Satışlar yüzde 300 arttı, yabancı alıyor yerliler bakıyor
BMD Başkanı Sinan Öncel, harcama kapasitesi yüksek gelir grubu sayesinde sektörde ciroların yüzde 300 arttığını ancak turistin olmadığı iç bölgelerde daralma yaşandığını söyledi. Öncel yerli müşterinin alışveriş alışkanlıklarındaki değişime dikkat çekti.Cumhuriyet Gazetesi'nde Şehriban Kıraç imzalı haberde Bankalar arası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre perakende sektöründe yabancıya satışların temmuz ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 300 arttığını söyledi
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel perakende sektöründe fiyatların yüzde 80-10 arasında artmasının beklendiğini belirterek sektöre ilişkin rakamları ve öngörüleri paylaştı. Cumhuriyet Gazetesi'nde Şehriban Kıraç imzalı haberde Bankalar arası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre perakende sektöründe yabancıya satışların temmuz ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 300 arttığını söyledi. Öncel, "Harcama kapasitesi yüksek müşteri geliyor. Turistik olmayan iç bölgelerde ise daralma var "dedi.
"Her gelir grubu fiyat karşılaştırıyor"
Yerli müşterinin alışveriş alışkanlıklarının değiştiğini, daha düşük fiyatların olduğu mağazalara yöneldiğini, marketten almak yerine pazarları tercih etmeye başladığını belirten Öncel, adet bazında alışverişin düştüğüne işaret etti. Öncel, "Piyasada çok ciddi fiyat dengesizliği var. Bir markete gittiğimde fiyatları mutlaka cep telefonundan karşılaştırarak alışveriş ediyorum. Bunu sadece dar gelirli değil tüm gelir grupları yapıyor artık" diye konuştu.
"Alışkanlıklar değişti"
Adet satışlarının Temmuz ayında bir önceki yıla göre yüzde 30 gerilediğini kaydeden Öncel, "Cirolar yüzde 80 ve onun üzerinde artmış. Ama maliyetlerde yüzde 140’a varan artışlar var. Eskiden daha sık alışveriş yapan tüketici artık daha az ve fiyatı yüksek ürün alıyor. Eskiden 59.90 TL’ye üç tişört alırken şimdi 159.90 TL’ye bir tane iyi tişört alıyor ve daha uzun süre giyiniyor" diye konuştu.
Ruslar işbirliği için geliyor
Avrupalı ve ABD'li şirketlerin birbiri ardına boşalttığı Rus pazarından yatırımcıların Türkiye'ye gelerek işbirliği ve ortaklık imkanlarını araştırdıklarını belirten Öncel, Rusya'da AVM'lerin boşalmaya başladığını söyledi. Geçtiğimiz hafta önemli bir Rus yatırımcının Türkiye'ye geldiğini ve ev sektörüyle ilgili bir ortaklık konusunda görüşmeler yaptığını anlatan Öncel, pek çok Türk şirketinin Rus firmalarla görüşme halinde olduğunu kaydetti. Öncel, " Rusya’daki AVM’ler yüzde 25 ile 50 arasında boşalacak. Avrupalı lüks markalar ülkeden gidiyor. Bu bize de bir fırsat sunuyor. Çünkü bu müşteri alışveriş için Türkiye’ye geliyor" diye konuştu. Öncel, üyelerine "Bayilik verelim. Biz gidip açmayalım" önerisinde bulunduklarına işaret etti.
Alışveriş merkezlerinde otoparka ücret ödemeyin! 0-3 saat detayına dikkat!
Yönetmelik değişti, Alışveriş Merkezleri tepki gösterdi!
AVM'lerde TL devri başladı! Mağazalar ortak giderlerini Türk Lirası ile ödeyecek!