Demir yolu uzunluğu 16 bin 675 kilometreye çıkacak!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türk Demiryolu Zirvesi'nin açılışında yaptığı konuşmasında Türkiye'nin demir yolları reformunu başlattıklarını açıkladı.
Türk Demiryolu Zirvesi'nin açılışında konuşma yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye'nin demir yolları reformunu başlattıklarını belirterek, "Demir yollarımızın coğrafi hakimiyet alanını ve kapsamını genişletecek bu reform süreci fiziki bir büyümeyi getirecek." dedi.
Anadolu Ajansı’nda yer alan habere göre; 21 Ekim Dünya Gazeteciler Gününü kutlayarak konuşmaya başlayan Karaismailoğlu,Ulaştırma ve haberleşmede 18 yıldır büyük bir atılım gerçekleştirdiklerini dile getirdi.
Karaismailoğlu, bu zaman içerisinde Türkiye'yi kara, hava, demir ve deniz yollarıyla bilişim sektöründe katbekat ileriye taşıdıklarını kaydederek, bölünmüş yol uzunluğunu 6 bin 100 kilometreden 27 bin 700 kilometreye, bölünmüş yollarla bağlanan il sayısını 6'dan 77'ye çıkardıklarını söyledi.
Aktif havalimanı sayısının 18'den 56'ya çıktığını, yapımı devam eden 5 yeni havalimanı projesi tamamlandığında havadaki güçlerini perçinleyeceklerinin altını çizen Karaismailoğlu, uzaydaki 3 haberleşme uydusuna ek olarak Türksat5A'yı Kasım sonunda uzaya göndereceklerini vurguladı.
Fiber hat uzunluğunda, sabit geniş bant ve mobil abone sayısında sağlanan ilerlemelerden bahseden Karaismailoğlu, "Toplam dış ticaretimiz içinde deniz yolunun payı 2003'te 57 milyar dolarken, 2019'da 222,1 milyar dolara yükselttik. Sadece 37 tersanemiz bulunurken, bugün 83 tersanemiz var." diye konuştu.
Hayata geçen yüksek hızlı tren projeleri, Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattı, Marmaray, Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi köprüleri ve İstanbul-İzmir Otoyolu'na değinen Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Filyos Limanı gibi nice iddialı projelerin devam ettiğini anlattı.
Karaismailoğlu, "Yaptıklarımız elbette yeterli değil. İlk günkü heyecanımızla, Türkiye'mizin ve vatandaşlarımızın çağın gereği olarak artan ihtiyaçlarını bir bir karşılamaya devam ediyoruz. Ülkemizin dünyanın lider ekonomilerinden biri olma hedeflerine gayret ve azimle hizmet etmeyi sürdüreceğiz." ifadelerini kullandı.
'18 yılda 169 milyar lira harcama yaptık
Türkiye'nin demir yolu hikayesini anlatan Bakan Karaismailoğlu 2002'den sonra bu alana tekrar yoğunlaştıklarını, 2003-2020 yılları arasında, ulaştırma ve iletişim sektörüne yapılan yaklaşık 907,2 milyar liralık yatırımın yüzde 18,6'sını demir yollarına ayırdıklarını, bu alana 169,2 milyar liraya yakın bir harcama gerçekleştirdiklerini dile getirdi.
Karaismailoğlu, demir yolu ağını 12 bin 83 kilometreye ulaştırdıklarını, sinyalli hat uzunluğunu yüzde 155, elektrikli hat uzunluğunu yüzde 176 artırdıklarını söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, demir yolu araçlarının Türkiye'de üretilmesi amacıyla yerli sanayiyi geliştirdiklerini söyleyerej Sakarya'da hızlı tren ve metro araçları, Çankırı'da hızlı tren makasları, Sivas, Sakarya, Afyon, Konya ve Ankara'da hızlı tren traversleri, Erzincan'da yerli ray bağlantı malzemeleri üreten tesisler kurduklarını belirtti.
"Demir yolu uzunluğu 16 bin 675 kilometreye çıkacak"
Bakan Karaismailoğlu, demir yollarına yapacakları yeni yatırımlarla, Cumhuriyetin 100. yıl dönümüne ilişkin hayata geçirecekleri hedeflere değinerek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Yüksek hızlı tren, hızlı tren ve konvansiyonel hatlardaki yeni yatırımlarımızla, 12 bin 803 kilometre olan demir yolu uzunluğumuzu 16 bin 675 kilometreye çıkaracağız. Halen 1.213 kilometrelik YHT hattımızla nüfusumuzun yüzde 42'sine verdiğimiz hizmeti, yeni yüksek hızlı tren ve hızlı tren hatlarının tamamlanmasıyla birlikte yurt sathına yayacağız. Mevcutta 175 milyon tren-kilometre olan kapasitemizi, 342 milyon tren-kilometreye ulaştıracağız. Karasal yük taşımacılığında demir yolu payını yüzde 5,15'ten, yüzde 7'ye, 2035'te ise yüzde 22'ye ulaştıracağız."
Demir yolları reformunu başlatıyoruz
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, demir yollarında daha önce açıkladıkları Ulusal Akıllı Ulaşım Sistemleri Strateji Belgesi ve 2020-2023 Eylem Planı'ndan bahsederek, şu ifadeleri kullandı:
"Türkiye'nin demir yolları reformunu başlatıyoruz. Demir yollarımızın coğrafi hakimiyet alanını ve kapsamını genişletecek bu reform süreci fiziki bir büyümeyi getirecek. Bunun yanı sıra teknolojik altyapı ve hizmet süreçleri bakımından gelişmiş, dijitalleşmiş, güvenli bir demir yolu ağına sahip olacağız. Yerli ve milli teknolojileri üretmek, hat kapsama alanımızı genişletmek, mevcut hatlarımızı rehabilite etmek, hizmet odaklı, akıllı ve katma değerli taşımacılığı geliştirmek üzere büyük bir hızla çalışıyoruz."
Karaismailoğlu, 2023 hedeflerine değinerek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Türkiye'nin en güvenilir ulaşım markası olmak, Avrupa'nın en fazla yük ve yolcu taşıyan demir yolu markası olmak, ekspres hatlarla Avrupa'nın öncü deneyim, kültür odaklı turizm hatlarına sahip olmak ve mutlak müşteri memnuniyetini esas alan sadakat programını geliştirerek, modern bir müşteri ilişkileri yönetim modeline sahip olma hedeflerimiz doğrultusunda çalışmalarımızı sürdüreceğiz."
Karaismailoğlu, bu çalışmaları Türk Demiryolu Zirvesi ile bir kez daha ön plana çıkardıklarını belirtti.
Fatih Belediye Başkanı Ergün Turan ise yaptığı konuşmada, demir yollarının ülkelerin gelişmesinde oynadığı rolü anlattı.
Turan, "Yüksek hızlı tren projeleri olmak üzere toplu taşımacılık anlayışını üst perdeye taşıyan yurdumuzu demir ağlarla örmeye devam eden demir yolu taşımacılığı kapasitesini artıran adımlara gururla şahit oluyoruz" ifadelerini kullandı.
Adil Karaismailoğlu: Havalimanı sayısını 56'ya yükselttik!