Sanko Makina, inşaat ve yol projeleriyle büyüdü!
İnşaat sektöründeki gelişmeler, yol ve HES projeleri, iş makineleri sektörüne doping etkisi yaptı. 2011 yılının ilk aylarında önünü göremeyen sektör, yeni projelerin hayata geçmesiyle yüzde 25'e varan bir büyüme kaydetti
İthalata dayalı iş makineleri sektöründe, yerli üretimin payı da gittikçe artıyor. Sektöre yeni girmesine rağmen hızlı bir büyüme kaydeden Sanko Makina, 2011 yılında pazar payını yüzde 50 artırdı. Sanko Makina Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Hamut, yerli üretim sayesinde özellikle Bekoloder ithalatının azaldığını söyledi. Hamut, "Şu anda Türkiye'de üretilen iş makinelerinin satış adetleri, ithal edilenlerin sayısını geçmiş durumda." dedi. İş makineleri sektöründe faaliyet gösteren Sanko Holding'e bağlı Sanko Makina, Gaziantep'te ürettiği MST marka iş makinelerinin yetkili servislerine yönelik Antalya'da motivasyon toplantısı düzenledi. Toplantıya katılan sektör olarak 2011 yılının ilk aylarını tereddütlü geçirdiklerini belirterek, "Önümüzü göremiyorduk. Fakat inşaat sektöründeki gelişmeler, yol ve HES projelerinin devreye girmesi iş makinelerinin önünü açtı. Aynı temponun 2012'de de devam edeceğini bekliyoruz." diye konuştu. Gaziantep'te MST markası altında Bekoloder ve Telehandler iş makineleri üretimi yaptıklarını anlatan Hamut, şöyle devam etti: "Sektöre herkesten sonra katıldık. Genç bir firmayız. Fakat bu hiçbir zaman bizim için dezavantaj olmadı. Emin adımlarla devam ediyoruz. 2011'deki çabalarımızı daha da artırarak 2012'de var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz. 2012'ye yönelik programlarımızı yaptık. Hedeflerimizi koyduk. 2012'de de bayi sayımızı artıracağız. Şu anda MTS olarak iş makineleriyle birlikte 60'a yakın bayimiz var. 2012'de 20 yeni bayi kurmayı hedefliyoruz. Böylece satış ağımızı yaygınlaştıracağız."
Hüseyin Hamut, fabrika bünyesinde 2012'ye yönelik Ar-Ge çalışmalarının da devam ettiğini dile getirirken, 2 bin adet olan yıllık üretim kapasitelerini de 5 bine çıkarma planlarının olduğunu aktardı. Bu yıl bütün ürün bazında beklenenin üzerinde bir gelişme gösterdiklerini vurgulayan Hamut, "Türkiye'de imalat makinelerinde satışlar arttı. Böyle olunca her firmanın da pazardaki payı arttı. Sanko Makina olarak biz de 2011'de hem pazar payımızı hem de satış adedimizi artırdık." değerlendirmesinde bulundu. İhracatla ilgili de bilgi veren Hüseyin Hamut, yüzde 45 iç piyasa, yüzde 55 ihracat ağırlıklı çalıştıklarını kaydetti. Hamut, "Yurtdışında da güzel bir ivme yakaladık. Şu anki yurtdışı satışlarımız iç piyasadan daha fazla." dedi.
Zaman