Tapu temiz kağıdı nereden alınır?
Tapu müdürlüğünde yapılacak alım satım işlemlerinin tamamlanabilmesi için, alıcıdan ve satıcıdan bazı belgeler isteniyor. Peki, satıcıdan istenen tapu temiz kağıdı nereden alınır? İşte temiz kağıdı...
Tapu temiz kağıdı nereden alınır?
Tapu müdürlüğünde yapılacak alım satım işlemlerinin tamamlanabilmesi için, alıcıdan ve satıcıdan bazı belgeler isteniyor.
Alıcılardan istenen belgeler:
1) 2 adet resim (son iki ay içinde çekilmiş ve yüzünüzü net gösteren)
2) T.C kimlik belgesi (nüfus cüzdanı) aslı ve fotokopisi (T.C kimlik numarası olmalıdır)
3) ikametgah adresi ve telefon bilgisi (boş bir kağıda yazılabilir, muhtardan olmak zorunda değil)
Satıcılardan istenen belgeler:
1) 1 adet renkli resim (son iki ay içinde çekilmiş ve yüzünüzü net gösteren)
2) T.C kimlik belgesi (nüfus cüzdanı) aslı ve fotokopisi (T.C kimlik numarası olmalıdır)
3) Tapu belgesinin aslı ve bir adet fotokopisi
4) ikametgah adresi ve telefon bilgisi (boş bir kağıda yazılabilir, muhtardan olmak zorunda değil)
5) bir yılı doldurmamış deprem sigortası poliçesinin fotokopisi (D.A.S.K) (doğal afet sigortası)
6) Emlak vergi dairesinden alınmış temiz kağıdı
7) Satıcı tapuya şahsen müracaat etmeyecek ise müracaat eden kişi için bir vekaletname gereklidir. (Eğer müraacatı yapacak olan kişi"istanbul umum emlak komisyoncuları esnaf odası"na kayıtlı bir emlakçı ise, oda tarıfından verilen satış sözleşmesi (5 numaralı form) emlakçı için tapu işlemlerini başlatması için yeterli bir belge olacağından vekalete gerek yoktur.
Satıcılardan istenen tapuda temiz kağıdı, vatandaşların karıştırdığı belgeler arasında yer alıyor. Peki, tapu temiz kağıdı nedir? Tapu temiz kağıdı nereden alınır?
Tapu için temiz kağıdı, bağlı bulunduğunuz semte ait belediyenin hesap işleri bölümünden alınabiliyor. Bu belgenin alınması esnasında söz konusu gayrimenkule ait bina vergisi ve çevre temizlik vergisi borçları var ise bunlar ödenmesi gerekiyor.