AVM

Süleyman Orakçıoğlu: AVM’ler ile uzlaşmaya çalışacağız!

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu yaptığı açıklamada "AVM’ler ile uzlaşmaya çalışacağız" dedi.

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Damat, Tween ve D’S Damat ile Türkiye ve küresel pazardaki hedeflerini ve yatırımlarını, salgının moda perakendesi üzerindeki etkilerini video konferans yöntemiyle gerçekleştirdiği  basın toplantısında anlattı.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, Süleyman Orakçıoğlu, Grup olarak markalı ihracat, yurt içi ve yurt dışı perakende, üretim tarafında aktif olduklarını söyledi.

Yurt dışındaki hareketlenmenin yeniden başlamasını önemsediklerini belirten Orakçıoğlu, şöyle konuştu:

“Yurt dışında anlaşmaları tamamlanan Avrupa ve Orta Doğu’daki 6 farklı ülkede 8 yeni mağaza açacağız. Moskova’da iki yeni mağaza ve Dubai’nin en büyük alışveriş merkezi Dubai Hills’te de D’S Damat açılacak. Yine yakında Polonya, Tacikistan, Almanya ve İsviçre’de birer mağaza açılışı yapacağız. Yurt içinde de hedeflerimiz doğrultusunda büyümemize online ve offline olarak devam edeceğiz. Geçtiğimiz 15 gün içerisinde açtığımız mağaza ve yakın tarihte açacağımız mağazalarla birlikte yurt içinde de 12 mağaza açılışımız var. Bunların temelinde bizi iş ortağı olarak gören AVM’lerle el ele yolumuza devam edeceğiz. Bu dönemde anlayış göstermeyen AVM yatırımcıları ile yollarımızı ayırıyoruz.

Bu yıl bölüşecek çikolatalı bir pasta yok, ekmek var ve o ekmeği de bölüşmek lazım. Bu pandeminin bize öğrettiği en önemli şeylerden biri bu. Kirasını düzenli ödeyen, her türlü yükümlülüğünü yerine getiren ve bu konuda her türlü iş birliğine açık markalara pandemide anlayış göstermeyen, bir nevi ceza kesmek isteyen AVM’lerle yollarımızı ayırıyoruz. Empati yaptığımız zaman onların da kendi varlık değerini korumaları için markalara sahip çıkmaları lazım.”

Orakçıoğlu, 210 yurt içi 221 yurt dışı olmak üzere toplamda 431 mağazalarının bulunduğunu dile getirerek, “431 mağazamız faaliyetine devam ediyor. Bu dönemde anlayış göstermeyen AVM’lerdeki mağazalarımızın bir kısmını kapatmak düşüncesindeyiz.” diye konuştu.

Gelecek dönemde İspanya’nın en büyük mağazalar zinciri El Corte Ingles’in en iyi 5 satış noktasında mağazalarının olacağını dile getiren Orakçıoğlu, İspanya’nın Futbol Federasyonu ile yakın iş birliklerinin bulunduğunu, İspanya Milli takımıyla ön anlaşma imzaladıklarını, ancak pandemi nedeniyle bunu ertelediklerini belirtti.

 

- Orka Holding’den akıllı alışveriş sistemi

 

Orakçıoğlu, 75 gün 400’ü aşkın mağazanın kapalı kaldığını dile getirerek, “Bunu dijital dönüşümde fırsat olarak gördük. Bununla ilgili alt yapı yatırımlarımız vardı, bu süreç bunu daha da hızlandırdı. Yurt içi ve yurt dışında tek kanallı yönetim sistemine geçtik. Yapay zeka ve yeni yazılımlarla manuel işlerin dijitalleşmesi sayesinde çalışanlarımızın performansını daha da katma değerli hale getiriyoruz. Gerek çalışanlarımızın gerekse müşterilerimizin ve toplum sağlığının korunması amacıyla dezenfektasyon işlemlerini tüm süreçlerde titizlilikle uyguluyoruz. Fiziki mağazaları tercih eden müşterilerimiz için de gerekli hijyen koşulları sağlanıyor.” dedi.

Orakçıoğlu, pandemi ile değişen tüketici tercihleri ve dijitalleşmenin de etkisiyle yeni mağaza konseptlerini servis ve deneyim merkezine dönüştüreceklerini söyledi.

Orka Holding’in akıllı alışveriş sistemine de değinen Orakçıoğlu, bu çerçevede geliştirdikleri ve sektörde öncü olacak sistemi şu sözlerle anlattı: 

“Yeni normalin gerekliliklerinden biri olacak akıllı alışveriş sistemi ile müşterilerimize mağazaya gelmeden uzaktan alışveriş imkanı sunuyoruz. Sistem sayesinde alışveriş sadece fiziki mağazadan değil, müşterinin bulunduğu herhangi bir lokasyondan mümkün olacak. Müşteriler, akıllı cihazlarından görüntülü konuşma yoluyla online alışveriş yapabilecek. Ayrıca mağaza içi styling hizmetinden ve satış danışmanlarının önerilerinden de faydalanabilecek. Satın aldıkları ürünler de en hijyenik koşullarda adreslerine ulaştırılacak.” 

Global marka sorumlulukları dolayısıyla çevreye, doğaya, ekosisteme saygılı koleksiyon yaptıklarını belirten Orakçıoğlu, sürdürülebilir üretimin önemine de değindi.

 

- Giresun’daki fabrikada 200 kişiye yeni istihdam sağlandı

 

Orakçıoğlu, Giresun’da, Avrupa’nın yüksek teknoloji ile üretim yapan en iyi hazır giyim üretim tesislerinden birinin sahibi olduklarını dile getirerek, “Pandemiden hemen önce Giresun’da 10 milyon TL yatırımla üçüncü fabrikamızın açılışını yaptık. Kapasitede yüzde 40 artış sağladık ve ek olarak 200 kişilik istihdam yarattık. Günde 4 bin gömlek, 1.100 takım elbise, 1.000 pantolon üretim yapılıyor. Yeni teknolojik yatırımlarla kaynak tasarrufu sağlayan fabrikada, daha az kimyasal kullanımı ve karbon salınımı ile ekosisteme saygılı temiz üretim gerçekleştiriliyor.” diye konuştu.

 

- “AVM’ler ile uzlaşmaya çalışacağız”

 

Bir gazetecinin kaç AVM ile yolların ayrılacağına ilişkin soru üzerine Süleyman Orakçıoğlu, iş ortağı olarak gören AVM’lerle yola devam edeceklerini, sorun çıkaran AVM’ler ile uzlaşmaya çalışacaklarını, ellerinden gelen gayreti göstereceklerini belirterek, “Sonuç olarak yeni normali kabullenmeyip eski sözleşmeleri uygulamaya çalışanlarla yollarımızı ayıracağız. Belki 10, belki 15 tane. Bunlarla yollarımızı ayırırken en az 20-25 mağaza açılışımız var.” diye konuştu.

AVM’lerin yüzde 80’inden anlayış gördüklerini belirten Orakçıoğlu, “Ciro kira oranında kabul edilebilir maliyetler var. Aylık cironuzun yarısını kira olarak ödüyorsanız orada yaşamanız mümkün değil. Aylık ciro performansına göre pandemi sonrası dönemi rehabilitasyon dönemi olarak düşünelim ve birlikte değerlendirelim. Belki daha önce ciro oranları satışın yüzde 8-10’ları seviyesindeydi. Cironun yüzde 15’ine kadar size ödeyelim ama cironun yüzde 50’sini de bizim ödememizi istemeyin.” dedi.

Sürdürülebilir üretime ilişkin soru üzerine Orakçıoğlu, gelecek sezonlarda kademeli olarak toplam üretimin yüzde 20 ila 25’inin sürdürülebilir kumaşlardan oluşacağını, 2025'e kadar koleksiyonlarının yüzde 80’inin bu şekilde olmasını hedeflediklerini belirtti.

Orka Holding olarak geçen seneyi tüm hedefleri gerçekleştirerek ve en yüksek EBITDA değerine ulaşarak kapattıklarını anımsaran Orakçıoğlu, “Geçen yılki ciromuz 750 milyon TL idi. Bu yıl da yüzde 18’lik büyüme oranının üzerine çıkmayı ve tüm dünyada mağaza sayımızı 480’e çıkartmayı hedefliyorduk ancak pandemi nedeniyle bu yıl 2019 rakamlarını korumayı hedefliyoruz” dedi.

 

Sinan Öncel: AVM'lerle kirada anlaşamayan mağazalar kapatıyor!

Süleyman Orakçıoğlu: AVM kiraları kapitülasyon haracı gibi!