Tapu randevu alma nasıl yapılır?
Gayrimenkul alım satım, devir işlemlerinin hepsi tapu dairesinde gerçekleştiriliyor. Tapu dairesine gitmeden önce randevu alınması gerekiyor. Peki, tapu randevu alma nasıl yapılır?
Tapu randevu alma nasıl yapılır?
Gayrimenkul alım satım, devir işlemlerinin hepsi taşınmazın bağlı olduğu tapu dairesinde gerçekleştiriliyor.
Bu işlemlerin yapılabilmesi için gerekli belgeler ile birlikte tapu dairesine başvurulması ve başvurunun ardından tapu masraflarının ödenmesi gerekiyor. Tapu dairesi başvurusunda randevu alınması gerekiyor. Peki, tapu randevu alma nasıl yapılır?
Tapu randevu...
Tapu randevu işlemleri internetten yapılabildiği gibi, Tapu ve Kadastro Çağrı Merkezi ile, telefonla da alınabiliyor. Çağrı merkezi telefon numarası, ALO 181 olarak biliniyor. Çağrı merkezi vatandaşlara 7/24 hizmet veriyor.
Tapudan randevu online bir şekilde almak için;
"onlinerandevu. tkgm.gov.tr" adresine giriş yapılarak bu sayfadan itibaren adım adım yapılacak işlemlerle randevu sistemini kullanarak belirli bir gün ve saat aralığı için randevu alabiliyor. Bu sistemde alınmış olunan randevular sorgulayabildiği gibi iptal de edebiliyor.
Tapudan randevu alma işlemleri sırasında dikkat edilmesi gerekenler:
- Randevular seçilecek tarihte, uygun bir saat aralığında, TC Kimlik ve Tapu Senet Bilgilerine göre müdürlük kontenjanına göre alınabilir.
- TC Kimlik ve Tapu Senet bilgileri uyumu kontrol edilmekte ve eşleme durumunda randevu verilmektedir. Bu eşleştirme T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bilgisayar sistemi üzerinden yapılmaktadır. Bu nedenle randevu alma işlemi sırasında Nüfus Cüzdanı ve Tapu Senedi belgeniz yanınızda olmalıdır.
- Randevu aldığınız saat aralığından 15 dakika öncesinde başvuru yapmanız gerekmektedir. Gecikme 15 dakikayı geçerse, randevunuz iptal edilecektir.
Tapu devri için gerekli belgeler nelerdir?
Öznur YASLI/Emlakkulisi.com