01 / 05 / 2024

Süha Güçsav: İnşaat yatırımlarımızın yarısı Libya'da!

Süha Güçsav: İnşaat yatırımlarımızın yarısı Libya'da!

Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerinde 'Arap Baharı'yla gelen değişim sürecinde, Libya'daki yatırımlarını yarım bırakmak zorunda kalan Akfen Holding, geri dönüş için fırsat kolluyor. 900 milyon dolarlık inşaat projelerinin yarısının Libya'da olduğunu belirt



 

İnşaat projelerinin yarısı Libya'da bulunan TAV Havaalanları işletmecisi Akfen Holding, Kaddafi'nin devrilmesinden sonra bu ülkedeki işlere devam etmek için görüşmelerini sürdürüyor. Akfen Holding Üst Yöneticisi (CEO) Süha Güçsav, Libya'ya dönmek için fırsatları kolladıklarını söyledi. Akfen Holding'in 100 milyon TL nominal değerdeki tahvillerinin halka arzıyla ilgili düzenlenen basın toplantısında konuşan Güçsav, elde edecekleri kaynakla enerji alanında yeni yatırımlar planladıklarını belirtti. İnşaat alanında da 1 milyar dolarları bulan yatırımla bu sektörde iddialı olan Holding, yurtdışında yarım bıraktığı işlerin peşinde. Süha Güçsav, "TAV İnşaat'ın 900 milyon dolarlık inşaat işi var. Bunun yarısı Libya'da. Bu ülkeye dönmeyi bekliyoruz. Bunun yollarını arıyoruz. Devlet de elinden geleni yapıyor." dedi. TAV İnşaat'ın yeni projelerle ilgili çalışmalarını sürdürdüğünü aktaran Güçsav, "Ortadoğu'da çıkabilecek bütün havalimanı fırsatlarına talibiz. Libya hükümetiyle ilgili görüşmelerimiz devam ediyor." şeklinde konuştu.   2012 hedeflerini anlatan Güçsav, "Bu yıl birtakım varlıklardan çıkış imkânlarına bakacağız. Stratejik anlamda, bütünsel veya kısmi varlıklardan çıkış fırsatlarını değerlendireceğiz. Yeni varlık oluşturma alanında ağırlıklı olarak altyapı fırsatlarına bakacağız. Otoyol projeleri var. Bunun dışında Galataport,  İzmir  Limanı, Başkent Doğalgaz dağıtım gibi özelleştirme fırsatları da söz konusu." şeklinde konuştu. Bu yıl yatırımı devam eden Beylikdüzü ve  Adana  otellerini işletmeye alacaklarını aktaran Güçsav, Rusya'da üçüncü yatırımın devam ettiğini, İzmir projesini de 2013 başına yetiştirmeyi planladıklarını söyledi. Enerji alanındaki faaliyetleri de anlatan Holding CEO'su, inşaat halindeki santrallerin önemli kısmının bu sene tamamlanacağını, toplam üretilebilir enerjinin 972 milyon kilovatsaate, kurulu gücün de yaklaşık 225 megavata ulaşacağını belirtti. 300 milyon Euro civarında yatırım planladıkları Mersin Doğalgaz Santrali'nde 450 megavat olan lisansı 525-530 megavata çıkarıp santral yatırımına da bu sene içinde başlamayı planladıklarını ifade eden Güçsav, santral tamamlandığında 4 milyar kilovattan fazla enerji üreteceğini vurguladı. Süha Güçsav, 2013'te İDO'da halka arz düşünebileceklerini bildirdi.   Süha Güçsav, Havaalanları Yer Hizmetleri AŞ'nin (HAVAŞ) yolcu taşıma izninin durdurulmasına ilişkin bir soru üzerine, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin, havaalanı ile şehir merkezi arasında yeni bir hat ihalesi yaptığını ve kendilerinin de ihaleye girdiğini hatırlatan Güçsav, "Burayı başka bir firma aldı. Fakat bunun bizim hattımızla bir ilgisi yoktu. Birden konu, bizim hattımızın kaldırılması ve o hattın tek bir tekel hat olması üzerine geldi. Buradaki hukuki süreç devam ediyor. Önümüzdeki dönemlerde sonuç aldıkça kamuoyuyla paylaşacağız. Bir haksızlığa uğradığımızı düşünüyoruz, hukuki yollardan hakkımızı arıyoruz." şeklinde konuştu. Güçsav, TAV'ın satışıyla ilgili soruya da "Bir süreç götürülüyor. Bu süreçte şu anda henüz bir sonuç yok. Sonuç alındığında 5 dakika içerisinde kamuoyuyla paylaşılır. Evet, Fransızlardan da bir ilgi olduğunu söyleyebiliriz." cevabını verdi. Üçüncü köprü ihalesine dair de Güçsav, "Üçüncü köprü ihalesinde Hazine garantisi olması durumunda ilgimizi çeker." dedi.   Güvenlik sistemini pasaport kontrolünün arkasına alacağız   Akfen Holding Finansal Direktörü Kadri Samsunlu, TAV'ın bugün her yolcusundan ortalama 15 Euro duty-free geliri kazandığını söyledi. En aktif havalimanlarının İstanbul olduğuna işaret eden Samsunlu, "İstanbul'daki en büyük problem iki güvenlik sisteminin olması. Bu iki güvenlik sisteminden biri, tam kapılardan önce. Pasaport kontrolünü geçtikten sonra uçağa gidebilmek için de kapıya gidiyorsunuz. Biz bu güvenlik sistemini, pasaportun arkasına alacağız. İnsanlar pasaporttan sonra direkt kontrolden geçecek. Uçağın kapısına gitmek için acele etmeye gerek kalmayacak. Bu da duty-free veya yiyecek-içecek alanlarında daha fazla zaman geçirmenize imkân sağlayacak." dedi. Zaman

Geri Dön