Sektörde kurumsal değil, kişisel başarı hikâyeleri yazılıyor!
Nef Yönetim Kurulu Üyesi Erden Timur, Türk inşaat sektörünün henüz markalaşamadığını söyledi. Erden Timur’ a göre markalaşamamanın nedeni kişisel başarı hikâyeleri ve kısa vadeli projeler.
Gayrimenkul sektörü temsilcilerini bir araya getiren 3. İnşaat ve Konut Konferansı İstanbul’da başladı. Konferansta konuşma yapan Nef Yönetim Kurulu Üyesi Erden Timur, Türk inşaat sektörünün henüz markalaşamadığını söyledi. Erden Timur’a göre markalaşamamanın nedeni kişisel başarı hikâyeleri ve kısa vadeli projeler.
Bu yıl üçüncüsü düzenlenen İnşaat ve Konut Konferansı gayrimenkul sektörü temsilcilerini bir araya getirdi. ‘İnşaat sektöründe markalaşmak’ konulu bir konuşma yapan Nef Yönetim Kurulu Üyesi Erden Timur, sektörün henüz markalaşamadığına vurgu yaptı. Erden Timur, “İnterbrand tarafından yapılan araştırmada 2014 yılının en iyi global markaları belirlendi. Bunlar arasında Apple’dan Coca Cola’ya, H&M’den BMW’ya, American Express‘den IKEA’ya a uzanan farklı sektörlerde büyük isimler yer alıyor. Fakat bu bundan önceki yıllarda yapılan benzer araştırmaların hiç birinde ne yazık ki herhangi bir uluslararası gayrimenkul firması yer almıyor” dedi.
Kent planlaması arka planda kalıyor
Nef Yönetim Kurulu Üyesi Erden Timur sözlerini şöyle sürdürdü: “Ülke içinde ise kısa vadeli, proje bazlı işler geliştiriliyor. Uzun soluklu, hem kent planlamasına hem de marka sürdürülebilirliğine hitap eden işler ortaya çıkmıyor. İnşaat sektöründeki başarılar ne yazık ki kurumsal değil kişisel. Bu bağlamda, İŞ GYO ile yarı yarıya kurguladığımız birlikteliğimizin sektörde bir fark yaratacağına yürekten inanıyorum. Özellikle sanayi dönüşümü ve kentsel dönüşüm alanında birçok proje geliştirme hayalimiz olduğu için, uzun vadede detaylı planlamalar yapıyor ve kentimizin ve ileri dönemde Türkiye’nin nefes alması için çalışıyor olacağız. Ayrıca daha sağlıklı kentsel dönüşüm ve planlama için profesör Faruk Göksu’yla birlikte kurduğumuz Kentsel Vizyon Platformu kamu, sivil ve özel sektör işbirliğiyle bölge, kent, mahalle ölçeklerinde çalışmalar yaparak yeni planlama yaklaşımlarını ve modellerini tartışmaya acıyor: 81 Kent,81 Vizyon ,39 Kent 1 İstanbul ve 10Proje10’larcaEtki.”
Varoluş amacınızı aktarmalısınız
Marka olmak için uzun vadeli bir stratejiye sahip olmak gerektiğinin altını çizen Erden Timur, “ Öncelikle kim olduğumuzu ve varoluş amacımızı çalışanlara, müşterilere, kamuoyuna iyi aktarmak ve dönemsel aralıkla bunun altını çizmek çok önemli. Sonrasında ise iyi düşünülmüş, uzun vadeli bir stratejiye sahip olmak ve azimle bu stratejiyi uygulamak gerekiyor. Üretim Standardizasyonu, Endüstriyel üretim/Offsite üretim ve montaj, mimari farklılaşma, seri bazında özel tasarım ve endüstriyel tasarımcılarla işbirlikleri ve inovasyon süreci kritik önem taşıyor” dedi.
İşimize aşkla bağlı olmamız gerekiyor
Başarıya ulaşmak için işe aşkla bağlanmak gerektiğini ifade eden Timur, “ Para kazanma cenderesinden kurtulduğumuz zaman bazı şeyler için adım atabileceğiz. Biz Nef’te tasarımı, tasarımın demokratikleşmesini, herkesin iyi bir evde yaşamasını, kolay yatırım yapabilmesini dert edindik. Bu değerler çerçevesinde 3 farklı Nef keşfi geliştirdik; Foldhome&Foldoffice, garantili proje ve kolay yatırım. Lüksü tabana yayabilmek gibi bir derdimiz var. Hem yurt içindeki projelerimizde, hem de ABD’de hayata geçireceğimiz projelerde bu vizyonla hareket ediyoruz” şeklinde konuştu.