Emlak Terimleri

Tapu harcı eksik ödenirse cezası 2017!

Tapuda gerçek satış bedelinin beyan edilmemesi dolayısı ile eksik harç ödenmesi gibi durumların tespiti halinde belli oranlarda ceza kesiliyor. Peki, tapu harcı eksik ödenirse cezası 2017 nedir?

Gayrimenkul alım satım işlemleri gayrimenkulün bulunduğu ilçenin tapu müdürlüğünde, başka bir şehirde oturulması halinde ise en yakın tapu müdürlüğünde yapılabiliyor.


Tapu dairesinde yapılan söz konusu işlem için belli miktarda tapu harcı ödenmesi gerekiyor. Bu harç satış bedeli üzerinden ödeniyor. Gayrimenkulün banka kredisiyle de alınması halinde, tapu harcı gerçek devir bedeli üzerinden ödeniyor.


Devir bedelinin bir kısmının banka kredisiyle bir kısmının ise nakit ya da banka havalesi ile ödenmesi halinde, bu şekilde ödenen tüm miktarların toplanması ve bu toplam üzerinden harç ödenmesi gerekiyor.


Harcın ölçüsü devir eden ve devir alan için ayrı ayrı olmak üzere devir bedeli üzerinden binde 20 olarak hesaplanıyor. Ancak bu oran 30 Eylül'e kadar konut ve işyerleri için binde 15 olarak uygulanıyor.


Gerçek satış bedelinin beyan edilmemesi dolayısı ile eksik harç ödenmesi gibi durumların tespiti halinde ceza kesiliyor. Peki, tapu harcı eksik ödenirse cezası 2017 nedir?


Tapu harcı eksik ödenirse cezası 2017

Tapuda yapılan işlemden sonra, emlak vergisi değerinden daha düşük bir bedel üzerinden harç ödendiğinin veya beyan edilen devir ve iktisap bedelinin gerçek durumu yansıtmadığının (bir diğer ifadeyle harcın gerçek devir bedelinden daha düşük bir bedel üzerinden ödendiğinin) tespit edilmesi halinde, aradaki fark üzerinden hesaplanan harç ikmalen veya re'sen tarh edilerek hem gayrimenkulü devreden hem de devir alandan tahsil ediliyor. 


Ayrıca, bu suretle tarh edilecek tapu harcı için, devreden ve devralan için ayrı ayrı harcın yüzde 25’i oranında vergi ziyaı cezası kesiliyor.


Müteahhitler, satın aldığınız konutlar için ödeyeceğiniz toplam bedelden daha düşük bedelli fatura düzenlese bile, tapu harcının gerçek satış bedeli üzerinden hesaplanarak ödenmesi gerekiyor.

 

Müteahhitler tarafından eksik fatura düzenlenmesi halinde bu durumu, en yakın vergi dairesine, 444 0 189 no’lu telefondan Vergi İletişim Merkezine bildirebilir veya www.gib.gov.tr adresinde yer alan “İhbar Bildirimi” menüsünden bildirimde bulunabilirsiniz.



Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com