Salgın sonrası ofislerde dönüşüm hızlandı!
Koronavirüs salgını ile birlikte çalışma koşullarındaki trendler değişti. Kovid-19 salgınıyla iş hayatındaki yeniliklerden biri de şartlara göre hem ofisten hem de evden çalışılan “hibrit çalışma modeli” oldu.
Kovid-19 salgınıyla iş hayatındaki yeniliklerden biri de şartlara göre hem ofisten hem de evden çalışılan “hibrit çalışma modeli” oldu. Dönem dönem uygulanan tam kapanmaların bitmesinden sonra pek çok firma ya evden çalışmayı sürdürdü ya da kendi şartlarına uygun şekilde çalışanlarını hibrit modele yönlendirdi.
Aslında bilgisayar, akıllı telefon gibi teknolojik iletişim araçlarının gelişmesiyle salgın öncesinde de şirketler dijitalleşme noktasında önemli hamleler yaptı. Özellikle video konferansların pratik ve yaygın bir şekilde kullanılabilir olması uzaktan çalışmanın zeminini hazırlayan en önemli etkenlerden oldu. Ayrıca akıllı telefonlar aracılığıyla çalışanlar mesainin ardından da iş takibi yapıp, mesai saatleri içerisinde sosyal medyada vakit harcamaya başladı. Bu da ev ve ofis kavramlarının birbirine karıştığını ortaya koydu. Ancak dijitalleşmeye atılan bu adım salgın sebebiyle o kadar hızlı gerçekleşti ki altyapı eksikliği ve yeterli tecrübenin bulunmaması sebebiyle pek çok olumsuzlukla kaşılaşıldı.
Bazı olumsuzluklara karşın gerçekleştirilen anketler çalışanların ve işverenlerin esnek çalışma veya hibrit çalışma modelini benimsediklerini gözler önüne serdi. Gerçekleştirilen bir ankette çalışanlara evlerinde ya da ofiste çalışma tercihleri sorulduğunda yüzde 56’sı ofiste, yüzde 44’ü ise evde çalışmak istediğini dile getirdi. Hibrit çalışma modeli seçeneği sorulduğunda ise yüzde 67 gibi bir çoğunluktan olumlu cevap geldi.
Çalışanların yanı sıra işverenler de hibrit çalışma modeline olumlu bakıyor. Şimdiden pek çok firmanın uzun vadede bu modelle çalışacaklarını açıklamaları da bunu kanıtlıyor.
Durum böyleyken bu yeni süreçte şirketlerin eski alışkanlıklarını bırakarak gelişen teknolojiyle beraber yeni çalışma tarzlarına ayak uydurmaları gerekiyor.
Hibrit çalışma ile çalışma saatlerinin belirlenmesi personel yönetimi ve süreçlerin takibi kolay yapılamıyordu. Geleneksel süreçleri benimseyen şirketler bu süreçte zorluk çekse de artık dijital çağda bu döngünün içerisine yavaş yavaş adapte olmak zorunda kaldılar ve bu durumu benimsediler.
Artı365 Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Berat Süphandağ, konuya ilişkin açıklamasında şunları söyledi:
"Evden çalışma ile hibrit modeli aslında insan kaynaklarının da bu anlamda gelişmesini sağlamıştır. Günümüzde artık bu sürece geçip benimseyen birçok şirket bulunmakta. Zamanla bu süreci benimsemeyen şirket kalmayacak ve artık dijital çağ bizim ana kaynağımız olacaktır.
Şirket içerisinde bulunan tüm departmanlar dijitalleşerek iş yapma eğilimlerini artıracak ve verimlilik en üst seviyelere ulaşabilecektir.
Bu noktada güçlü dijital altyapısıyla hizmete sunduğumuz HERO’nun getirdiği avantajlardan bahsedebiliriz. Gündelik işlerimizin çoğunu web ya da mobil uygulamalar sayesinde yaptığımız gerçeğinden yola çıkarak, şirketlerin tüm karmaşık iş süreçlerini rahatlatacak ve tek bir platformdan yönetilmesini sağlayacak bir uygulama geliştirdik. Hem insan kaynakları yöneticileri hem departman yöneticileri ve çalışanları bu uygulamayı kullanarak izin, avans, performans değerlendirme, bordrolama gibi konuları kolaylıkla takip edip onay sürecini işletebilecekler.
Sonuç olarak pandemiyle birlikte hızla gelişen uzaktan çalışma, hibrit çalışma gibi modelleri desteklemesi açısından yenilikçi bir projeye imza attığımız söyleyebiliriz."
Kovid-19 salgını ofis trendlerini nasıl etkiledi?