25 / 11 / 2024

Riskli yapıların tespiti için yetki belgesi nasıl alınır?

Riskli yapıların tespiti için yetki belgesi nasıl alınır?

Riskli yapı tespiti Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından lisanslandırılmış kuruluşlar tarafından yapılabiliyor. Peki, riskli yapıların tespiti için yetki belgesi nasıl alınır?




Riskli yapıların tespiti için yetki belgesi nasıl alınır?

6306 sayılı afet riski altındakı alanların dönüştürülmesi hakkında ki kanunda riskli yapı, ''Riskli alan içerisinde veya dışında olup ekonomik ömrünü tamamlamış olan ya da yıkıma veya ağır hasar görme riski taşıdığı ilmi ve teknik verilere dayanılarak tespit edilen yapı'' olarak tanımlanıyor.


Kentsel dönüşüm projeleri, bu riskli yapıların daha yaşanılabilir hale getirilmesi için hayata geçirilen projeler olarak biliniyor.  Riskli yapı tespiti Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından lisanslandırılmış kuruluşlar tarafından yapılabiliyor. 


Riskli yapı tespiti lisans belgesine sahip kurum ve kuruluşlar herhangi bir alan ile sınırlı olmaksızın Ülke genelinde riskli yapı tespiti yapabiliyor. Peki, riskli yapıların tespiti için yetki belgesi nasıl alınır?


Riskli yapıların tespiti için yetki belgesi...

Riskli yapılar, lisanslandırılan kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, sermayesinin en az yüzde 40'ı kamu kurumlarına ait şirketler, sivil toplum, yapı denetimi ve laboratuvarlar kuruluşları ile mimarlık ve mühendislik hizmetleri veren kurumlarca belirleniyor.


Riskli yapı tespit raporunun hazırlanmasında görev alacak mühendislerin, ilgili meslek odalarına üyeliklerinin devam etmesi, mesleklerinde fiilen en az beş yıl çalışmış olmaları, Bakanlıkça açılan eğitim programlarına katılarak en az bir katılım belgesi almış olmaları ve bu hususları belgelendirmeleri gerekiyor. Lisans başvurusunda bu belgelerden başka herhangi bir belge istenmiyor.


Riskli yapı tespit yönetmeliği!


Öznur YASLI/Emlakkulisi.com


Geri Dön