Tapu işlemleri yönetmeliği!
Tapu işlemlerinin nasıl yapılacağı, tapu işlemlerinde nelerin gerekli olduğu, tapu işlemleri için ne kadar ücret ödenmesi gerektiği ve tapu işlemlerinin kaç gün sürdüğü ile ilgili hususlar tapu işlemleri yönetmeliği kapsamında...
Tapu işlemleri yönetmeliği!
Tapu işlemleri,tapu dairesine gitmeden önce yapılması gerekenler ve tapu dairesinde yapılması gerekenler olmak üzere iki aşamalı olarak karşımıza çıkıyor. Tapu dairesinde gitmeden önce aşağıda sıralanan belgelerin temin edilmesi ve tapu müdürlüklerine başvuruda bulunulması gerekiyor.
Tapu dairesine gitmeden önceki tapu işlemleri
- Eğer alıcı durumundaysanız, satın alacağınız gayrimenkulün tapu fotokopisini edinin. Elinizdeki tapu fotokopisiyle gayrimenkulün bağlı olduğu belediyenin emlak bölümünden emlak vergisi olup olmadığına bakmak
- Satın alacağınız gayrimenkul eğer bir arsa ise, yerin köşe kazıkları ile sınırlarının belirlenmesini istemek
- Gayrimenkulün imar bilgilerini edinin. binanın belediye imar müdürlüğünde bulunan onaylı projesindeki bağımsız bölüm numarası ile, tapu senedindeki numara uyuşuyor mu bakmak
- Gayrimenkul eğer bir bina ise iskanlı ve DASK'lı olup olmadığını araştırmak
- Tapu işlemleri için gerekli belgeleri edinmek
Tapu işlemleri için gerekli belgeler:
Tapu işlemleri için gerekli belgeler, alıcıdan talep edilen ve satıcıdan talep edilen gerekli bilgiler ile söz konusu gayrimenkule ilişkin belgeler olmak üzere 3 kategoride karşımıza çıkıyor.
- Satıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 1 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi, temiz belgesi.
- Alıcının yanında bulundurması gereken belgeler; 6 aydan önce çekilmiş 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ile fotokopisi.
- Ayrıca belediye rayiç belgesi ve tapunun aslı veya fotokopisi, ödemede kredi kullanılmış ise, ipotek evraklarının da hazır olması gerekli.
Tapu dairesindeki tapu işlemleri
- Satıcı, tapu dairesinde sıramatikten TC kimlik numarası ile sıra numarası alır.
- Evrakların eksiksiz ise ön başvurunuz onaylanacaktır. Tapu dairesinde gerçekleşen incelemeden sonra satıcıya mesaj gelir. Mesaj içeriğinde tapu harcının nereye ödeneceği bilgisi ve akabinde randevu günü ve saati verilir.
- Tapu harcı yatırılır.
- Tapu dairesine, randevu saatinden en az 15 dakika önce gidilir.
- Evraklar ile tapu harç dekontları ilgili memura verilir.
- Başvuru numaranız anons edilince Akit Odası'na geçilir.
- Akit Odası'nda tapu kayıtları imzalanır.
- En son müdürün imzasından sonra tapu belgesi teslim edilir.
Tapu işlemleri ücretleri:
Tapu dairesinde gerçekleşecek satış işlemi için taraflara ve varsa temsilcilere yukarıda belirtilen belgelerin teslim edilmesi ve işlem masrafının karşılanması gerekiyor. Tapu masrafı kapsamında, Döner Sermaye İşletmesince her yıl belirlenen tarifeye göre ücret de alınıyor.
Tapu Kanunu!
Tapuda taksim işlemleri!
Tapu işlemleri kaç gün sürer?
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com