24 / 11 / 2024

Remzi Kozal: Taksim'deki alt yapı sorunları giderilmeli

Remzi Kozal: Taksim'deki alt yapı sorunları giderilmeli

TMMBP Genel Başkanı Remzi Kozal, 'Taksim'deki alt yapı sorunları giderilmeli. Taksim-Beyoğlu bölgesi Türkiye'nin çatısı. Türk turizmi için önemli. Potansitelini tam kapasiteyle kullanamıyor' dedi  




İstanbul'un en işlek yerleşim bölgelerinden olan Beyoğlu, şžişli, Eminönü, Eyüp ilçeleri gibi şehrin merkezini oluşturan bölgelerde başta ulaşım olmak üzere şehir işletemeciliği açısından problemler yaşanıyor. Bu nedenle de belirtilen bölgelerin yer yer terk edildiğini ve şehrin atıl duruma geldiğini söyleyen Tüm Mühendisler ve Mimarlar Birliği Platformu (TMMBP) Genel Başkanı Remzi Kozal, 'Bu konuyla ilgili yıllardır araştırmalar yapıyorum. şžehrin kalbini oluşturan bu bölgeleri tekrar eski canlılığına kavuşturacak bir proje öneriyorum. Beyoğlu, İstanbul'un en değerli bölgesi. Proje, Beyoğlu için dile getirilmekle birlikte benzer bölgeler içinde uygulanabilir. Otomobil trafiğine ring sistemi, yer altı otoparklarıyla ve Taksimi bölgesinde yapılacak olan değişiklikler gibi bir çok konu var. Taksimdeki alt yapı sorunları giderilmeli. Taksim-Beyoğlu bölgesi Türkiye'nin çatısı. Türk turizmi için önemli. Potansitelini tam kapasiteyle kullanamıyor' şeklinde ifade etti.

Oto trafiğine ring
Kozal, projesinin ayrıntılarını anlattı: 9 Oto trafiğini yönlendirerek, Gümüşsüyü Caddesi, Yedi Kuyular Caddesi, Dolapdere Caddesi, Bahriye Caddesi, Evliya çelebi Caddesi, Tersane Caddesi, Meclisi Mebusan Caddesi güzergahını kullanan ve İnönü Stadyumu-Dolmabahçe'den Boğaz kıyısından-Haliç ve Kasımpaşa Vapur İskelesi'ne, oradan da Dolapdere'den yine Dolmabahçe'ye birleşen bir ring oluşturulmalı.

* Ring güzergahındaki trafik akışının kesilmemesi için, ana giriş çıkış noktalarındaki kavşaklar düzenlenmeli. Ring güzegahına yakın bölgelerde işleri olanların araçlarını park edip işlerini halletmeleri için çep otoparklar oluşturulacak ve güzergah çevresi ayrıca gezinme alanları, yeşil bantlar, çay bahçeleri, dinlenme alanları ve yer yer de ticari işletmelerin bulunduğu bir alan
olarak düşünülmelidir.

Yer altı otoparkları
* Projenin en önemli taraflarından birisi ise, Beyoğlu-İstiklal Caddesi eksenli, ring içerisinde yer yer katlı yeraltı otoparkları düşünülmesi oluyor. çeşitli yönlerden, gelen otomobiller, ring trafiğine girerek, gitmek istediği noktaya en yakın yer altı
otoparkına ulaşabilirler. Yeraltı otoparkları,uygun noktalardan yürür merdivenler ve asansörler vasıtasıyla yayaların yüzeye
ulaşabilmesine imkan vermektedir. Yeraltı otoparkınm ağırlıklı İstiklal Caddesi eksenli hizmet vermesi amaçlanmakla beraber, metro ile de bağlantılı düşünülen yeraltı otoparkları insanların arabalarmı buraya park ederek metroyu kullanmaları
temin edilebilecektir. Metroyu ve Beyoğlu İstiklal Caddesi'ni; Kabataş, Karaköy ve Kasımpaşa vapur iskeleleriyle raylı sistemle bağlıyarak insan ulaşımını kolaylaştırmayı amaçlamaktadır.

Taksim'e kültürpark
Oto trafiğinden arındırılmasıyla birlikte Taksim Meydanı ve çevresi, su ve yeşil dokunun kullanıldığı, şehir merkezinde rahat nefes alınabilecek bina kütleleri arasına sıkışmadan, insanların soluklanabileceği bir kültürpark olarak planlanıyor. Kültür park, metro ile ve yeraltmda inşa edilmesi düşünülen yeraltı çarşısı ve yeraltı otoparklarıyla dikey bağlantılar, yürüyen merdivenler, asansörler bulunacak.

Canlılık getirir
Proje kapsamında, Taksim Meydanı, İstiklal Caddesi merkez eksenli yeraltı otoparkı, oto trafiğinin oluşturulan ringe kaydırılması, yeraltı çarşıları ve Taksim'de kültürpark yapılması bölgeye inanılmaz bir canlılık getirecektir.

Özen gösterilmeli
Bölgede yaşanan otopark ve trafik sıkıntısı ortadan kalkacak. İnsan sirkülasyonu artacak ve iş hayatında canlanma yaşanacaktır. Boş ve terkedilmiş durumda olan binaların tamamı restore edilerek kullanıma alınabilecektir. Ancak, binalar restore edilirken tarihi dokuyu bozmamaya özen gösterilmeli ve tarihi binalara yapılan bir takım eklentilerden, çıkıntılardan arındırılmalıdır.

Güvenlik sistemi
* Oto trafiğinin ringe ve yeraltına alınmasıyla, mevcut oto yolları büyük oranda yayalaştırılarak, parklar ve gezinme alanlarına dönüştürülebilecek. Yangın, güvenlik ve servis amaçlı olarak sınırlı bir oto girişi düşünülmekle birlikte, yaygın kullanım yeraltı otoparkı ve yerüstü bağlantılı servis ve güvenlik sistemleri kullanılacak.

 

Her yerden insan var
* BEYOĞLU-İstiklal Caddesi ve çevresi, hergün 100 binlerce insan sirkülasyonunun yaşandığı ve her an İstanbul'un herhangibir semtinden insanların dolaştığı bir yer. Remzi Kozal, 'Beyoğlu-İstiklal Caddesi'nde, her saniye İstanbul'un her mahallesinden, her sokağından insanlara rastlanabildiğim hatırlatırken, 'Türkiye'nin her ilinden, her ilçesinden, her beldesinden ve her köyünden insanlara rastlamanız gayet olağandır. Beyoğlu-İstiklal Caddesi, dünyadaki her dilin kunuşulabildlği, dünyadaki her milletten insanların bulunabildiği yegane bir yerdir.'

 

Başka ilçeler için de değerlendirilebilir

¢ PROJENİN üzerinde değişiklikler yapılarak İstanbul'un başka bazı ilçelerine de uygulanabileceğini söyleyen Tüm Mühendisler ve Mimarlar Birliği Platformu (TMMBP) Genel Başkanı, 'Eminönü, Eyüp, şžişli gibi bölgeler için düşünülebilir. Beyoğlu gibi, ulaşım ve otopark zorluğu nedeniyle yer yer atıl duruma gelmiş bu bölgelere yeniden bir canlılık kazandırılırken, yol kenarlarına park edilern otoların trafik akışını aksatması engellenecektir. Proje bir taraftan, atıl duruma gelen şehrin merkez noktalarına yeniden aktivite getirirken, en yoğun bölgelerde otopark sıkıntısını çözdüğü ve trafiğe akıcılık sağladığı içinde İstanbul'daki ulaşımı da büyük ölçüde rahatlatacaktır

Yap-işlet sistemiyle gerçekleşebilir
* PROJENİN gerçekleşme şansını da değerlendiren Kozal, Ticari getirişi yüksek olan projenin gerçekleştirilme şansı da yüksektir. Devletin cebinden bir kuruş çıkmadan yerli ve yabancı yatırımcılarca yap-işlet sistemiyle kısa sürelerde gerçekleştirilebilecektir. Projenin bölümler halinde birden çok yatırımcı tarafından gerçekleş ¬tirilmesi daha uygundur' dedi.
 
Hürriyet/Seri İlanlar

 

 


Geri Dön