Ulaşım

Sanayiciye demir yolu müjdesi!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu,  Anadolu Ajansı Editör Masası'nda ulaştırma alanında yapılan çalışmaları anlattı. 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Anadolu Ajansı Editör Masası'na konuk oldu. Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre;  Karaismailoğlu, gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu. 

Son 18 yılda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde ulaştırma alanında hayal edilemeyecek projeler hayata geçirildiğini dile getiren Karaismailoğlu, şu açıklamaları yaptı: 

"Bölünmüş yol uzunluğunu 5-6 bin kilometrelerden 27-28 bin kilometrelere çıkardık. Son 18 yılda altyapı yatırımlarımız biraz kara yolu ağırlıklı oldu çünkü orada ihtiyaç vardı. Artık onu çok ciddi bir seviyeye getirdik. 2002 yılına kadar Türkiye'de toplam 50 kilometrelik tünel vardı. Şu an bizim 600 kilometrelik tünelimiz, 200 kilometrelik de yapımı devam eden tünel ağımız var. Şu an sadece Artvin'de çalışan tünel uzunluğumuz 51 kilometre. Yusufeli Barajı'ndan dolayı yaptığımız tünellerin uzunluğu ise 56 kilometre. Artık kara yolu ağımız belli bir seviyeye geldi. Bundan sonra demir yollarına ağırlık vereceğiz."

Demir yolu ağlarını fizibilitelere göre planladıklarını belirten Karaismailoğlu, “Yatırımlarımızla altyapıyı kurduğumuzda dünyada lojistik süper güç olacağız" dedi.

"Demir yolu atılımını 1856'da dünya ile birlikte yapmıştık" 

Karaismailoğlu, Türkiye'nin demir yolu tarihinin çok eski olduğunu, 1830'lu yıllardaki sanayi devriminden sonra demir yolu atılımının dünya ile birlikte Türkiye'de de başladığını ve 1856'da İzmir-Aydın arası ilk demir yolu atılımının yapıldığını anımsattı. 
Söz konusu tarihlerde İstanbul ve Avrupa'yı birbirine bağlayan Rumeli demir yolunun  inşa edildiğini kaydeden Karaismailoğlu, “Çağı yakalamışız. 1930'lara gelindiğinde bizim yaklaşık 8-9 bin kilometrelik demir yolu hattımız var. Maalesef 1940'lardan sonra ülkemizde demir yoluna önem verilmemiş, ta ki 2002 yılına kadar. 2002'den sonra Cumhurbaşkanımızın önderliğinde tüm sektörlerde olduğu gibi demir yollarında da büyük bir atılım başladı" şeklinde konuştu. 

Yenilenen Samsun-Sivas demir yolunun da aslında 1932 yılında yapıldığını anlatan Karaismailoğlu, "Burası, Karadeniz'i İç Anadolu'ya, oradan da güneye ve Akdeniz'e bağlayan bir hat aslında. Biz, Pekin'den Londra'ya devam eden koridorun ortasındayız. Marmaray da bizim bu yoldaki mihenk taşımız oldu. Samsun-Sivas hattını yenilemeye 5 yıl önce başladık. Raylarına kadar altyapısını söktük ve yeniden yaptık. Oradaki üretimin Anadolu'ya ve dünyaya yayılması için çok önemli bir hat oldu" dedi.

Sanayiciye demir yolu müjdesi 

Lojistik koridorların birbiriyle bağlantılı olduğuna işaret eden Karasmailoğlu, şöyle konuştu:
"Ülkemizdeki hatlar elden geçiriliyor. Yeni hatları planlıyoruz. Sanayicilerimize bir müjde vermek istiyorum. Sanayi alanlarını, OSB alanlarını demir yolu ağlarına bağlıyoruz. Ayrıca limanları da demir yolu ağlarına bağlıyoruz. Sanayideki üretim kısa sürede limanlara bağlanacak. Lojistikteki yüzde 50 oranındaki maliyetleri yüzde 10'un altına düşürmeyi hedefliyoruz." 

Demir yolunda yük konusundaki çalışmaların yanı sıra, hızlı tren çalışmalarının da devam ettiğini dile getiren Karaismailoğlu, "Ankara-İzmir hattımız bir taraftan devam ediyor. Güneyde, Gaziantep'teki yatırımların denize ulaşması için Mersin-Adana-Gaziantep hattımız çok önemli. Yine Bursa'yı, Ankara-İstanbul hattına bağlıyoruz. Demir yolu ağlarımızı fizibilitelere göre planladık, yatırımlarımızla altyapıyı kurduğumuzda dünyada lojistik süper güç olacağız" şeklinde konuştu.

Karaismailoğlu, mevcut durumdaki üretim rakamlarının kendilerinde olduğunu ve  demir yolu altyapısını üretimin olduğu bölgelere getirmek için planlar yaptıklarını vurguladı. Demir yoluyla taşınan yıllık 30 milyon ton yük miktarını, 2023 itibarıyla 45 milyon tona, 2028'de ise 150 milyon tona çıkartmayı amaçladıklarını söyleyen Karaismailoğlu, "Üretimin ve yükün nerede olduğu belli. Buna göre kısa, orta ve uzun vadede planlamamızı yaptık. Hızlı bir şekilde ihalelerimizi yapıyoruz” dedi.
 

Adil Karaismailoğlu, AA Editör Masası'na konuk olacak!