Turizm

Sağlık turizmine Doğru Tercih Türkiye kampanyası ile destek!

Sağlık Bakanlığı sağlık turizminde bir marka haline getirmek ve daha çok sağlık turisti çekmek amacıyla '' Hayatınız ve Sağlığınız için Doğru Tercih Türkiye '' başlıklı bir kampanya başlattı.

Sağlık Bakanlığı, Türkiye'yi sağlık turizminde bir marka haline getirmek ve  daha çok sağlık turisti çekmek amacıyla ''Hayatınız ve Sağlığınız için Doğru Tercih Türkiye'' başlıklı bir kampanya başlattı.


Bu kapsamda Bakanlıkça, Türkiye'nin sağlık turizminde hizmet verdiği  ''göz, kardiyoloji, transplantasyon, estetik cerrahi, termal turizm, yaşlı turizmi, diş, ortopedi, tüp bebek, onkoloji'' gibi 10 farklı konuda kitapçık basılacak.


Kitapçıklar, ''Turkey:Right Choice for your life (Türkiye: Hayatınız için Doğru Tercih'')  ismiyle, İngilizce, Fransızca, İspanyolca, Arapça olmak üzere 4 dilde yayımlanacak. 


İlk etapta THY'nin uçaklarında ücretsiz yer alacak kitapçıklar, ilerleyen süreçte diğer havayolu şirketlerine de dağıtılacak.


Toplam 48 sayfadan oluşan kitapçıklarda, söz konusu 10 alana ilişkin detaylı bilgiler, hasta görüşleri, araştırmalar, bu alanlarda hizmet veren akredite kuruluşların listeleri ve iletişim bilgileri, Türkiye'deki sağlık turizmi fırsatları yer alacak. Kitapçıklarda, Türkiye'nin kültür ve turizmi ile sağlık sektörü ve faaliyetler hakkında da bilgi verilecek.


-Her ay yeni ve güncel bir kitapçık


Bakanlıkça, ilk olarak ''Kardiyoloji'' kitabının basımı tamamlanırken,  her ay yeni bir konuda kitap dağıtımı yapılacak. Ancak kitapçıklar, yeni bir teknolojinin uygulanması ya da Sağlık Bakanlığına akredite edilen yeni bir kuruluşun olması durumunda güncellenecek. Kitpaçıkların THY'ye Mart ayının ortalarında dağıtılması planlanıyor. Bu arada 20 farklı internet sitesi de bu kampanyaya açılacak. Bu şekilde internet siteleri üzerinden de Türkiye'de sağlık turizminde faaliyet veren akredite kuruluşların bilgilerine ulaşılacak.


-Kartpostal da basıldı


Öte yandan yine aynı kampanya kapsamında Bakanlık tarafından üzerinde Kız Kulesi, Galata Kulesi ve Kapadokya resminin bulunduğu kartpostallar da basılırken, özellikle uluslararası fuarlarda dağıtılması planlanan kartpostallar ile Türkiye'deki sağlık turizmiyle ilgilenen yerli ve yabancı turistlerin adres bilgilerinin alınması ve bu kişilere ilgilendikleri alana ilişkin bilgi gönderilmesi  amaçlanıyor.


Sağlık turizminde Türkiye'nin daha çok adının duyurulmasını amaçlayan kampanyanın Türkiye'nin 2018 yılındaki 5,6 milyar dolarlık hedefini 10 milyar dolara çıkarma yolunda katkı sağlaması bekleniyor. Sağlık turizminde dünya genelinde Dubai, Tayland ve Hindistan gibi ülkeler ön plana çıkarken, Türkiye bu ülkelerle kalite anlamında yarışmayı hedefliyor.


Sağlık turizminde Sağlık Bakanlığı'nın Türkiye genelinde garanti verdiği 47 akredite kuruluş bulunurken, yıl sonuna kadar bunun 100'e çıkması öngörülüyor.


AA