Emlak Terimleri

Tapu dairesi randevu işlemleri!

Tapu dairesinde yapılacak tüm işlemler, randevu sistemi ile gerçekleşiyor. Tapudan randevu alınmadan herhangi bir işlem yapılamıyor. Peki, randevu nasıl alınır? İşte tapu dairesi randevu işlemleri..

Tapu dairesi randevu işlemleri!

Tapu dairesinde yapılacak tüm işlemler, randevu sistemi ile gerçekleşiyor. Tapudan randevu alınmadan herhangi bir işlem yapılamıyor. 


Örneğin bir emlak alım satım işleminizin olduğunu düşünelim. Bu durumda öncelikle tapudan randevu almanız gerekiyor.   


Aksi halde randevu alınmadan tapua gidilmesi durumunda tapu memuru randevusu olan kimselerin işlemlerini yapacağı için randevusu olmayan kimselere randevu almaları gerektiğini bildiriyor.


Tapu dairesi randevu işlemleri:

Tapu dairesindeki alım satım işlemleri için ALO 181 aranarak randevu alınabildiği gibi internet üzerinden online bir şekilde de tapu randevusu alınabiliyor.


İnternet üzerinden tapu randevusu almak için https://randevu.tkgm.gov.tr adresine giriş yapılması gerekiyor. Tapu randevu alma örneği şu şekilde;


Yukarıdaki linke giriş yapıldıktan sonra kullanıcının önüne bir sözleşme çıkıyor. Bu sözleşme okunduktan sonra "Kullanıcı sözleşmesini okudum ve kabul ediyorum." butonunun işaretlenmesi ve güvenlik kodunun girilmesi isteniyor.


Güvenlik kodu girildikten sonra; kimlik doğrulama, iletişim bilgileri, müdürlük seçimi, işlem seçimi, randevu tarihi gibi adımlar izlenerek doğru bilgilerin yapılması ve son olarak randevunun onaylanması gerekiyor. 


Tüm bu işlemlerin 30 dakika içerisinde yapılması gerekiyor. Aksi halde bu süre sonunda onaylanmayan randevular iptal ediliyor.

Tapu çalışma saatleri 2016!


Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com