Emlak Terimleri

Tapu nasıl alınır?

Tapu nasıl alınır?: Satın alınan gayrimenkulün tapusunu alabilmek için satan kişinin elindeki tapunun fotokopisiyle gayrimenkulün bağlı bulunduğu belediyenin emlak bölümüne gitmek gerekiyor. Belediye işlemlerinden sonra tapu müdürlüğüne gidiliyor...


Tapu nasıl alınır?


Tapu işlemleri işlemleri için ilk etapta tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi ile birlikte online randevu alınması gerekiyor. Randevular, TC Kimlik ve Tapu Senet Bilgilerine göre müdürlük kontenjanına göre alınıyor.


Randevu konusunda dikkat edilmesi gerekenler;


- Randevu alma işlemi sırasında Nüfus Cüzdanı ve Tapu Senedi belgesinin yanınızda olması gerekiyor.

- Randevu saatinden 15 dakika önce başvuruda bulunulmalı aksi halde randevu iptal ediliyor.

- 1 yıl içinde aynı TC Kimlik ve Tapu Senedi için alınan randevu her hangi bir sebepten dolayı 3 kere gerçekleşmezse 1 yıl içinde yeni bir randevu verilmiyor.

- Gerçek veya tüzel kişiler aynı gün için tek bir randevu alabiliyor.


Tapu işlemleri için gerekli belgeler nelerdir?


- Satıcı için; Tapu aslı yada fotokopisi, nüfus cüzdan fotokopisi veya Pasaportu ve Temsil Belgesi,üzerine adres, telefon yazılı ve imzalı olarak; 1 adet fotoğraf.

- Alıcı için; Nüfus cüzdan fotokopisi, üzerine adres, telefon yazılı ve imzalı olarak; dask ve 2 adet fotoğraf.


Tapu işlemleri nasıl yapılır?


- Eğer internet üzerinden online başvuru alınmadıysa,  sıramatikten TC kimlik no'su ile sıra numarası alınıyor.

- Sıra geldiğinde önbaşvuru odasına geçiliyor.

- Başvuru istem belgesinin işlem bitene kadar kaybedilmemesi gerekiyor.

- Başvuru istem belgesinin sağ üst köşesindeki başvuru numarası yer alıyor. İşlemlerin her aşamasının kontrolü bu numarayla yapılabiliyor.

- Gerekli incelemelerden sonra cep telefonuna bilgi mesajı geliyor.

- Verilen başvuru istem belgesindeki numarayla, mesaj geldikten sonra ilgili banka şubesine gidip tapu harçlarını yatırıp, mesajda belirtilen randevu saatinden en az 15 dakika önce tapuda kimlik asılları ve tapu harç dekontları ile hazır bulunulması gerekiyor.

- Tapu harç dekontlarını ilgili memura verdikten sonra randevu saatinde monitörlerden başvuru nosu ile imzaya atmak için çağrıda bulunuyor.

- Her koridorda monitör bulunuyor, monitörde verilen başvuru no'su görülünce ve sesli olarak başvuru no'su anons edilince Akit Odasına imzaya çağrılınıyor.

- Akit Odasında memur haklarınızı ve işlemler ile ilgili hatırlatmalarda bulunduktan sonra tapu kayıtları imza ediliyor. Tapu belgesi memur tarafından hazırlanıp müdüre imza edildikten sonra tapu belgesi size veriliyor.



Tapu ne demektir?
Tapu Sicili Tüzüğü!



Nagihan AKDAŞ/Emlakkulisi.com