Genel

TAKBİS sistemiyle ilgili 6 soru mecliste!

Tapu müdürlüklerindeki belgelerin TAKBİS sistemine aktarılması çalışmaları meclis gündemine taşındı. CHP'li Yalım, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

CHP Uşak Milletvekili Özkan Yalım, tapu müdürlüklerindeki belgelerin TAKBİS sistemine aktarılması çalışmalarına ilişkin soru önergesi hazırladı. Yalım, sorusunun Çevre Ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum tarafından yanıtlandırılmasını istedi.  

CHP'li Yalım, ''Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü 2017 yılında çıkartmış olduğu 2017/3 Sayılı Genelge ile Tapu Müdürlüklerinde kuruluşlarından itibaren birikmiş milyonlarca belgenin ayıklanması ve TAKBİS sisteminde dijital ortama aktarılması projesini başlatmıştır. Sözü edilen genelgenin yöntem başlıklı 16. Maddesi, "Müdürlükte bulunan işlem belgelerinin ayıklama, tasnif, elektronik ortama aktarılması, dosyalama ve imha işlemleri müdürlüklerin fiziki yapısı, personel durumu ve işlem hacmi dikkate alınarak; a) Müdürlüklerin kendi imkanları ile, b) Bölge müdürlükleri imkanları ile, c) Hizmet satın alımı, yöntemleri kullanılarak yapılır. Bu yöntemlerin hangisinin kullanılacağı, (26/01/2018 tarihli ve 238056 Sayılı Makam Oluru ile değişik) Bölge Müdürlüğünün görüşü ile Arşiv Komisyonu kararı, Genel Müdürün onayı ile belirlenir." Şeklindedir.'' diye konuştu.

CHP Uşak Milletvekili Özkan Yalım'ın soruları:
1- Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bünyesinde çalışan memurların milyonlarca belgeyi tarama yaparak dijital arşiv oluşturmaya çalıştıkları, bu sebeple günlük işlemlerin geciktiği ve bu sebeple memurlara fazla mesai ücreti ödenmediği doğru mudur?

2- Genelge uyarınca, TAKBİS sisteminde dijital arşiv oluşturulması için hizmet satın alımı yapılmış mıdır?

3- Tarama işinin birtakım şirketlere ihale edildiği, ancak ilgili şirket tarafından değil Tapu Müdürlüğü çalışanlarınca belgelerin tarandığı halde şirket tarafından TAKBİS'e taranmış gibi gösterildiği iddiaları doğru mudur?

4- Milyonlarca taşınmazın kayıtlarına ilişkin malik bilgilerinin MERNİS sisteminden TAKBİS'e aktarılması sebebiyle milyonlarca tapu maliki bilgilerinin hatalı olduğu iddiaları vardır. Bu iddialar doğru mudur? Doğruysa hatalı kayıtlar nedeniyle yapılan işlemlerden doğan zararın hukuksal sorumlulukları kimlere yüklenecektir?

5- Bu proje gerçekleştirilirken bir kısım belgelerin imha edileceği söylenmektedir, ilerde görülebilecek mülkiyet davalarında mahkemece imha edilen belgelere ihtiyaç duyulması ve ilgili belgenin bulunamaması halinde hak kayıpları olacağından belgeleri imha etmeden arşivleme yapılması düşünülmekte midir?

6-Mevcut personeller ile tarama ve arşiv düzenleme işleri yetişmediği için müdürlüklere ilave personel almayı düşünüyor musunuz?