Genel

Şeref Songör: Bazı AVM'lerin boşalması yapı marketleri için boşluk oluşturdu

Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Şeref Songör, bazı AVM'lerin boşalmasının yapı marketleri için boşluk oluşturduğunu söyledi

Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Şeref Songör 2010'un perakende sektörü için büyüme ve gelenekselden modern perakendeye dönüşüm yılı olacağını söyledi. Markalar arasındaki rekabetin hızla devam edeceğini belirten Songör, "Makro ekonomiye bağlı, beklentilerin karşılık bulacağı büyüme yaşanabilir, ancak planlı büyümeye dikkat. Yatırım ve istihdam açısından 2010, krizden sıyrılmaya başladığımız yıl olacak. Ama 1994 ve 2001 krizlerinde olduğu gibi hızlı bir büyüme beklenmemeli" dedi.

2009 kriz yılı oldu

Songör, 2009'un kriz yılı  olarak başladığını hatırlatarak şu değerlendirmede bulundu: "İlk yarıda piyasa takibi ile 'bekle gör' yaklaşımı ağırlık kazandı. ÖTV ve KDV indirimleri, mağazaların stok eritmeye yönelik kampanyaları perakendeye hareket getirdi. Üçüncü çeyrekte sektör metrekare arzı yönünden büyümeye başladı, ancak metrekare büyüme oranı kadar cirosal büyüme yaşanmadı. Bu değerlendirmeye göre son 5-6 yılda yaşanan büyüme, kriz nedeni ile bir miktar yavaşlamış oldu."

AVM'ler fırsat yarattı

Alışveriş merkezlerinde (AVM) yaşanan kira ve işletme giderlerine bağlı verimsizliğin Türkiye pazarına girme çabasında olan bazı firmalar için fırsat oluşturduğunu söyleyen Şeref Songör, "Bazı AVM'lerin boşalması ve yeni açılacak AVM'lerde kiracı bulma çabaları teknoloji ve yapı marketleri için bir boşluk oluşturdu. Gıdada da bir taraftan mağaza açarak büyümeye çalışılırken bir taraftan da mağazalar kapanmaya başladı. Hatta aynı yıl açılıp kapanan örnekler çoğalmaya başladı" diye konuştu. 
 
Yerli markalar gözetilmeli

Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Şeref Songör 2009'da perakende sektöründe her şeye rağmen yüzde 9-10'luk bir büyüme gerçekleştiğini söyledi. "Kalıcı rekabet için özellikle yerli perakende gözetilmeli" diyen Şeref Songör, bu sözü dikkate almayanların görüşlerinin, bazı örnekleri gördüklerinde değiştiğini vurguladı. Şeref Songör, "Reklam ve tanıtım araçları gibi verimli mecralar doğru değerlendirilmeli. Gıdada toplum sağlığı düşünülerek sorumluluk alınmalı, doğru kurgulanmış yüksek imajlı marka yatırımına önem verilmeli" diye konuştu.

Her şeye rağmen büyüdü

Perakende sektörünün her şeye rağmen 2009'da yüzde 9-10'luk bir büyüme kaydettiğini düe getiren Şeref Songör, sektörün cazibesini koruduğunu, üretim ve dış ticaret alanındaki sektörlere göre büyüdüğünü kaydetti. Sektörde canlılık için planlı gelişmenin hedeflenmesi gerektiğini vurgulayan Songör, "Bu planlama, yeni açılacak mağazalarda arz talep dengesinin gözetilmesi, işletme maliyetleri verimlilik, kalifiye eleman eğitimi ve çalışanların verimliliği ile rekabet konularında yapılmalı" dedi.
Posta