatırımı, yüzde 10.96 artışla 2016 yılında 7.184 milyon TL olarak gerçekleşti. Yatırımlarda yüzde 51.22'lik oran ile televizyon kuruluşları her yıl olduğu gibi en büyük paya sahip oldu. 


Yüzde 24 ile dijital mecralar ikinciliğini sürdürdü, üçüncü sırada ise yüzde 14.88 ile basın reklam yatırımları yer aldı. Televizyon reklamlarına yapılan yatırım toplam 3.679 milyon TL. Basın reklam yatırımı ise geçen yıla göre yüzde 2.38 geriledi.


Yurt