26 / 07 / 2024

Süpermarketlerin sırrı ifşa oldu! Daha çok para harcamanızı bakın nasıl sağlıyor?

Süpermarketlerin sırrı ifşa oldu! Daha çok para harcamanızı bakın nasıl sağlıyor?

Market alışverişine süt almak için gidip beş poşetle çıktığınız hiç oldu mu? Elbette olmuştur... Peki Süpermarketler bu işi nasıl başarıyor. Tüketici bir ürün almak için gittiği marketten neden gereksiz birçok şey alıp çıkıyor? İşte merak edilen zincir marketlerin alışveriş oyunu...


SENTEZ MEKANİK 10. YIL DÖNÜMÜNÜ KUTLADI!


Süpermarketlerin sırrı ifşa oldu! Daha çok para harcamanızı bakın nasıl sağlıyor?

İLK SIR ÜRÜN YERLEŞTİRMESİNDE!

BBC News Türkçe'nin haberine göre, ürünlerin yerleştirilesi fazladan satışı kolaylaştırabiliyor. Hiç kasa sırasına girdiğinizde bir çikolata barı dikkatinizi çekti mi?

Şeker ve dergileri market çıkışına doğru yerleştirmek satışlarını artırıyor. Bu taktik özellikle çocuklar üzerinde etkili oluyor.

İngiltere'de yapılan bir anket verileri gösteriyor ki ebeveynlerin yüzde 83'ü çocukları tarafından kasa sırasında beklerken abur cubur satın almak için taciz edilirken yüzde 75'i bu sağlıksız yiyeceklerden satın almak zorunda bırakılıyor.

MARKETTE GIDA  ARAYIŞINIZ OLUYOR MU?

Hiç markete sadece bir ürün için girip beş poşetle çıktınız oldu mu?

Bazı süpermarketler süt, ekmek gibi temel gıda ürünlerini girişten uzak alanlara yerleştiriyorlar. Böylece hedefe ulaşmak için ilerlerken pek çok başka ürünle karşılaşıyorsunuz. Öte yandan bu ürünler de birbirinden uzağa yerleştiriliyor. Bazen yumurta dükkanın en arkasına koyuluyor. Böylece yumurta almak için tüm süpermarketi dolaşmaya başlıyorsunuz ve daha fazla vakit geçirmek daha fazla para harcamaya yol açar.

İNDİRİMLİ ÜRÜNLER EN SON RAFLARDA!

Promosyon ve özel indirimler genelde, daha görünür oldukları için son raflara yerleştiriliyor. İnsanların yüzde 30'u indirimli ürünlerin ortada olmasındansa sonda olması durumunda almaya daha meyilli olduklarını söylüyorlar.

Taze meyve ve sebzeler ise genelde süpermarketlerin girişinde yer alıyor. Çünkü sağlıklı yiyecekler satın almak insanların modunu yükseltiyor böylece tüketiciyi daha az sağlıklı ürünler almak konusundan daha iyi hissettiriyor.

FİYATLANDIRMA STRATEJİSİ NASIL İŞLİYOR?

İndirimli ürün almayı her vatandaş seviyor. Kantar araştırma şirketinin çalışmasına göre, İngiltere'de market alışverişlerinin yüzde 40'ı promosyon satışı olarak dikkat çekiyor. Peki, tüketiciler gerçekten de iyi fiyata alışveriş yapabiliyor mu?

SÜPERMARKETLER DAHA ÇOK ÜRÜN SATMAK İÇİN TÜKETİCİYİ MANİPÜLE Mİ EDİYOR?

İki tane keki 4 TL'ye almak bir fırsat değil, sadece aritmetik. Fakat kekin tanesi 3 TL ise, iki tanesinin 4 TL olması iyi bir pazarlıktır.

Çoğu müşterinin aşağı yukarı 20 temel ürün fiyatına ilişkin fikri vardır. Bu ürünler genelde yok fiyatına satılır ancak diğer ürünlerin fiyatı oldukca yüksektir.

Süpermarketler müşterileri daha çok harcama yapması için bazı küçük oyunlar oynuyor. Peki bunlar neler? İşte detaylar...


Geri Dön