Sur Yapı Marka AVM 13 Nisan 2017’de açılıyor!
Sur Şirketler Grubu bünyesinde bulunan Sur Yapı, Ekart ortaklığıyla hayata geçirdiği 650 milyon dolar yatırım hacmine sahip karma kullanımlı Marka projesinin Alışveriş Merkezini, 13 Nisan 2017 tarihinde ziyaretçileriyle buluşturacak.
Sur Yapı, tanıtım davetinde inşası devam eden ve Bursa’nın Nilüfer ilçesinde bulunan Sur Yapı Marka projesinde yer alan alışveriş merkezinin açılış tarihini duyurdu. 75.000 m² kiralanabilir alan ve 250 mağazanın yer aldığı alışveriş merkezinde ziyaretçiyle buluşacak bazı markalar da açıklandı. Sur Yapı Marka Alışveriş Merkezi’nde Inditex Grubu markaları olan Massimo Dutti, Zara, Zara Home, Bershka, Straparius, Pull & Bear ve Oysho’nun yanı sıra H&M, Decathlon, LCWaikiki, DeFacto, Koton ve Migros’un yer alması planlanıyor. Marka’da ayrıca 35 adet kafe ve restoran, 1.400 kişi oturma kapasiteli yeme-içme alanı, çocuklar için büyük bir eğlence ve oyun alanı, 3.000 m²’lik alanıyla 9 salonlu bir sinema ve fitness merkezi ile 1.800 araçlık otopark da yer alacak. Alışveriş merkezinde toplam 3.000 kişiye istihdam sağlanacak.
Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas “Sur Yapı olarak her yıl yeni bir alışveriş merkezini daha bünyemize katmanın mutluluğunu yaşıyoruz. 2013 yılından bu yana 3 alışveriş merkezi projesini hayata geçirdik. Axis Kağıthane, Metrogarden ve Axis İstanbul. Bu yıl yine bir açılış heyecanı içersindeyiz. Bursa Nilüfer’de yer alan Sur Yapı Marka projemizin alışveriş merkezini 13 Nisan 2017 tarihinde ziyaretçilerimizle buluşturacağız” dedi.
Projenin, geçtiğimiz aylarda gördüğü yoğun ilgi sonucu büyütüldüğüne dikkat çeken Elmas, “50 milyon dolarlık ek yatırım ile Sur Yapı Marka Rezidans ve AVM‘nin toplam yatırım tutarı 650 milyon dolara ulaşırken eklenen 30 yeni mağaza ile mağaza sayısını da 250’ye çıkardık. Oluşan talep ve başarılı konut satışları Bursa’ya olan inancımızı pekiştirdi ve yatırımımızı büyütme kararı almamızı sağladı. Sur Yapı Marka AVM ile Bursa’da ilk mağazalarını açacak dünyaca ünlü markaları Bursalıların hizmetine sunacağız. Sur Yapı Marka Alışveriş Merkezi’mizi de uzun zamandır çalıştığımız ve birlikte güzel işlere imza attığımız ECE Türkiye’ye teslim ettik. ECE Türkiye, Sur Yapı Marka AVM’nin konsept optimizasyonunu, kiralamasını ve uzun dönemli yönetimini üstlendi” şeklinde konuştu.
ECE Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Nuri Şapkacı: “Türk gayrimenkul sektörünün lider kuruluşlarından olan Sur Yapı ile yakaladığımız güzel sinerjiyi, Sur Yapı Marka Alışveriş Merkezi’ne de taşımanın mutluluğunu yaşıyoruz. 13 Nisan 2017 tarihinde, Türkiye’nin en büyük ve ekonomik açıdan en önemli illerinden olan Bursa’da, birçok önemli markayı ziyaretçilerimizle buluşturacağız. Bu büyük montanlı projeyi Türkiye’ye kazandıran Sur Yapı ve Ekart yatırımcı gruplarına destek vermekten büyük memnuniyet duyuyoruz” dedi.
ECE Türkiye Kiralama Direktörü Fulya Durak da Marka’nın kiralama durumu ile ilgili bilgi verdi. Durak, Sur Yapı Marka projesi ile Bursa’ya birçok yeni marka kazandırmayı planlıyoruz. Alışveriş merkezinin yüzde 90’ı için yerli ve yabancı büyük markalarla anlaşmalar şimdiden sağlandı. Büyük metrekareli mağazaları 2016 yılı tamamlanmadan, önümüzdeki günlerde teslim edeceğiz. Sur Yapı Marka ile Bursa’ya yepyeni bir ses ve tat getirmeyi hedefliyoruz” dedi.
Sosyal tesisleri, Uludağ manzarasıyla Marka‘da, 373 lüks rezidans dairesi ve home ofisi bulunuyor. Bursa’nın en prestijli karma projesi olarak satış ve inşasına hızla devam edilen Marka, 21, 18 ve 14 katlı rezidans ve home ofis bloğundan oluşuyor. Kulelerin alt kısmında 250 mağazadan oluşan bir alışveriş merkezinin bulunacağı proje, bölgenin en görkemli ve ayrıcalıklı yaşam alanı olacak.
Haber AA'da şu şekilde yer aldı
Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas, Sur Yapı'nın, Ekart ortaklığıyla hayata geçirdiği 650 milyon dolar yatırım hacmine sahip karma kullanımlı marka projesinin Alışveriş Merkezini, 13 Nisan 2017 tarihinde ziyaretçileriyle buluşturacağını söyledi.
Elmas, Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen Perakende Günleri 16’da yer alan Sur Yapı standında şirketinin çalışmalarına ilişkin bilgiler verdi.
Perakende sektörü yatırımlarının son yıllarda arttığını belirten Elmas, büyük yatırımlarının Türkiye için zor dönemlere denk geldiğini söyledi. Elmas, “Perakende sektöründe aşağı yukarı 7 yıldır yatırım yapıyoruz. Alışveriş merkezleri özelinde. O yıllarda başladığımız arsa ve arazi yatırımlarımız devam ediyor. 2013 yılında Axis Kağıthane’yi açtık. Açtığımız dönem Gezi Olayları’na denk geldi ama yine de açtık. Yatırımımızı durdurmadık, Türkiye’ye güvendik, açtık. Kötü mü oldu? Hayır iyi oldu.” diye konuştu.
2014 yılında Metro Garden Projesi’ni açtıklarını anımsatan Elmas, bu süreçte de 17-25 Aralık hadiselerinin yaşandığını kaydetti.
Türkiye ekonomisinin geleceğine güvenmeyi sürdüreceklerini belirten Elmas, “Bu yıl Axis İstanbul’u açtık Eyüp-Bayrampaşa ekseninde. Peşinden de 15 Temmuz oldu. Son 3 yıldır hep bir badirelerle imtihan olduk ama iyi ki yatırımlarımızı sürdürmüşüz. 15 Temmuz oldu ama bugün bakıyoruz yatırımımızı iyi ki tamamlamışız. Ticareten de bir şey kaybettiğimiz yok. Dolayısıyla Türkiye’ye güvenerek Türk insanının dinamizmine, ihtiyaçlarına dönük ürün üretebilirsek bir ticari firmanın bundan zarar etmesine imkan yok. Nakit akışlarını da doğru yönetebilirse Türkiye’nin geleceğini ben iyi görüyorum.” ifadelerini kullandı.
-"Bursa’daki AVM projemizi Nisan ayında açıyoruz"
Sur Yapı’nın Bursa'da yapımına başladığı Marka Rezidans ve Alışveriş Merkezi’nin yapımının sürdüğünü anlatan Elmas, projenin şimdiye kadar yaptıkları en büyük perakende yatırımı olacağını dile getirdi.
Sur Şirketler Grubu bünyesinde bulunan Sur Yapı'nın, Ekart ortaklığıyla hayata geçirdiği 650 milyon dolar yatırım hacmine sahip karma kullanımlı marka projesinin yakında Bursa’ya hizmet vereceğini anlatan Elmas, "Bursa’daki AVM projemizi 13 Nisan'da açıyoruz. Ona da tam gaz devam ediyoruz, inşaat bitmek üzere” dedi.
Sur Yapı’nın Türkiye’de 12 şantiyede yatırımlarını devam ettirdiğini belirten Elmas, “Yılın sonu ve 2017 ilave yatırımlarımızla beraber toplam 18 şantiye olacak. Tabii sadece İstanbul değil, ağırlıklı İstanbul ve diğer şehirlerde… Bu yıl bin 800 konut ve ofis teslim ettik, bir de AVM açtık. Biz hiçbir şekilde yatırım iştahımızı düşürmedik. 15 Temmuz sonrasında gayretimizi ikiye katladık. Çünkü bu süreci biz gayretlerimizi katlayarak atlatabiliriz, içimize kapanarak değil.” değerlendirmesini yaptı.
Elmas, içeriği değişen makro-ekonomik tartışmaların Türkiye’nin ileriye bakan yönünü etkilememesi gerektiğini dile getirerek, “AVM açılışları ve konut teslimleri küresel gelişmeler karşısında Türkiye ekonomisinin ve özel sektörünün direncini sergileyen gelişmeler. Evet, uluslararası konjonktür bize yardım etmiyor. 2009’a kadar yardım ediyordu, rüzgar arkamızdaydı. 2009’dan bu yana rüzgar karşıdan esiyor. Zaman zaman sertleşiyor, zaman zaman diniyor. Sonsuz rüzgar olmaz. Rüzgar, kasırga da olsa gelir geçer. Sonra bir kolaylık dönemi olur. Allah öyle buyurmuyor mu İnşırah Suresi’nde… 'Zorlukla beraber bir kolaylık vardır.' Zorluk günlerinde dirençli olacağız, kolaylık günlerinde gayretimizi artıracağız.” değerlendirmesini yaptı.
Türkiye’nin diğer gelişmekte olan ekonomiler arasında pozitif ayrıştığını anlatan Elmas, “Ortalama yüzde 4’ler seviyesindeki büyüme rakamları bizi kesmiyor. Bizim genç nüfusumuz var. Bizim büyümeyi yüzde 5,5, yüzde 6’ya çıkarmamız lazım ama bu kadar sert rüzgarın olduğu bir ortamda, 5 senedir dibimizde savaşın olduğu bir ortamda Türkiye gayet iyi ayrışıyor.” diye konuştu.
- "Teknolojiyi şirketimizin her hücresine indirelim"
Etkinlik kapsamında "Yıkıcı Değil Dönüştüren Platformlar" başlıklı bir sunum yapan Doğan Online ve hepsiburada Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner ise teknoloji devrinin yeni bir nesil ortaya çıkardığını belirterek, "Yeni nesil doğuştan dijital nesil. Biz elimize tableti 30-20-10 yaşımızda almış olabiliriz. Doğuştan dijital nesil 2 yaşında tableti eline aldı. Bu nesil birkaç yıl sonra birçok markanın ana müşteri kitlesi olacak. Bu doğuştan dijital neslin beklentilerini, alışkanlıklarını, alışveriş yaparken, marka seçerken karar verme süreçlerinin bizlerle aynı olacağını düşünebilir misiniz? Tabii ki aynı olmayacak. Bu neslin o kadar farklı beklentileri var ki. Dijital dünya, 'offline' dünya gibi bir ayrım bizim neslimizde olduğu gibi keskin değil." diye konuştu.
Perakende paydaşlarına doğuştan dijital neslin beklentilerini anlama çağrısı yapan Boyner, "Şirketlerimizi yapılandırırken bu dönüşüme cevap verebilecek organizasyon yapısını kuralım. Teknolojiyi şirketimizin her hücresine indirelim. Dijitali sadece ‘ne kadar satış geldi’ diye görmeyelim, aynı zamanda elimizdeki en etkili iletişim mecrası olarak da görelim. Bütün bu adımları attığımız zaman kaçınılmaz olan dönüşümü görebiliriz. Arkamızdan gelen teknoloji tsunamisi bizi yıkmaz, tam tersine bu dalgaların üzerine çıkarak çok daha ileriye gidebiliriz. Hepsiburada’nın 10 yılda inanılmaz bir hikayesi oldu. Bu sene bile yüzde 110 büyüyoruz, 1 milyar dolar ciro hedefine ulaşmayı planlıyoruz bu sene. Ama hala yolun en başındayız." ifadelerini kullandı.
- “Küresel yavaşlama etkisini gösterdi"
Türkiye AVM ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Kurşun ise etkinliğin açılışında Perakende Günleri’nin sektöre katkısının tartışılamayacağını söyledi.
Kürsel krizin geçen yıl dünya ticaretinde yavaşlama getirdiğini anımsatan Kurşun, “Küresel yavaşlama etkisini gösterdi. Siyasi süreçlerde beklenmeyen şeyler oldu. Brexit, Donald Trump’ın seçilmesi. Gelişmiş ülkelerin para birimlerinin dolar karşısındaki değer kaybı. Türkiye’nin büyümesi yavaşladı. Yüzde 4,5’tan 3,2’ye çekildi. 2017 için 4,4’e revize edildi.” bilgilerini anımsattı.
Perakende sektörü büyümesinin de küresel gelişmeleri fiyatladığını aktaran Kurşun, sektörün Ar-Ge ve inovasyona yatırımlarının gelecek adına umut verici olduğunu kaydetti.
AA
Haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
Sur Yapı da etkinlikte Bursa'nın Nilüfer ilçesinde bulunan Sur Yapı Marka projesinde yer alan alışveriş merkezinin açılış tarihini duyurdu. 75 bin metrekare kiralanabilir alan ve 250 mağazanın yer aldığı AVM'de toplam 3 bin kişiye de istihdam sağlayacak. Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas "2013'ten bu yana 3 AVM projesini hayata geçirdik. Sur Yapı Marka projemizin alışveriş merkezini 13 Nisan 2017'de ziyaretçilerimizle buluşturacağız. 50 milyon dolarlık ek yatırım ile Sur Yapı Marka Rezidans ve AVM'nin toplam yatırım tutarı 650 milyon dolara ulaşırken eklenen 30 yeni mağaza ile mağaza sayısını da 250'ye çıkardık" dedi.
Sabah
Haber Milliyet'te şöyle yer aldı
Sur Yapı’nın Ekart ortaklığıyla Bursa Nilüfer’de hayata geçirdiği, 650 milyon dolar yatırım hacmine sahip karma kullanımlı Marka projesinin alışveriş merkezini, 13 Nisan 2017 tarihinde ziyaretçileriyle buluşturacağını duyurdu.
Bilinen markalara ev sahipliği yapacak olan Sur Yapı Marka Alışveriş Merkezi’nde 250 mağaza bulunuyor. Perakende Günleri’ne yatırımcıyı temsilen katılan Sur Yapı ile kiralama ve yönetim firması ECE Türkiye, Alışveriş Merkezi’nde yer alması planlanan markaları açıkladı.
AVM’de, Inditex Grubu markaları olan MassimoDutti, Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear ve Oysho’nun yanısıra H&M, Decathlon, LCWaikiki, DeFacto, Koton ve Migros’un yer alması planlanıyor. Marka’da ayrıca 35 adet kafe ve restoran, 1.400 kişi oturma kapasiteli yeme-içme alanı, çocuklar için büyük bir eğlence ve Oyun alanı var.
Sur Yapı Başkanı Altan Elmas, “Sur Yapı olarak her yıl yeni bir alışveriş merkezini daha bünyemize katmanın mutluluğunu yaşıyoruz. 2013 yılından bu yana 3 alışveriş merkezi projesini hayata geçirdik. Axis Kağıthane, Metrogarden ve Axis İstanbul. Bu yıl yine bir açılış heyecanı içersindeyiz. Bursa Nilüfer’de yer alan Sur Yapı Marka projemizin alışveriş merkezini 13 Nisan 2017 tarihinde ziyaretçilerimizle buluşturacağız” dedi.
Milliyet