15 / 11 / 2024

Seranit, 2 yeni serisini UNICERA fuarında tanıtacak!

Seranit, 2 yeni serisini UNICERA fuarında tanıtacak!

Bu yıl 23. kez düzenlenecek olan UNICERA seramik fuarına katılacak olan Seranit markası, fuarda modacı ve tasarımcı Bahar Korçan tarafından geliştirilen 2 yeni seramik serisinin tanıtımını gerçekleştirecek




Bu yıl 23. kez düzenlenecek olan UNICERA seramik fuarına katılacak olan Seranit markası, fuarda modacı ve tasarımcı Bahar Korçan tarafından geliştirilen 2 yeni seramik serisinin tanıtımını gerçekleştirecek. Seranit Genel Müdürü Hamdi Altunalan, fuar için çok heyecanlı olduklarım belirterek, 'Standart ürünlerin yanı sıra, özel ürünler ve serilerle A+ segmente ulaşmayı hedefliyoruz. Ayrıca 2 bin metrekarelik dev standımızda ilgi çekici etkinlikler de düzenleyeceğiz. Bahar Korçan'ın performansının da yer alacağı gösterilerde, Seranit'in yeni seramik markasının doğuş hikayesini de anlatacağız' diyor.

Altunalan, 'Biz işimizi sadece kaplama malzemesi olarak görmüyoruz. İnsanların yaşam standartlarını artıran, bugünden geleceğe miras kalacak, yapılara değer katan bir parçası olarak görüyoruz. Bu sebeple işimizin sanatsal bir boyutu, güncel trendleri takip eden, modaya paralel bir yönü de var' diyor ve Bahar Koçanla çalışmalarını anlatıyor. 'çalışmalarımız yeni başladı, şu anda ilk seri üretimde. Gerçekten sanat ve modanın birleştiği, çok faklı tasarım ve konseptle geliştirilmiş çok özel ürünler çıktı ortaya' diyor ve ekliyor: 'Devamı da gelecek!'

Seramiğin sadece banyolarda düşünülmemesi gerektiğini, kullanım alanlarının çok çeşitlendiğini söyleyen Altunalan, 'Seramik artık dekorasyon ve modanın da bir parçası. Sadece banyo, mutfak gibi ıslak zeminleri korumak amacıyla değil, salonlarda duvar panosu şeklinde bile kullanılıyor. Yeni teknolojilerle üretilen karolar, ev ısınma sistemlerinden dış cephe kaplamalarına kadar hayatımızın her alanında estetik ve konfor sunuyor. Bordur, mozaik gibi yan ürünlerle seramik dekorasyonun ayrılmaz bir parçası' diyor.

Özel sektör bölgesel üretim yapmalı

Seramik sektöründe kalite ve tasarımın çok önemli olduğunu belirten Altunalan, 'Özellikle yurt dışı rekabette katma değerli ürünler avantaj sağlamakta. Bu çerçevede biz Seranit olarak, Türk seramik sektörüne daha inovatif ürünler sunabilmek için Ar-Ge'ye sürekü yatırım yapıyoruz. Her yıl daha atak, daha araştırmacı, daha yenilikçi yaklaşımlarla, teknolojik gelişmeleri ve dünya seramik sektörünü takip ederek, trend belirleyen üretim gerçekleştiriyoruz' diyor.

Altunalan, Türk seramik sektörünün dünyada bir numara olabilmesi için, özel sektörün Ar-Ge ve Ür-Ge'ye bilançodan pay ayırıp, bölgesel üretime ve ürünlere yatırım yapması gerektiğini belirtiyor. Sözlerine devam eden Altunalan, 'Doğru tasarımcılarla doğru ürünler tasarlanmalı; her ülkenin beklentileri ve beğenilerinin farklı olduğu unutulmamalı. Pazarlama faaliyetlerine, destek ürünlere önem verilmeli. Dünyadaki sektörel fuarlara katüınmalı. Satış ve pazarlama elemanları bölgesel olarak eğitilmeli. Üretimden teslime kadar toplam kalite konusunda azami özen gösterilmeli' diyor. Bunların yanında devletin de bazı konularda sektöre destek vermesi gerektiğini belirten Altunalan, enerji giderleri üzerinden vergilerde indirim yapılmasının yararını belirtiyor ve ekliyor: 'Bunların dışında pazarlama faaliyetlerine destek verilmeli. İhraç ürünlerde işçi ve işveren paylarından ihracata gelen yük kadar indirim yapılmalı. İhracatı yapılan ürünlerin bedeli kadar özel kredi sağlanmalı ve ihracat sigortalanmalı.'

Yurtdışında da tercih ediliyor

Dünya pazarında 65 ülkede faaüyetlerini sürdüren Seranit, pek çok mağazanın tasarımında kullanılmış. Dünyadaki bütün Zara mağazalarının yanı sıra, Marks&Spencer, Lacoste, Benetton, Volvo Showroomları, Optical Centers, Spar Supermarket zinciri, Coop Supermarket Albert Heijn süpermarketler ve eczane zinciri, Sephora, Harvey Nichols mağazalar zincirinde de Seranit ürünleri kullanılmış. Bunların dışmda Sibirya'da Mansky Üniversitesi, faklı mimarilere sahip Hilton ve Hyatt otelleriyle beraber, yurtdışında waterjet teknolojisi ile özel üretimler gerektiren bir çok otel, konut, hastane ve alışveriş merkezinde de Seranit ürünleri bulunuyor.

Seranit seramikleri, üretimde çevreci yöntemlere önem veriyor. Altunalan, 'Porselen seramiklerimizin üretiminde tüm aşamalarda havaya, suya, toprağa ve diğer canlılara zarar vermeden üretim yapılıyor' diyor ve ekliyor: 'Emisyon, çevresel gürültü ve atık su değerleri periyodik olarak kontrol ediliyor. Ayrıca ısı geri kazanım projesiyle, doğalgaz kullanımını düşürüyor ve enerji kaynaklarının verimli kuuanılmasına katkıda bulunuyoruz. Tehlikeli atıklar fabrika sahasında özel bölgelerde toplanıp doğaya zarar vermeyecek şekilde bertaraf tesislerine gönderiliyor. Üretim süreçlerimizde, kullanım sonucu ortaya çıkan atık sular arıtma tesislerimizde işlenerek, tekrar kullanılabilir hale getiriliyor.'

2011'de yeni seri: NeoSera

2011 yılında yeni teknolojik ürünlerini de piyasaya süreceklerini ifade eden Altunalan, 'Seranit tarafından geliştirilen ısınmada devrim niteliğindeki ısınan karolar ve ısmma sistemlerini dünya pazarlarına sunacağız. Bunların yanmda, yenilikçi yüzümüzü yansıtan ve dünya trendlerine uygun yeni serilerimizin çalışmaları da sürüyor. 2010 yılında dijital bir üretim tekniği kullanarak 'NeoSera' adı altmda beş yeni ürün hazırlandı. NeoSera serisinden 2011 için trend olacak Troya, Nares, Storm, Luna ve Terra adlı yeni ürünler dijital baskı tekniğiyle üretildi. Yine farklı ebatlarda üretim yaparak sektörde bir ilke daha imza atılacak ve ilk kez 70x70 ebatta üretim gerçekleştirilecek' diyor.
Hürriyet/Eda UTKU


Geri Dön