Tapu randevu alma örneği!
Tapu dairesinde yapılacak gayrimenkul alım satım işlemleri için tapu dairesinden randevu alınıyor. Peki, tapu dairesinden randevu nasıl alınır? İşte tapu randevu alma örneği..
Tapu randevu alma örneği!
Tapu dairesinde yapılacak gayrimenkul alım satım işlemleri için tapu dairesinden randevu alınıyor. Aksi halde randevu alınmadan tapua gidilmesi durumunda tapu memuru randevusu olan kimselerin işlemlerini yapacağı için randevusu olmayan kimselere randevu almaları gerektiğini bildiriyor.
Bu nedenle tapu dairesine randevu almadan gitmek işlemi kolaylaştıracağına, işlemin gecikmesine neden olabiliyor.
Tapu dairesindeki alım satım işlemleri için ALO 181 aranarak randevu alınabildiği gibi internet üzerinden online bir şekilde de tapu randevusu alınabiliyor.
İnternet üzerinden tapu randevusu almak için https://randevu.tkgm.gov.tr adresine giriş yapılması gerekiyor. Tapu randevu alma örneği şu şekilde;
Tapu randevu alma örneği
Yukarıdaki linke giriş yapıldıktan sonra kullanıcının önüne bir sözleşme çıkıyor. Bu sözleşme okunduktan sonra "Kullanıcı sözleşmesini okudum ve kabul ediyorum." butonunun işaretlenmesi ve güvenlik kodunun girilmesi isteniyor.
Kullanıcı Sözleşmesi
Bu sayfadan itibaren adım adım yapacağınız işlemlerle randevu sistemimizi kullanarak belirli bir gün ve saat aralığında başvuru yapmak için randevu alabilirsiniz.
Almış olduğunuz randevuları sorgulayabilir, güncelleyebilir ya da iptal edebilirsiniz.
Randevular seçilecek uygun tarihte ve saat aralığında, kimlik numarası ve müdürlük kontenjanına göre alınabilir.
Randevu, malik veya yetkili temsilcisi tarafından alınarak sadece bu kişilere ait Kimlik Numarası için kullanılabilecektir.
Yetki alanı dışı işlemler kapsamında randevu, taşınmazın kayıtlı olduğu tapu müdürlüğünden farklı bir müdürlükte alınabilir.
1 yıl içinde aynı Kimlik Numarası için alınan randevu 5 kere gerçekleşmez ise 1 yıl içinde yeni bir randevu verilememektedir.
Gerçek veya tüzel kişiler aynı gün için tek bir randevu alabilir.
Güvenlik kodu girildikten sonra; kimlik doğrulama, iletişim bilgileri, müdürlük seçimi, işlem seçimi, randevu tarihi gibi adımlar izlenerek doğru bilgilerin yapılması ve son olarak randevunun onaylanması gerekiyor. Tüm bu işlemlerin 30 dakika içerisinde yapılması gerekiyor. Aksi halde bu süre sonunda onaylanmayan randevular iptal ediliyor.
Tapu alım satım masrafı 2016!
Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com