Perakende

Salgın bitti, bilgisayar satışları bıçak gibi kesildi! Peki salgında en çok hangi marka bilgisayar satıldı?

Bundan yaklaşık üç sene önce başgösteren pandemide, herkesin evlere kapandığı dönemde hızla artan bilgisayar satışlara, salgının sona ermesiyle düşüşe başladı ve 2022 senesinde yüzde 16,2 azaldı. Peki salgın döneminde dünya genelinde en fazla bilgisayar satan marka hangisi oldu? İşte okuyunca hayretDünya genelindeki bilgisayar satışlarıyla ilgili bir çalışma yapan araştırma firması Gartner'ın raporuna göre, geçtiğimiz sene bilgisayar satışları, 2021’le mukayese edildiğinde yüzde 16,2 düşerek 286,2 milyon adede geriledi

Dünya genelinde bilgisayar satışları geçtiğimiz sene 2021 yılına göre yüzde 16,2 azaldı.

Dünya genelindeki bilgisayar satışlarıyla ilgili bir çalışma yapan araştırma firması Gartner'ın raporuna göre, geçtiğimiz sene bilgisayar satışları, 2021’le mukayese edildiğinde yüzde 16,2 düşerek 286,2 milyon adede geriledi.

Geçen yılın ekim - aralık arasında 2021'in aynı dönemine göre yüzde 28,5 azalış gösteren bilgisayar satışları ise 65,3 milyon adet oldu.

PANDEMİYLE BAŞLAYAN FURYANIN SONUNA GELİNDİ!

2022’nin son çeyreğindeki bilgisayar satışlarındaki bu azalış, kayıtların tutulmaya başlandığı 1990 senesinden bu yana en yükseği olarak kayıtlara geçti.

Bilgisayar satışlarında yaşanan bu ciddi azalış, Covid-19 salgınının tetiklediği dizüstü ve masaüstü bilgisayarlardaki artışta sona gelinmesi olarak değerlendirildi.

BİLGİSAYAR SATIŞLARINDA ŞAMPİYON ÇİNLİ LENOVO OLDU

Gartner raporuna göre, göre geçtiğimiz yıl dünya genelinde en fazla bilgisayar satan şirketler arasında 68 milyon 997 bin ile Çinli Lenovo birinci oldu ve bu alanda yüzde 24,1 pazar payına ulaştı.

Bunu, 55 milyon 558 bin adet ile yüzde 19,4 pazar payı ile Hewlett-Packard, 50 milyon 7 bin satış ve yüzde 17,5 pazar payı ile Dell ve 27 milyon 911 bin adet satış ve yüzde 9,8 pazar payı ile Apple takip etti.

Rapor hakkında görüş bildiren Gartner analisti Mikako Kitagawa, dünya genelinde resesyon beklentisi, artan enflasyon ve daha yüksek faiz oranlarının bilgisayar talebi üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu vurguladı. Kitagawa, “Çoğu tüketicinin elinde halen pandemi sırasında satın aldığı nispeten yeni modeller bulunuyor. Öte taraftan kurumsal ve ticari müşteriler ise, dünyada yaşanan olumsuz ekonomik beklentiler sebebiyle bilgisayar satın alma yapmaktan çekiniyor" yorumunda bulundu.