Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ikinci pisti 2021'de açılıyor!
Geçen hafta Sabiha Gökçen Havalimanı'nda meydana gelen uçak kazasının ardından, havalimanındaki ikinci pistin neden hala açılmadığı gündeme gelmişti. Sabiha Gökçen'in ikinci pisti Mart 2021'de açılacak...
Sabiha Gökçen Havalimanı'nda geçen hafta yaşanan uçak kazasından sonra gözler ilk ihalesi 2014'te yapılan ve yapımı henüz bitirilmeyen ikinci piste çevrilmişti. Sabiha Gökçen'de ikinci pistin inşaat işinin taşeronluğunun İGA'nın da ortaklarından Cengiz ve Kolin'in de ortakları arasında bulunduğu AKA İnşaat'a verildiğinin öğrenilmesi de gündeme oturmuştu. Sözcü Gazetesi yazarı Çiğdem Toker ise bugünkü yazısında piste ilişkin yeni bilgiler açıklıyor. Çiğdem Toker'in yazısının ilgili bölümüne göre pistin tamamlanmama nedeni olarak BOTAŞ'ın boru hattının yerinin değiştirilmesi ve E-5 bağlantı yolundaki tünel hasarı belirtilmiş. İkinci pistin 2021'de devreye alınması tahmin ediliyor.
Geçen hafta Sabiha Gökçen'in ikinci pistini yapan taşeron şirketin İstanbul Havalimanı'nı da işleten Cengiz ve Kolin ortaklığını da kapsayan AKA İnşaat tarafından yapıldığının öğrenilmesi çok konuşuldu.
İşte Çiğdem Toker'in yazısının ilgili kısmı:
Sabiha Gökçen Havalimanı’nda üç canı hayattan koparan uçak kazasından sonra ikinci pist tartışılıyor. Yeni bilgilere geçmeden: Toker, son yazısında ikinci pist için, 2014’te ve 2016’da yapılmış iki ihaleden detaylı bahsederek DHMİ’ye soru yöneltmişti. Yine Sözcü gazetesinden Emre Deveci ve Can Mumay'ın haberinde, ikinci pist müteahhidi Makyol İnşaat’ın, AKA İnşaat ile taşeron sözleşmesi yaptığı, şirketin Makyol’un yanı sıra Cengiz ile Kalyon’dan oluştuğu bilgileri paylaşılmıştı.
14 ay taahhüdü verilmesine karşın 43 aydır sone ermeyen Sabiha Gökçen’deki ikinci piste ilişkin yeni gelişmeler şu şekilde:
Sabiha Gökçen’in iki pistle aynı anda çalışması 2021’den önce olmayacak. DHMİ’nin 26 Aralık 2019 tarihli yazısıyla Makyol, sözleşmesini “KMC Sabiha Gökçen Adi Ortaklığı”na devretmiş. KMC de tıpkı taşeron AKA İnşaat gibi Kalyon, Makyol ve Cengiz’den meydana geliyor.
Ulaştırma Bakanı Yardımcısı ile DHMİ Genel Müdürü’ne bir sunum yapılmış. Buna göre 2. Pist imalatı Kasım 2020’de bitirilip kullanıma açılacak. 2. Pistin açılması, 1. Pistin bakıma alınması anlamına geliyor. Onun da 3-4 ay süreceği öngörülüyor. Mart 2021’de bütün imalatların bitirilerek iki pistli operasyona geçileceği taahhüt edilmiş.
Pistin bitmesindeki gecikmenin sebebi olarak, BOTAŞ’ın boru hattının yerinin değiştirilmesi ve E-5 bağlantı yolundaki tüneldeki hasar gösterilmiş. Başlangıç tarihi 2014 olarak düşünüldüğünde sadece bir pistin 7 senede hizmete açılmasının sebepleri bunlarla sınırla olamaz.
Rakip konumdaki Cengiz ile Kalyon’u, Sabiha Gökçen pistine dahil eden sebepler her ne ise bu pistteki gecikmeleri de orada aramak gerekiyor.
Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ikinci pist inşaatını İGA'nın ortakları mı üstlendi?
Sabiha Gökçen Havalimanı'ndaki ikinci pist neden tamamlanmadı?