Selçuk Güzenge: Sahte markalı lüks otellerle mücadele!
Selçuk Güzenge, tüm Türkiye'de taklitle mücadele ederken, son dönemde en çok Antalya ve ilçelerindeki lüks otellere odaklandıklarını anlattı
Tescilli Markalar Derneği (TMD) Eş Başkanı Selçuk Güzenge, tüm Türkiye'de taklitle mücadele ederken, son dönemde en çok Antalya ve ilçelerindeki lüks otellere odaklandıklarını anlattı. Dün Bloomberg'de HT Ekonomi Soruyor'un konuğu olan Güzenge, konu taklitle mücadele ve Kapalıçarşı'ya geldiğinde, sözü 5 yıldızlı otellere getirdi. TMD'nin otellerdeki sahte ürün ve faturasız ürünlerin satılması konusunda verdiği mücadelede yaşadığı sıkıntı, otele baskın yapılma sürecindeki izin alma zorunluluğu. Güzenge, Antalya'daki pek çok lüks otelde hem sahte ürün hem de faturasız ürün satıldığını anlatırken, "İçeri girmek için avukatlarla birlikte izin almamız lazım ve biz bunu yapana kadar ürünler ortadan yok oluyor" diyor.
Aslında taklit pazarını alt ve orta gelir düzeyinin değil, üst gelir düzeyinin büyüttüğü gerçeğini düşününce ortada bir çelişki yok. Talep neredeyse arz onu takip edecek elbette. Lüks otelin müşterisi, kolunda pahalı bir markanın çantasını taşırken bir tane de sahtesini almakta sakınca görmüyor. Çünkü kimse o statüdeki birinin sahte ürün kullanacağına ihtimal vermiyor. İki gerçeğin arasına üç sahte kolaylıkla karışıveriyor.
Burada ilginç olan, TMD'nin bu konuda izleyeceği yol. Dernek Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği'ne (TUROB) başvurarak bu konuda işbirliği yapmak istemiş, henüz bir cevap alamamışlar ama sırada otel genel müdürlüklerine gidecek işbirliği teklifi var.
OTEL YÖNETİMLERİ BİZE DESTEK VERSİN
Diyecekler ki "Madem çok yıldızlı otellersiniz, sizin de bu konuda sorumluluğunuz var. Kiracılarınızın ne sattığına dikkat edin. Gelin bu konudaki mücadeleyi birlikte verelim. Aksi takdirde taklit ürün satan mağazaların bulunduğu otelleri TMD olarak deşifre ederiz."
Güzenge'nin iddialarının muhatabı aslında Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB). AKTOB Başkanı Sururi Çorabatır'ın yaklaşımı biraz daha farklı. Diyor ki, "Bize düşen bir görev varsa hazırız. Ama otel yöneticileri kiracılarının ne sattığını kontrol etme yetkisine sahip değil. Bizim 800 üyemiz varsa, semt pazarlarında bin 100 tane pazarcı var. TMD önce Kapalıçarşı ve sosyete pazarların daki sorunu çözsün
DÜNYA TİCARETİNİN YÜZDE 7'Sİ TAKLİT!
TMD Başkanı Selçuk Güzenge, dünya ticaretinin yüzde 7'sini taklit ürünlerin oluşturduğunu anlatırken derneğin gündeminde şimdi de Fikri Mülkiyet Haklan Yasası'ndaki 20 günlük gecikme yüzünden düşen 9 bin davanın yarattığı sıkıntı oluşturuyor. Mahkemeler yakalanan taklit ürünlerle ilgili açılan davalarda hem beraat hem de malların iadesine karar verince TMD temyize gitmiş. Bu arada beraat kararıyla yakalanan ürünlerin piyasaya çıkmasından korkuluyor. Konu şu anda Yargıtay'da. TMD'nin en büyük korkusu bu ürünlerin piyasaya düşmesi.
Esen Y. Evran/Habertürk