Sektörel

Site yönetiminde aidat ayarı!

Toplu konut siteleriyle beraber vatandaşlar aidatlarla tanıştı. Aidatlar; memnuniyet ölçüm aracı haline dönüştü. Verdiği paranın karşılığını hizmet olarak alamayan site sakini ise tepkisini aidatları ödemeyerek göstermeye başladı.

Yeni Şafak'tan Emine Açar'ın haberine göre; Aidatlar; memnuniyet ölçüm aracı haline dönüştü.  Yönetimden ve aldığı hizmetlerden memnun olan vatandaş, aidatını düzenli öderken, verdiği paranın karşılığını hizmet olarak alamayan site sakini ise tepkisini aidatları ödemeyerek göstermeye başladı.


Aidat toplama oranı emlakçı ve müteahhitler için de önemli hale geldi.

Daha iyi yaşam koşulları ve sosyal faaliyetler sunmak üzere markalı konut üreticileri tarafından geliştirilen siteler, hayatımıza aidat kavramını da yerleştirdi. Çoğu kez yüksek rakamlarıyla dikkat çeken aidatlara zamanla alışır olduk. Önceleri sinirlenip “ev sahibi miyiz kiracı mıyız?” diye söylenen vatandaş, daha sonra “kaliteli hizmeti uygun fiyata nasıl satın alabiliriz?” diye kafa yormaya başladı.


MEMNUNİYET ÖLÇÜM ARACI OLDU

Sosyal alanları için alınan evlerde güvenlik, kapalı otopark, havuz, spor salonları, parklar ve bol yeşil alan artık olmazsa olmazlar arasında yer alıyor. 

Bu hizmetlerin sunulmasından kaynaklanan aidatlar yüksek belirlenince çoğu zaman şikayet konusu oluyor. Vatandaşlar, ödemek mecburiyetinde oldukları aidatlar, şimdi birer memnuniyet ölçüm aracı olarak da karşımıza çıkıyor. Site yönetiminden memnun olan vatandaş, aidatını düzenli olarak öderken, memnuniyetsizlik aidatın ödenmemesiyle paralellik göstermeye başladı.


BU YENİ BİR ÖLÇÜM

Bu ölçümlemenin vatandaş nezdinde karşılığının yeni yeni oluştuğuna vurgu yapan gayrimenkul uzmanları, önceleri site sakininin memnuniyetsizliğini yönetime gidip bağırıp çağırarak yaptığını söyledi. Bağırıp çağırarak aksaklıkların giderilmediğini gören site sakininin zamanla farklı metotlar geliştirdiğini belirten uzmanların değerlendirmesi şöyle: “Tepkinin en güzel karşılığının ödenmeyen aidat olduğu keşfi ise site sakininin elini kuvvetlendirdi. Şimdilerde site sakinleri birleşip ortak hareket ederek yasal takibe düşmeden aidat toplama oranını düşük tutup memnun olmadıkları hizmetin kalitesini arttırmayı ya da yöneticiyi değiştirmeyi başarabiliyor.”