Genel

Süvari Giyim'in 2021 hedefi bin mağazaya ulaşmak!

Süvari Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun, artan satışları sayesinde düşen maliyetlerini tüketiciye yansıtarak, son 6 yıldır zam yapmadıklarını bildirdi

Erkek hazır giyim sektörüne 1997'de giren Süvari Giyim'in yurt içi ve yurt dışındaki mağaza sayısı 80'e ulaştı.Süvari Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun, artan satışları sayesinde düşen maliyetlerini tüketiciye yansıtarak, son 6 yıldır zam yapmadıklarını bildirdi. Coşkun, Türk tekstilinin dünyaya açılan markalarından biri olma hedefiyle çıktıkları yolda önlerine 5'er yıllık hedefler koyduklarını, bu hedeflerden bugüne kadar hiç sapma olmadığını belirtti.

“Başarılarının özünde az kar etmeye kanaat getirme, kalite ve inovasyon çalışmalarının bulunduğunu” vurgulayan Ahmet Coşkun, “Artan satışlarımız sayesinde düşen maliyetlerimizi tüketiciye yansıtma gibi bir ilkemiz var. 'Nasıl olsa satıyoruz, daha fazla kar edelim' düşüncesinde asla olmadık. Kaliteden ödün vermeden fiyatları düşürdükçe artan satışlarımız sayesinde son 6 yıldır zam yerine indirim yapıyoruz. Bu sayede büyüme hedeflerimizi fazlasıyla yakalıyoruz.”

5 YILLIK HEDEF
Coşkun, “Süvari markasını oluşturdukları ilk 10 yıldaki hedeflerinin 50 mağaza olduğunu” hatırlatarak, “Önce bu hedefi tutturduk. 2011 hedefimiz ise 100 mağazaydı, şu anda 80 mağazamız faaliyette bulunuyor. 20 tane de yurt içi ve yurt dışında kontratı yapılmış açılış hazırlıkları süren mağazalarımız var. Mağaza hedeflerimizi 5 yıllık dilimler halinde birkaç katı artırıyoruz. Bu kapsamda, 2016 hedefimiz 300 mağaza, 2021 hedefimiz ise bin mağazaya ulaşabilmek” dedi.

Bir aile şirketi olan Süvari'de akşam alınan kararların sabah uygulanabildiğini, bu nedenle francasing yöntemini benimsemediklerini, tüm mağazalarının yönetiminin kendilerine ait olduğunu belirten Coşkun, şunları söyledi:
“Rusya, Yemen, Azerbaycan, Türkmenis'tan ve Kazakistan'daki mağazalarımızın yanı sıra ihracat yaptığımız ülkeler arasında Kanada, İtalya, Belçika, Ürdün, Suudi Arabistan, Irak, Yunanistan, Fransa, İran, Nijerya, Uganda, Tanzanya, Almanya ve Lübnan da var. Rusya'da 4, Kazakistan'da 3, Azerbaycan'da 2 mağaza daha açacağız. Fas'da da mağaza hazırlıklarımız sürüyor.

KALİTEMİZİ İSPATLADIK
Yeni mağaza açacağımız ülkeler arasında Nijerya, Uganda ve Kongo da bulunuyor. İlerleyen dönemlerde Hindistan ve Çin pazarına da gireceğiz. Önümüzdeki dönemde en fazla Afrika pazarında büyümeyi hedefliyoruz. Dış ülke yatırımları için oluşturduğumuz ekibimiz Afrika'da araştırmalarını sürdürüyor.”

Coşkun, önümüzdeki dönemdeki hedeflerinin yurt dışında yoğunlaştığına dikkati çekerek, “Amacımız daha çok mağaza açmak değil, gittiğimiz her ülkede bilinen ve aranan marka olmak. Örneğin Türkmenistan da en fazla bilinen erkek giyim markası Süvari. Çünkü, 15 yıldır bu ülkede kalitemizi ispatladık” dedi.

Coşkun, yurt dışındaki büyüme hedefinin yanı sıra yurt içinde de yeni mağazalar açacaklarını belirterek, şöyle devam etti:

“İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa gibi büyük kentlerde mevcut mağazalarımıza yenilerini eklemenin yanında Osmaniye, Sivas, Zonguldak, Manisa, Kütahya, Afyonkarahisar, Eskişehir, Çanakkale ve Edirne'ye de mağazalar açacağız. Şu anda ürünlerimizin satıldığı il sayısı 50'yi geçti. Türkiye genelinde 30 ilde mağazamız var ancak, ürünlerimiz satıldığı il sayısı 50'nin üzerinde.”

Coşkun, 2010'da Süvari'nin 3 milyon adet üretim yaptığını, 2011 hedeflerinin 5 milyon adet üretim ve 140 milyon TL ciro olduğunu belirterek, “adet bazında yüzde 80 büyürken, ciroda yüzde 50-60 büyümemizin nedeni satışlarımız arttıkça fiyatlarımızın düşmesinden kaynaklanıyor” dedi.
Coşkun, mağazalarında 500 kişiyi istihdam ettiklerini, üretimleriyle de dolaylı olarak yaklaşık bin kişiye istihdam sağladıklarını kaydetti.
Radikal