SON yıllarda dünya çapında moda şehirler arasında başı çeken, yılda 7 milyondan fazla turist ağırlayan İstanbul, yeme içme sektöründe da marka şehir olma yolunda ilerliyor. Türkiye’ye gelen bir turist ortalama 1.000 dolar civarında bir harcama yaparken, İstanbul’a gelen turistlerin kişi başı harcaması yeme içme sektörünün de katkısıyla 1.500 dolar düzeyine ulaştı. Son 10 yılda Türk ekonomisindeki pozitif gidişatla birlikte eğlence hayatı da oldukça hareketlenen İstanbul’un bu durumu yabancı yatırımcıların da ilgisinin artmasına neden oluyor.
Hakkasan İstanbul’a dönüyor
Turizm, Restaurant Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD) Başkanı Kaya Demirer, İstanbul’a yurt içinden ve yurt dışından büyük ilgi olduğunu belirtti. Demirer “İngiltere, İspanya, Katar gibi ülkelerden yatırımcılar ilgileniyor. Markalarını getirmek istiyorlar. Bu alanda büyümek isteyen birçok yatırımcı gelmek istiyor” dedi. Demirer, yaz aylarında özellikle Boğaz’daki işletmelerin müşterilerinin yüzde 40-50’sinin yabancı olduğuna da dikkat çekti. Öte yandan bir süre önce İstanbul restoranı kapanan Londra merkezli Hakkasan’ın bu kez piyasaya tek başına girmek istediği, Boğaz manzaralı bir mekan aradığı konuşuluyor. BELMA TOPRAK İSTANBUL
BEYOĞLU RESTORANLARI
Orta yol bulunuyor
BEYOĞLU’NDA restoranların sokağa taşan masaları konusunda bu sezon orta bir yolun bulunmak üzere olduğunu ifade eden Demirer “Üyemiz olan bölgedeki restoranlardan aldığımız bilgiye göre, işletmeler sınırlı, ölçülü ve kontrollü şekilde masalarını dışarı çıkarabilecek” dedi.
Star