Sektörel

Tapu işlemlerinde dikkat edilmesi gerekenler!

Nakit paranızla veya banka kredisiyle hayalinizdeki evi almak istiyorsunuz... Peki tapu işlemlerinde dikkat edilmesi gerekenler neler? İşte cevabı...

Hürriyet Gazetesi'nde yer alan habere göre; Ev almak isteyenler için yapılacak işlemler tapu dairesine gitmeden önce yapılacak işlemler ve tapu dairesinde yapılacak işlemler olarak ikiye ayrılıyor.  İşte Hangikredi tarafından derlenen bilgilerle tapu detayları...

 

TAPU DAİRESİNE GİTMEDEN ÖNCE YAPMANIZ GEREKENLER

  1. Yapılacak ilk şey konuta ait tapunun bir fotokopisini almak.
  2. Bu fotokopiyle belediyeye giderek evin emlak vergi borcu olup olmadığını öğrenmek.
  3. Belediyeden konuta ait imar bilgilerini de öğrenerek tapudaki numara ile belediye imar müdürlüğündeki numaranın uyuşup uyuşmadığını da kontrol etmek


Bu işlem için belediyeye giderken yanınızda olması gereken belgeler şunlardır:

  1. Tapu fotokopisi
  2. Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
  3. 2 adet vesikalık fotoğraf

 

TAPU DAİRESİNDE YAPILACAK İŞLEMLER

Tapu dairesindeki işlemlerin hızlıca sonuçlanması için  eksiksiz belgelerle gidilmesi gerekiyor. 

Alıcı ve satıcıyı ilgilendiren bu süreçte satıcı; tapunun aslı, belediye rayiç belgesi, alım sırasında kredi kullanılmış ve ev ipotek altındaysa ipotek belgesini yanında bulundurmalıdır.

Tapu dairesine gidildiğinde belgelerle beraber bir ön başvuru yapılır.  Belgelerin eksiksiz olması halinde başvuru onaylanır. 

Başvuru onaylandığında cep telefonunuza onay mesajı gelir ve bu mesajda randevu saat ve tarihi belirtilir.

Randevuya gitmeden önce ilgili banka şubesine tapu harcı yatırılır. Randevuya harcı yatırdığınıza dair dekontla gitmeniz gerekir.

Randevu tarih ve saatinde alıcı ve satıcı aynı anda tapu dairesinde bulunarak akit odasında ilgili belgeleri imzalar. 

Tarafların imzasından sonra tapu müdürü de belgeyi imzalar ve satış işlemi gerçekleşmiş olur.