Silk & Cashmere; Zürih, Çin, Tayvan, Londra ve Sultanahmette mağaza açacak!
Dubai merkezli yatırım fonu Eastgate Capital Groupu ortak alan Silk & Cashmere, 2012 için iddialı büyüme planı yaptı. Silk & Cashmere CEOsu Ayşen Zamanpur, Paris çok iyi gidiyor. Zürihte ikinci mağazayı açıyoruz. Londrada Portebello Roadda bir dükka
SILK & Cashmere, 2012’yi yurtdışında sıçrama yılı ilan etti. Silk & Cashmere CEO’su Ayşen Zamanpur, Zürih’te ikinci mağazayı açmak üzere olduklarını belirterek, “Şehrin en önemli caddese Bahnhoff’ta bir süredir peşinde olduğumuz dükkanı tuttuk, kısa sürede mağazamız açılıyor. Londra için büyük planlarımız var. Eğer çok büyük bir aksilik çıkmazsa Londra’da Portebello Road’da bir dükkan ile anlaşmayı imzalamak üzereyiz. Ekibimiz bu dükkanı çok beğendi ve kira konusunda da anlaştık. İş bir tek imzayı atmaya kaldı. Londra çok önemli bir şehir ve orada varlığımızı güçlendiririz” dedi. Çin ve Tayvan’da iddialı Çin Shenyang’da Fiba Holding ve TurkMall ortaklığıyla yapılan Star Mall’daka mağazanın haziran ayında açılacağını belirten Zamanpur, şunları söyledi: “Oradaki mağaza aslında ocak ayında açılacaktı ama inşaat gecikince bizim mağazanın açılışı da 6 ay sarktı. Çin büyük hedeflerimiz olan bir pazar. Yaklaşık 3 aydır Tayvanlı Caroline Tseng ile görüşmelerimiz olumlu sonuçlandı. Taipei’de bir alışveriş merkezinde eylül ayı içinde Silk & Cashmere mağazası açılmış olacak. Bizi Kapalıçarşı’da görüp keşfettiler ve çok iyi müşterimiz olduktan sonra markamızı Tayvan’a taşımaya karar verdiler.” Dubai ve Abu Dabi’de şok ilgi Dubai Ticaret Ataşesi ve AMPD’nin düzenlediği etkinlikle şubat ayı sonunda Dubai ve Abu Dabi’ye gittiğini ve gördükleri ilgiye çok şaşırdıklarını anlatan Zamanpur, şöyle konuştu: “Mall of Emirates ya da Dubai Mall ve Dubai Havalimanı’nı markamıza çok uygun bulduk. Burada kendimiz de açabiliriz, ama biz daha çok yaygınlaşacağımız etkin bir bayii tercih ederiz. Bazı taliplerle gorustuk, çok ilgilililer. Görüşmeler sürüyor. Dubai Mall’u günde 250 bin kişi ziyaret ediyormuş. Üstelik inanılmaz bir turist trafiği var ve biz artık çok iyi kanıtladık ki dünyanın tüm turistleri bizi seviyor. Fransa’da da, Zurih’te de, İstanbul’da da mağazaya giren turistin satın alma oranı çok yüksek. Bu yüksek turist trafiği olan yerlerde yaygınlaşmamızın ana nedeni zaten.” Markanın kadın algısı yüksek çıktı, erkeğe ayrı keçili logo tasarlandı AYŞEN Zamanpur Silk & Cashmere’in cirosunda erkek payının yüzde 40 olmasına rağmen yaptıkları araştırmalarda daha çok kadın markası gibi algılandığını söyledi. Erkek koleksiyonu üzerine daha fazla eğildiklerini ve kadın koleksiyonundan ayırmak için yeni bir logo tasarladıklarını belirten Zamanpur, şöyle konuştu: “Biz kadın-erkek bütür ürünlerde S&C logosunu kullanıyorduk. Tüketicinin de fikrini alarak erkek ürünleri için seçtiğimiz logo bir keçi amblemi. Erkek kaşmir ürünlerdeki gücümüzü yaz koleksiyonlarına da taşıyacağız. Kadın ürünrlerde Tülin Şahin ile çok güzel bir işbirliği yapıyoruz. 2013 yılında iddialı bir erkek modelle anlaşacağız.” 5 yılda 3 kat büyüyecek 2012 yılına Dubaili ortaklarla giren Silk & Cashmere’in hedeflerini Ayşen Zamanpur, şöyle açıkladı: “Ortaklarla belirlenen yeni hedefler 5 yılda 3 kat büyümek. Ürün gamımızı da genişleterek mağazadaki seçenekleri artırıyoruz. Üretim ve Tasarımın başında Selmin Korman var. Ürün ve tasarımda çok iddialıyız.” Sultanahmet’te iki katlı mağaza açacak AYŞEN Zamanpur en büyük hayallerinden birinin Sultanahmet’te mağaza açmak olduğunu hatırlatarak, “Kapalıçarşı mağazamız bizi çok mutlu ediyor. Tam Sultanahmet meydanında 2 katlı mağaza acıyoruz. Dekorasyon sürüyor. Kapalıçarşı ve Nuruosmaniye’den sonra Sultanahmet ile eski İstanbul’da üçgeni tamamlıyoruz” diye konuştu. Hürriyet