Selim Akyıldız metro inşaatları için uyardı!
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Mevlüt Uysal, ihalesi yapılan 6 metro projesini iptal etmişti. Metro inşaatlarının durdurulmasının ciddi sorunlara yol açabileceği tartışılıyor.
İBB Başkanı Mevlüt Uysal'ın 6 metro projesini iptal etmesi üzerine İş Güvenliği Uzmanı Selim Akyıldız, inşaatların durdurulmasının yıkıma varan ciddi sorunlar doğurabileceğine dikkat çekti.
Yeni Asya Gazetesi'nde yer alan habere göre; Belediye tarafından yapılan açıklamada Kadir Topbaş döneminde ihalesi yapılan, Başakşehir-Kayaşehir metro hattı, Göztepe-Ataşehir-Ümraniye metro hattı, Mahmutbey-Esenyurt metro hattı, Kirazlı-Halkalı metro hattı, Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli metro hattı ve Kaynarca-Pendik-Tuzla metro hattı ihaleleri İBB Başkanı Mevlüt Uysal tarafından rafa kaldırıldı.
Maden Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi ve İş Güvenliği Uzmanı Selim Akyıldız, ihale iptallerinin metro inşaatlarında yıkıma kadar varabilecek sorunlara sebep olabileceğini açıkladı.
‘METRO TÜNELLERİ DOĞANIN BÖĞRÜNÜ DELDİĞİNİZ PROJELER'
Akyıldız, "Metro projeleri İstanbul trafik sorununu halletmesi için son derece doğru uygulamalardır. Bunlar son derece zorlu ve pahalı uygulamalardır. Ancak sonuçta bunlar birer yeraltı faaliyetidir. Yeraltı faaliyetleri kendine özgü kuralları olan önemli çalışmalardır. Öyle istediğiniz zaman kepengi kapatıp işi bırakma, gitme lüksünüz yoktur.
Herkesin anlayacağı şekilde söylemek gerekirse, siz doğanın böğründe bir boşluk yaratıyorsunuz. Doğa da buna karşı tepkiler vermeye çalışıyor, boşlukları doldurmaya çalışıyor. Doğanın aldığı önlemleri engellemek için tahkimat denen önleyici çalışmalar yaparız.
‘BİR TÜNEL ÜSTÜNDE HİÇ DURMADAN ÇALIŞILMALI'
Bir tünel açıldığı zaman gerilmelerin hesapları yapılır, ona göre desteklemeler planlanır. Tahkimat yaparken bir daire ve ortasını düşünün. Üst kısmını yapar, alt kısmını hayata geçiririz. Sistem birbirine bağlandığı zaman tam olarak çalışır hale gelir. Durdurulan projelerde alt yapının bir kısmının bitirilmediğini biliyoruz. Üretim yapılan yerlerdeki nihai çalışmaların bitirilmesi gerekiyor.
Biz tünel kullanıma açılsa da açılmasa da zemin hareketlerini sürekli izlenmesi lazım. Zemin hareketliliği bir takım öngörülerin dışına çıktığı zaman elbette hızlıca buna karşı müdahalelerin yapılması lazım. Böyle olmazsa çok ciddi sorunlar çıkabilir'' dedi.